Κραδασμούς στο λιμάνι προκαλούν οι εκκρεμότητες που παραμένουν μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και της κινεζικής Cosco. Τα προβλήματα οδήγησαν στην παραίτηση του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ, Νίκου Μουστάκη, αν και ο οργανισμός αποδίδει την παραίτηση αυτή σε προσωπικούς λόγους.
Τη σοβαρότητα της κατάστασης επιβεβαιώνουν και οι πληροφορίες που θέλουν τον αρμόδιο κινέζο υφυπουργό να έρχεται στην Αθήνα, καθώς το Πεκίνο φέρεται δυσαρεστημένο από την τροπή που έχει πάρει η σύμβαση παραχώρησης.
Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση προβλέπει παραχώρηση και εκμετάλλευση -έναντι τιμήματος για 35 χρόνια- του προβλήτα 2 και του προβλήτα 3 που θα κατασκευάσει η ίδια η Cosco. Στον ΟΛΠ μένει ο προβλήτας 1 τον οποίο, σύμφωνα πάντα με τη σύμβαση, τον εξόπλισε με σύγχρονα μηχανήματα η Cosco για να συνεχίσει να λειτουργεί ο οργανισμός.
Ο ΟΛΠ όχι μόνο άρχισε να λειτουργεί αλλά και να εντείνει τον ανταγωνισμό του με τη ΣΕΠ. Το γεγονός δυσαρέστησε έντονα τους κινέζους επενδυτές και δεν είναι η πρώτη φορά.
Έτσι, η Cosco ζητά τώρα από την κυβέρνηση πρώτον τη μη καταβολή μισθώματος για την περίοδο των απεργιακών κινητοποιήσεων των τελωνειακών και των μεταφορέων και δεύτερον τη μη υπογραφή από τον ΟΛΠ νέας συμφωνίας με τον ιταλοελβετικό όμιλο της MSC για τη διακίνηση κοντέινερ από τον δικό του εμπορευματικό σταθμό.
Ανεπίσημα η ΣΕΠ έχει εκφράσει στην κυβέρνηση την επιθυμία της να αναθεωρηθεί συνολικά η σύμβαση και αν στις επόμενες 15 ημέρες -μέσω της φιλικής διευθέτησης- επιτευχθεί συμφωνία, ναυτιλιακοί κύκλοι επισημαίνουν ότι αυτή πιθανότατα θα προκαλέσει εκ των πραγμάτων αλλαγές στη σύμβαση παραχώρησης.
Τη σοβαρότητα της κατάστασης επιβεβαιώνουν και οι πληροφορίες που θέλουν τον αρμόδιο κινέζο υφυπουργό να έρχεται στην Αθήνα, καθώς το Πεκίνο φέρεται δυσαρεστημένο από την τροπή που έχει πάρει η σύμβαση παραχώρησης.
Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση προβλέπει παραχώρηση και εκμετάλλευση -έναντι τιμήματος για 35 χρόνια- του προβλήτα 2 και του προβλήτα 3 που θα κατασκευάσει η ίδια η Cosco. Στον ΟΛΠ μένει ο προβλήτας 1 τον οποίο, σύμφωνα πάντα με τη σύμβαση, τον εξόπλισε με σύγχρονα μηχανήματα η Cosco για να συνεχίσει να λειτουργεί ο οργανισμός.
Ο ΟΛΠ όχι μόνο άρχισε να λειτουργεί αλλά και να εντείνει τον ανταγωνισμό του με τη ΣΕΠ. Το γεγονός δυσαρέστησε έντονα τους κινέζους επενδυτές και δεν είναι η πρώτη φορά.
Έτσι, η Cosco ζητά τώρα από την κυβέρνηση πρώτον τη μη καταβολή μισθώματος για την περίοδο των απεργιακών κινητοποιήσεων των τελωνειακών και των μεταφορέων και δεύτερον τη μη υπογραφή από τον ΟΛΠ νέας συμφωνίας με τον ιταλοελβετικό όμιλο της MSC για τη διακίνηση κοντέινερ από τον δικό του εμπορευματικό σταθμό.
Ανεπίσημα η ΣΕΠ έχει εκφράσει στην κυβέρνηση την επιθυμία της να αναθεωρηθεί συνολικά η σύμβαση και αν στις επόμενες 15 ημέρες -μέσω της φιλικής διευθέτησης- επιτευχθεί συμφωνία, ναυτιλιακοί κύκλοι επισημαίνουν ότι αυτή πιθανότατα θα προκαλέσει εκ των πραγμάτων αλλαγές στη σύμβαση παραχώρησης.
8 σχόλια:
ΑΚΟΥΣΟΝ ΑΚΟΥΣΟΝ μας εξοπλισαν με συγχρονα μηχανηματα η Cosco για να συνεχισουμε να λειτουργουμε ....ελεεισον κυριε_
Να τους δωσουμε το Φ.Π.Α για τα μηχανηματα που μας εξοπλισαν?
http://www.olp.gr/el/press-releases/218-2011-03-22-12-26-52 να μονο για αυτα ειναι ικανοι
Ωρα ειναι και για αυτο....αλλα κρυβε λογια γιατι μεαφτους που διοικουν δεν ξερεις ποτε ,μην τους βαζουμε ιδεες.
Δε μου λες ΔΙΑ γιατι μας τα εδωσαν τα μηχανηματα για να παιζουμε,ας μας εφτιαχναν μια παιδικη χαρα καλυτερα.
66TERAS KAI OXI MONO DOSANE POLLA LEFTA OI EPENDYTARADES KAI TORA SKEFTONTAI POS THA TA PAROYN MH FOBOSASTE EXOYME TON TSONH POY PORPATAH KAI THA TA RYTHISH OLA MAZI BEBAIA ME TON SPECIAL OLYMPICS (FOREST G.A.P)PE MHN TOY FOBOSTATE PE NTOY RE NTOY RE
Να μας αφησουν τις τεσσερις μπλε και να φυγουν παλι πρωτο θα το φτασουμε τον πουλο
συναδελφοι καθεστε ???
http://www.trelokouneli.gr/2011/03/298928.html
Δημοσίευση σχολίου