Οι Κινέζοι θέλουν να αναθεωρηθεί το κείμενο της σύμβασης για την καταβολή των ετήσιων μισθωμάτων προς τον ΟΛΠ και την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ. Αν ΟΛΠ και Cosco δεν συμφωνήσουν στις επόμενες 15 ημέρες, θα οδηγηθούν στη διαιτησία που θα γίνει στον Πειραιά, αλλά με βάση τους κανόνες του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (αγγλικό δίκαιο). Η προβλήτα ΙΙΙ αποτέ-λεσε επένδυση 200 εκατ. ευρώ και ήταν το βα- σικό επιχείρημα για την παραχώρηση του εμπορευματικού λιμένα στην Cosco Της Αγγελικής Καλλή
Η Cosco επιδιώκει, σύμφωνα με πληροφορίες, να «φρενάρει» τις επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά καθώς η είσοδός της στην ελληνική λιμενική αγορά δεν έχει αποφέρει έως τώρα όσα ανέμενε υπογράφοντας το 2008 τη σύμβαση παραχώρησης από τον ΟΛΠ του Εμπορευματικού του Σταθμού για 35 χρόνια.
Ο κινεζικός όμιλος ανεπίσημα επικαλείται μεταβολές των διεθνών συνθηκών μετά το ξέσπασμα της διεθνούς οικονομικής κρίσης και της δανειακής κρίσης της Ευρώπης με αποτέλεσμα το σημαντικό περιορισμό των φορτίων που διακινεί. Πρακτικά ο Πειραιάς, ένα χρόνο μετά την είσοδο των Κινέζων στον εμπορευματικό του σταθμό, παραμένει έξω από το χάρτη της διεθνούς διακίνησης φορτίων προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. Και το οξύμωρο είναι ότι τώρα «παλεύει» να ανακτήσει τη θέση που είχε στη διεθνή λιμενική αγορά το 2004.
Κοντέινερ
Τον Ιανουάριο του 2011 στον εμπορευματικό σταθμό της Cosco διακινήθηκαν περί τα 77.000 κοντέινερ ενώ μέσα σε ένα χρόνο η αύξηση των φορτίων είναι της τάξης του 9,9%. Μάλιστα η Cosco Pacific που έχει τη διαχείριση του Πειραιά «απολογούμενη» προς τους μετόχους της για την εξαιρετικά χαμηλή απόδοση της επένδυσής της υποσχέθηκε καλύτερες επιδόσεις στο επόμενο διάστημα όταν θα έχει περιοριστεί το εργασιακό κόστος αφού τους τελευταίους μήνες απασχολεί το δικό της εργατικό δυναμικό.
Οι Κινέζοι έχουν, σύμφωνα με πληροφορίες, ανεπίσημα εκφράσει στην κυβέρνηση την επιθυμία τους να αναθεωρηθεί το κείμενο της σύμβασης σε δύο σημαντικά σημεία του την καταβολή των ετήσιων μισθωμάτων προς τον ΟΛΠ και την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ, δηλαδή της σημαντικότερης επένδυσης που με βάση τη σύμβαση παραχώρησης οφείλουν να ξεκινήσουν τον Οκτώβριο του 2011 ώστε το 2016 – 2017 από τον Πειραιά να διακινούνται 3,7 εκατομμύρια κοντέινερ.
Η προβλήτα ΙΙΙ αποτελεί μία επένδυση της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ και ήταν το βασικό επιχείρημα για την παραχώρηση του εμπορευματικού λιμένα στην Cosco. Οσο αφορά τα μισθώματα, στην πρώτη περίοδο παραχώρησης ( 2009 – 2010 ) κατέβαλε στον ΟΛΠ περί τα 20 εκατ. ευρώ ενώ στην δεύτερη περίοδο ( 2010 – 2011 ) θα καταβάλει 21 εκατ. ευρώ.
«Φιλική διευθέτηση»
Καθώς η αναθεώρηση της σύμβασης αποτελεί πολιτικό θέμα που η ελληνική κυβέρνηση, προς το παρόν, δεν θέλει να ανοίξει επιλέγεται αρχικά η οδός της «φιλικής διευθέτησης» ορισμένων θεμάτων μεταξύ των δύο εταιρειών. Ωστόσο αυτά τα ζητήματα ίσως προκαλέσουν de facto μεταβολές στη σύμβαση κάτι που τελικά είναι αυτό που επιδιώκουν οι Κινέζοι.
