ΤΙΤΛΟΙ

Σάββατο 25 Ιουνίου 2011

ΟΛΠ: Δύο προτάσεις έργων στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα


Παραδόθηκαν στον ΟΛΠ και εισάγονται τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού για ένταξη στο Αναπτυξιακό του Πρόγραμμα δύο προτάσεις έργων, υποστηρικτικών της λειτουργίας του λιμανιού και της πόλης.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για τις προμελέτες:

(α) «Εναλλακτικές λύσεις για Υποθαλάσσια Οδική Διασύνδεση Νότιας και Βόρειας πλευράς, κάτω από την είσοδο του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά» και

(β) «Υποθαλάσσια Διασύνδεση πεζών μεταξύ περιοχής Λέοντος και Ηετιώνιας Ακτής».
    
Το πρώτο έργο αφορά υποθαλάσσια σήραγγα αυτοκινήτων κάτω από την «μπούκα» του Κεντρικού Λιμένα, με είσοδο από την περιοχή Λέοντος και έξοδο στον κόμβο Λιπασμάτων – Ακτής Βασιλειάδη και το δεύτερο έργο αφορά Υποθαλάσσια Σήραγγα Πεζών στο πιο στενό κομμάτι του Λιμανιού, όπου θα διασυνδέονται από τη μια πλευρά το υπό οικοδόμηση Συνεδριακό και Εκθεσιακό Κέντρο στην περιοχή Λέοντος-Παλάτι και η υπό διαμόρφωση Πολιτιστική Ακτή Πειραιά στην Ηετιώνια Ακτή.
   
Το πρώτο έργο, ανήκει στην κατηγορία των «εθνικών» έργων, αφού θα διασυνδέει το εθνικό οδικό δίκτυο (Λεωφ. Ανδρέα Παπανδρέου - Λεωφ. Σχιστού- Δυτ. Αιγάλεω- Αττική Οδός) με τον Πειραιά, την Πειραϊκή και το Λιμάνι Κρουαζιέρας, το δε δεύτερο έργο ανήκει στην κατηγορία «έργα Ο.Λ.Π.», αφού θα διασυνδέει δύο περιοχές μεγάλης επισκεψιμότητας για την επικοινωνία των οποίων θα αποφεύγεται το οδικό δίκτυο γύρω από το λιμάνι.      

Και τα δύο έργα αποτελούν έργα πνοής για την ανάπτυξη του Πειραιά, το πρώτο γιατί θα εξυπηρετεί την Πειραϊκή και την διακίνηση των πούλμαν κρουαζιέρας προς το Αεροδρόμιο και το εθνικό δίκτυο, το δεύτερο γιατί διαχέει την όποια επιβάρυνση επισκεψιμότητας σε δύο πλευρές, στις οποίες ήδη κατασκευάζονται νέοι μεγάλοι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων.

Το πρώτο έργο, μετά την αδειοδότηση και έγκρισή του έχει κατασκευαστική διάρκεια 3 ετών και κόστος προϋπολογισμού 90 εκ. ευρώ, το δε δεύτερο κατασκευαστική διάρκεια 24 μηνών και προϋπολογισμό 10 εκ. ευρώ. Εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο αρχές του 2014, ώστε να συμπέσει με την έναρξη λειτουργίας του Συνεδριακού-Εκθεσιακού και τμημάτων της Πολιτιστικής Ακτής με αφορμή και τα Ποσειδώνια 2014.

Όπως τόνισε και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης: «Η ανάπτυξη του λιμανιού και ιδιαίτερα της κρουαζιέρας είναι εθνική υπόθεση. Κρουαζιέρα όμως με επισκεψιμότητα το 2015 άνω των 5 εκ. αφιξοαναχωρήσεων απαιτεί υποδομές σύγχρονων υπηρεσιών Τουρισμού και Πολιτισμού.

Απαιτεί όμως και υποδομές που θα διευκολύνουν τις ενδοεπικοινωνίες με την πόλη του Πειραιά, την Αθήνα και το Αεροδρόμιο. Πάνω στα έργα αυτά υποδομών στο λιμάνι του Πειραιά, στηρίζεται η κρουαζιέρα πανελλαδικά. Γιατί χωρίς ένα μεγάλο λιμάνι παροχής πολλαπλών υπηρεσιών (παράδοση λυμάτων, πετρέλευσης, παροχής νερού, τροφοεφοδίων, επισκευών, λιπαντικών, συντήρησης κλπ.) δεν θα υπάρχει και περιφερειακή ανάπτυξη κρουαζιέρας, αφού κανένα άλλο λιμάνι δεν μπορεί να παράσχει συνολικά όλες τις πιο πάνω υπηρεσίες κρουαζιέρας. Με τις νέες θέσεις πρόσδεσης πλοίων κρουαζιέρας και τα συμπληρωματικά έργα υποδομών ο Πειραιάς μέχρι το 2015 θα μετατραπεί στο μεγαλύτερο και σημαντικότερο λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου».


2 σχόλια:

CooLis είπε...

Ποιοί θα δουλεύουν, στο μεγαλύτερο και σημαντικότερο λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου,δεν ξέρουμε...

Ανώνυμος είπε...

οχι δεν ξερουμε,, ξερουμε ομως οτι τα εργα γινονται με τα δικα μας λεφτα (δωρα -αδειες-4000λιαρο-περικοπες)και οι συνδηκαλες μουγγα