ΤΙΤΛΟΙ

Σάββατο 26 Μαρτίου 2011

Ο ΟΛΠ κάνει τον... Κινέζο, η Cosco ετοιμάζει βαλίτσες



Ο ΟΛΠ κάνει τον... Κινέζο, η Cosco ετοιμάζει βαλίτσες

Στη σύμβαση που υπέγραψε η Cosco, πήρε ως «προίκα» και τη σύμβαση που είχε ο ΟΛΠ με την MSC, την οποία κατήγγειλε o ιταλοελβετικός κολοσσός συζητώντας την ανανέωση μόνο με τον ελληνικό Οργανισμό.
Φρένο στις επενδύσεις της στην Ελλάδα βάζει η Cosco, εξαιτίας της κόντρας με τον ΟΛΠ που παίρνει διαστάσεις δικαστικής διένεξης με την κυβέρνηση.
Αυτό που ζητούν οι Κινέζοι από τη διοίκηση του ΟΛΠ είναι να αναθεωρηθεί το κείμενο της σύμβασης για την καταβολή των ετήσιων μισθωμάτων προς τον Οργανισμό και την κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ, επικαλούμενοι τη διεθνή οικονομική κρίση που πλήττει το παγκόσμιο εμπόριο.

ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Σύμφωνα με στελέχη της κινεζικής εταιρείας που εδρεύει στο λιμάνι του Πειραιά, η είσοδός της στην Ελλάδα δεν επέφερε μέχρι σήμερα τουλάχιστον τα αναμενόμενα.
Σύμφωνα με στελέχη της κινεζικής εταιρείας που εδρεύει στο λιμάνι του Πειραιά, η είσοδός της στην Ελλάδα δεν επέφερε μέχρι σήμερα τουλάχιστον τα αναμενόμενα.
Στη σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε η Cosco, μαζί με την εκμετάλλευση του προβλήτα ΙΙ και την κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ, πήρε ως «προίκα» και τη σύμβαση που είχε ο ΟΛΠ με την MSC, γεγονός που της εξασφάλιζε, ετησίως, στο φιλόδοξο εγχείρημά της, περίπου 500.000 κινήσεις εμπορευματοκιβωτίων, όπως προέβλεπε το συμβόλαιο.
Ομως τη συγκεκριμένη σύμβαση την είχε καταγγείλει άμεσα o ιταλοελβετικός κολοσσός MSC.
Η κυβέρνηση 
Εφόσον στο αμέσως προσεχές διάστημα δεν επέλθει συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, τότε η υπόθεση θα οδηγηθεί στη διαιτησία που θα γίνει στον Πειραιά, αλλά με βάση τους κανόνες του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (αγγλικό δίκαιο).
Αυτό, βέβαια, που προκαλεί πονοκέφαλο στην κυβέρνηση είναι ότι η Cosco και κατ' επέκταση το κινεζικό κράτος, εξαιτίας της διένεξης που έχει δημιουργηθεί με τη σύμβαση παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά, φαίνεται να μπλοκάρει όλα τα επενδυτικά της σχέδια για την Ελλάδα.
Η διένεξη που απειλεί τις επενδύσεις της Cosco στον Πειραιά αναμφίβολα δημιουργεί μείζον θέμα, καθώς ο προβλήτας ΙΙΙ αποτελεί μια επένδυση της τάξης των 200 εκατ. ευρώ και αποτέλεσε τη βάση των διαπραγματεύσεων για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων.
Γ. Ανωμερίτης
Είναι λογικό να υπάρχουν κόντρες
«Ο ΟΛΠ σε καμία περίπτωση δεν είναι αρμόδιος για να οδηγήσει σε αναθεώρηση τη σύμβαση παραχώρησης με την Cosco», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, με αφορμή τα σημεία τριβής που έχουν δημιουργηθεί ανάμεσα στον ΟΛΠ και τους Κινέζους.
Ο ίδιος, βέβαια, είχε επισημάνει πρόσφατα ότι η σύμβαση παραχώρησης έχει γκρίζες ζώνες και αυτός είναι ο λόγος που σήμερα υπάρχουν διαφορές με την Cosco, τονίζοντας ότι είναι ανταγωνιστές και είναι λογικό να υπάρχουν κόντρες.
MSC
To τρίτο πρόσωπο στον «γάμο»
Τα σημεία τριβής ανάμεσα στον ΟΛΠ και την Cosco είναι: Η σύμβαση συνεργασίας με την MSC. Μέχρι τα τέλη Ιουνίου του 2012 ο ΟΛΠ δεν θα πρέπει να υπογράψει σύμβαση με την MSC, σύμφωνα με τους Κινέζους της Cosco. Οι Κινέζοι έχουν ήδη αντιδράσει στέλνοντας επιστολή στη διοίκηση του ΟΛΠ, κάνοντας γνωστό ότι θα προχωρήσουν σε κάθε νόμιμη ενέργεια προκειμένου να προασπίσουν τα συμφέροντά τους.
Από την άλλη πλευρά, και σύμφωνα με οικονομικούς κύκλους του λιμανιού, η Cosco εάν κινηθεί νομικά απέναντι στην MSC, στην καλύτερη περίπτωση θα διεκδικήσει 1 εκ. ευρώ ως αποζημίωση για την καταγγελία της πρώτης σύμβασης, εξαλείφοντας οποιοδήποτε περιθώριο για μελλοντική συνεργασία.
Η ερμηνεία για το γεγονός ανωτέρας βίας, πότε επέρχεται, πότε είναι ολική και πότε μερική. Προέκυψε από την απαίτηση της ΣΕΠ-Cosco για μη καταβολή ανταλλάγματος λόγω της απεργίας των ιδιοκτητών των φορτηγών.
Ομως, σύμφωνα με τον ΟΛΠ, η συγκεκριμένη απεργία δεν είναι ανωτέρα βία γιατί δεν ήταν τα συνδικάτα των εργαζομένων που απέργησαν. Το θέμα ερευνάται νομικά.
Το τρίτο θέμα αφορά την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ. Υπάρχουν ασάφειες όσον αφορά την προβλήτα πετρελαιοειδών. Πρέπει να κατασκευαστεί σε άλλο σημείο του λιμανιού και στη θέση που βρίσκεται τώρα να αρχίσει η κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ. Το πρόβλημα είναι ότι στη σύμβαση παραχώρησης δεν υπάρχει ρητή αναφορά για το ποια πλευρά έχει την ευθύνη κατασκευής της προβλήτας πετρελαιοειδών.
ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΝΟΣ

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Γιατι βιαζεσαι η προταπριλια ειναι σε 5 μερες.

Ανώνυμος είπε...

http://maliokuvara.blogspot.com/p/blog-page_21.html

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ, ΑΛΛΟΣ ΕΝΑΣ ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΑΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ ΕΙΧΕ ΥΠΟΣΧΕΘΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΙ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΕ ΔΙΑΜΕΤΑΚΟΜΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ/ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ. ΔΗΛΑΔΗ Ο ΚΙΝΕΖΙΚΟΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΣΤΗΡΙΖΟΤΑΝ ΣΤΑ 500.ΟΟΟ TEUS ΤΗΣ MSC? Η' ΜΗΠΩΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ Ο ΟΛΠ ΑΔΡΑΝΗΣ. ΠΡΙΝ ΜΕΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΟΤΑΝ ΕΙΧΑΝ "ΚΕΡΔΙΣΕΙ" ΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ (?) ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΑΝ ΦΙΕΣΤΕΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ, ΤΩΡΑ? ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 3ΗΣ ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ? ΚΡΙΜΑ ΣΤΑ ΡΟΔΟΠΕΤΑΛΑ ΠΟΥ ΕΡΑΙΝΑΝ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ/ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΤΟΤΕ!

Ανώνυμος είπε...

ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΦΥΓΕΙ ΦΙΛΕ ΤΩΝ 11.56 ΤΑ ΚΟΛΠΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΞΑΝΑΔΕΙ ΚΑΤΙ ΤΟΥ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΣΧΕΘΗ ΤΟΥ ΚΙΤΡΙΝΟΥ ΚΑΙ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΟΤΙ ΦΕΥΓΕΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΝΑ ΠΑΡΩ ΕΓΩ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΜΟΥ ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ ΓΥΡΩ ΣΤΑ 2000ΕΥΡΩ /?????ΓΙΑ ΚΟΙΤΑ ΠΟΙΟΙ ΠΑΝΕ ΝΑ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ ΠΑΛΙ???

Ανώνυμος είπε...

ΕΓΩ ΠΡΟΒΛΕΠΩ ΟΤΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΓΙΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ, ΔΗΘΕΝ "ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ".
ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΤΑΞΑΝ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΜΕ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ & ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΜΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ, ΤΟΥΣ ΥΠΟΣΧΕΘΗΚΑΝ ΟΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΕΙΟ, ΔΙΧΩΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ.

Ανώνυμος είπε...

Δεν αποκλειεται και αυτο φιλε τον 1.26 αλλα εγω τους βλεπω να ερχονται και προς τα μας κατα την 1 προβλητα.Φιλε των 1.03 φορτωμενο σε βλεπω 2000 ευρω??

Ανώνυμος είπε...

γιατι οι κιτρινοι δωσανε παραπανω????? ασε που κουβαλησανε γερανογεφυρεσ κινεζεσ μπλε οπωσ λεμε εμεισ κατι αλλο μπλε και τουσ παει 1 δουλευουνε και2 εμπλοκη χα χα χα πε κατι επενδυτεσ