Μίσθωμα
Τα θέματα αυτά είναι: η μη καταβολή μέρος του ετήσιου μισθώματος προς τον ΟΛΠ για τις μέρες του 2010 που υπήρχαν κινητοποιήσεις των τελωνειακών και στη συνέχεια των ιδιοκτητών φορτηγών, η μη υπογραφή από τον ΟΛΠ νέας συμφωνίας με τον ιταλοελβετικό όμιλο της MSC για τη διακίνηση αρχικά 150.000 κοντέινερ από τον δικό του εμπορευματικό σταθμό (προβλήτα Ι) και η ανάληψη από τον οργανισμό του κόστους μεταφοράς την προβλήτας πετρελαιοειδών καθώς αν δεν μετακινηθούν δεν είναι δυνατό να αρχίσει η κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ.
Αν ΟΛΠ και Cosco δεν συμφωνήσουν στις επόμενες 15 μέρες σε επίλυση αυτών των θεμάτων που αγγίζουν περιφερειακά τα αιτήματα των Κινέζων προς την κυβέρνηση, τότε τα πράγματα θα οδηγηθούν στη διαιτησία που θα γίνει στον Πειραιά αλλά με βάση τους κανόνες του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (αγγλικό δίκαιο), κάτι το οποίο προστέθηκε στη σύμβαση παραχώρησης μετά από επιμονή τoυ κινεζικού ομίλου το 2008.
Η διαδικασία της διαιτησίας έχει διάρκεια έξι μηνών και δεν είναι λίγοι εκείνοι που φοβούνται που θα καταλήξει τελικά η υπόθεση, ενώ καθημερινά αναφύονται νέα προβλήματα και «γκρίζες ζώνες» στην εφαρμογή των κειμένων που κυρώθηκαν από την ελληνική Βουλή το 2008.
Μάλιστα ο πρόεδρος της Cosco Wei Jiafu πρόσφατα φέρεται να επανέλαβε τους προβληματισμούς της κινεζικής πλευράς στην συνάντηση που είχε στο Πεκίνο με τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννη Διαμαντίδη. Και εκεί ξεκαθάρισε επίσης ότι η Cosco δεν θα ασχοληθεί με πιθανή παραχώρηση της προβλήτας 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης από τον ΟΛΘ.
Η συμφωνία με την MSC
Μέχρι σήμερα ο κινεζικός όμιλος έχει μεταφέρει στον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά (προβλήτα ΙΙ) τέσσερις μεγάλες γερανογέφυρες στο πλαίσιο των υποχρεώσεών της που απορρέουν από τη σύμβαση, αλλά δεν έχει καταφέρει να διασφαλίσει τα φορτία τα οποία είχε αρχικά ανακοινώσει ότι θα διακινεί από τον Πειραιά. Με βάση τη σύμβαση παραχώρησης η Cosco «κληρονομούσε» από τον ΟΛΠ την συμφωνία που είχε συνάψει ο οργανισμός με την MSC από τη δεκαετία του 90 για τη διακίνηση κοντέινερ. Ο ευρωπαϊκός όμιλος, που όπως λένε στελέχη του, ουδέποτε ρωτήθηκε αν συναινεί να εκχωρηθεί η σύμβασή του, στην συνέχεια την κατήγγειλε. Η Cosco έχασε έτσι μία σημαντική «μαγιά» για την επένδυσή της την οποία και υπολόγιζε παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι σε πολιτικό επίπεδο η κυβέρνηση της Ν.Δ. είχε καταγγείλει σύμβαση ΟΛΠ – MSC ως λεόντειο.
Η Cosco επιδιώκει, σύμφωνα με πληροφορίες, να «φρενάρει» τις επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά καθώς η είσοδός της στην ελληνική λιμενική αγορά δεν έχει αποφέρει έως τώρα όσα ανέμενε υπογράφοντας το 2008 τη σύμβαση παραχώρησης από τον ΟΛΠ του Εμπορευματικού του Σταθμού για 35 χρόνια.
Ο κινεζικός όμιλος ανεπίσημα επικαλείται μεταβολές των διεθνών συνθηκών μετά το ξέσπασμα της διεθνούς οικονομικής κρίσης και της δανειακής κρίσης της Ευρώπης με αποτέλεσμα το σημαντικό περιορισμό των φορτίων που διακινεί. Πρακτικά ο Πειραιάς, ένα χρόνο μετά την είσοδο των Κινέζων στον εμπορευματικό του σταθμό, παραμένει έξω από το χάρτη της διεθνούς διακίνησης φορτίων προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. Και το οξύμωρο είναι ότι τώρα «παλεύει» να ανακτήσει τη θέση που είχε στη διεθνή λιμενική αγορά το 2004.
Κοντέινερ
Τον Ιανουάριο του 2011 στον εμπορευματικό σταθμό της Cosco διακινήθηκαν περί τα 77.000 κοντέινερ ενώ μέσα σε ένα χρόνο η αύξηση των φορτίων είναι της τάξης του 9,9%. Μάλιστα η Cosco Pacific που έχει τη διαχείριση του Πειραιά «απολογούμενη» προς τους μετόχους της για την εξαιρετικά χαμηλή απόδοση της επένδυσής της υποσχέθηκε καλύτερες επιδόσεις στο επόμενο διάστημα όταν θα έχει περιοριστεί το εργασιακό κόστος αφού τους τελευταίους μήνες απασχολεί το δικό της εργατικό δυναμικό.
Οι Κινέζοι έχουν, σύμφωνα με πληροφορίες, ανεπίσημα εκφράσει στην κυβέρνηση την επιθυμία τους να αναθεωρηθεί το κείμενο της σύμβασης σε δύο σημαντικά σημεία του την καταβολή των ετήσιων μισθωμάτων προς τον ΟΛΠ και την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ, δηλαδή της σημαντικότερης επένδυσης που με βάση τη σύμβαση παραχώρησης οφείλουν να ξεκινήσουν τον Οκτώβριο του 2011 ώστε το 2016 – 2017 από τον Πειραιά να διακινούνται 3,7 εκατομμύρια κοντέινερ.
Η προβλήτα ΙΙΙ αποτελεί μία επένδυση της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ και ήταν το βασικό επιχείρημα για την παραχώρηση του εμπορευματικού λιμένα στην Cosco. Οσο αφορά τα μισθώματα, στην πρώτη περίοδο παραχώρησης ( 2009 – 2010 ) κατέβαλε στον ΟΛΠ περί τα 20 εκατ. ευρώ ενώ στην δεύτερη περίοδο ( 2010 – 2011 ) θα καταβάλει 21 εκατ. ευρώ.
«Φιλική διευθέτηση»
Καθώς η αναθεώρηση της σύμβασης αποτελεί πολιτικό θέμα που η ελληνική κυβέρνηση, προς το παρόν, δεν θέλει να ανοίξει επιλέγεται αρχικά η οδός της «φιλικής διευθέτησης» ορισμένων θεμάτων μεταξύ των δύο εταιρειών. Ωστόσο αυτά τα ζητήματα ίσως προκαλέσουν de facto μεταβολές στη σύμβαση κάτι που τελικά είναι αυτό που επιδιώκουν οι Κινέζοι.
Μίσθωμα
Τα θέματα αυτά είναι: η μη καταβολή μέρος του ετήσιου μισθώματος προς τον ΟΛΠ για τις μέρες του 2010 που υπήρχαν κινητοποιήσεις των τελωνειακών και στη συνέχεια των ιδιοκτητών φορτηγών, η μη υπογραφή από τον ΟΛΠ νέας συμφωνίας με τον ιταλοελβετικό όμιλο της MSC για τη διακίνηση αρχικά 150.000 κοντέινερ από τον δικό του εμπορευματικό σταθμό (προβλήτα Ι) και η ανάληψη από τον οργανισμό του κόστους μεταφοράς την προβλήτας πετρελαιοειδών καθώς αν δεν μετακινηθούν δεν είναι δυνατό να αρχίσει η κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ.
Αν ΟΛΠ και Cosco δεν συμφωνήσουν στις επόμενες 15 μέρες σε επίλυση αυτών των θεμάτων που αγγίζουν περιφερειακά τα αιτήματα των Κινέζων προς την κυβέρνηση, τότε τα πράγματα θα οδηγηθούν στη διαιτησία που θα γίνει στον Πειραιά αλλά με βάση τους κανόνες του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (αγγλικό δίκαιο), κάτι το οποίο προστέθηκε στη σύμβαση παραχώρησης μετά από επιμονή τoυ κινεζικού ομίλου το 2008.
Η διαδικασία της διαιτησίας έχει διάρκεια έξι μηνών και δεν είναι λίγοι εκείνοι που φοβούνται που θα καταλήξει τελικά η υπόθεση, ενώ καθημερινά αναφύονται νέα προβλήματα και «γκρίζες ζώνες» στην εφαρμογή των κειμένων που κυρώθηκαν από την ελληνική Βουλή το 2008.
Μάλιστα ο πρόεδρος της Cosco Wei Jiafu πρόσφατα φέρεται να επανέλαβε τους προβληματισμούς της κινεζικής πλευράς στην συνάντηση που είχε στο Πεκίνο με τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννη Διαμαντίδη. Και εκεί ξεκαθάρισε επίσης ότι η Cosco δεν θα ασχοληθεί με πιθανή παραχώρηση της προβλήτας 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης από τον ΟΛΘ.
Η συμφωνία με την MSC
Μέχρι σήμερα ο κινεζικός όμιλος έχει μεταφέρει στον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά (προβλήτα ΙΙ) τέσσερις μεγάλες γερανογέφυρες στο πλαίσιο των υποχρεώσεών της που απορρέουν από τη σύμβαση, αλλά δεν έχει καταφέρει να διασφαλίσει τα φορτία τα οποία είχε αρχικά ανακοινώσει ότι θα διακινεί από τον Πειραιά. Με βάση τη σύμβαση παραχώρησης η Cosco «κληρονομούσε» από τον ΟΛΠ την συμφωνία που είχε συνάψει ο οργανισμός με την MSC από τη δεκαετία του 90 για τη διακίνηση κοντέινερ. Ο ευρωπαϊκός όμιλος, που όπως λένε στελέχη του, ουδέποτε ρωτήθηκε αν συναινεί να εκχωρηθεί η σύμβασή του, στην συνέχεια την κατήγγειλε. Η Cosco έχασε έτσι μία σημαντική «μαγιά» για την επένδυσή της την οποία και υπολόγιζε παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι σε πολιτικό επίπεδο η κυβέρνηση της Ν.Δ. είχε καταγγείλει σύμβαση ΟΛΠ – MSC ως λεόντειο.
4 σχόλια:
ΤΑ ΞΕΡΑΜΕ ΟΤΙ ΗΡΘΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΓΟΥΑΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ .ΑΝ ΕΧΟΥΝ Κ..Ο(ΨΥΧΗ) ΑΣ ΤΟ ΠΑΡΑΔΩΣΟΥΝ ΠΙΣΩ ΤΟ ΛΙΜΑΝΑΚΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ. ΑΝΤΕ ΣΤΟ .....ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ
SYNADELFE TON 5.27 ORAIA TA SXOLIA SOY AN KAI DEN SYMFONO ME THS BRISIES DEN EINAI SOSTO NA TOYS BRIZOYME GIATI OI ANTHROPOI EXOYN FTASEI SE ALLO EPIPEDO KAI THN BRISIA THN EXOYN KOPLIMENTO TO GIAOYRTI MASKA PROSOPOY .ALLA PRAGMATA THELOYN GIA NA MAS PAROYN STA SOBARA THN BRISIA THN EXOYN XEPERASH EDO KAI KAIRO GANTZOMENOI STHN EXOYSIA TOYΣ. MHN TOYS FOBOSASTE GIATI EINAI POIO DEILOI APO EMAS...ENSTIGTO
sigka toy koybarntades oust oust apo edo kai eseis kai oi kolytoi sas oust oust
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΚΟΡΟΙΔΑ ???? ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΦΙΛΙΚΗ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ????ΓΙΑ ΠΕΣΤΕ ΤΟ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑ,,ΟΜΩΣ ΤΟ ΑΝΕΠΙΣΗΜΑ ΚΑΠΟΥ ΜΑ ΚΑΠΟΥ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΠΟΥ ΠΟΥ ΠΟΥ ΠΟΥ ΠΟΥ..... ΑΡΑΓΕ.....ΧΑ.ΧΑ.ΧΑ.ΧΑ.ΧΑ ΚΟΡΟΙΔΑ ΞΥΠΝΑΤΕ ????????????
Δημοσίευση σχολίου