Ο κ. Γιάννης Διαμαντίδης με τον κ. Γιώργο Ανωμερίτη (αριστερά) και τον κ. Γιώργο Νικητιάδη (δεξιά). |
Όπως ανέφερε ο υπουργός: «το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας και προσωπικά εγώ έχουμε θέσει το ζήτημα της προώθησης του κλάδου της κρουαζιέρας, ως πρώτο στρατηγικό στόχο της πολιτικής του υπουργείου».
Οι εκτιμήσεις για την εξέλιξη της Μεσογείου ως προορισμού κρουαζιέρας είναι πολύ θετικές. «Είναι ενδεικτικό αυτό που μου έλεγαν στο Μαϊάμι μεγάλοι παράγοντες της κρουαζιέρας, ότι υπολογίζουν μέχρι το 2014 η Μεσόγειος να είναι η πρώτη χώρα προορισμού για την κρουαζιέρα», υπογράμμισε ο κ. Διαμαντίδης.
Όπως τόνισε η ελληνική πλευρά εργάζεται ώστε να δημιουργήσει κίνητρα προσέλκυσης των μεγάλων εταιρειών στην Ελλάδα. «Και αν στην πορεία δημιουργηθούν διάφορα προβλήματα το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας είναι έτοιμο να τα αντιμετωπίσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», υπογράμμισε ο κ. Διαμαντίδης και προσέθεσε:
«Καλούμε και τις μεγάλες εταιρείες να βοηθήσουν και να έρθουν εδώ να συνεργαστούν μαζί μας, για να βοηθήσουν στην αξιοποίηση των λιμανιών μας για τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών, αλλά και γενικότερα να ακούσουμε τους προβληματισμούς τους και μέσα από αυτούς τους προβληματισμούς να μπορέσουμε να δώσουμε τις καλύτερες εκείνες δυνατές λύσεις για το μέλλον της κρουαζιέρας».
Ιδιωτικά κεφάλαια
Στη διαπίστωση ότι ο Πειραιάς είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιέρας που υπάρχουν, προχώρησε ο πρόεδρος της Medcruise Giovanni Spadoni. «Υπάρχουν εκατομμύρια εν δυνάμει τουρίστες οι οποίοι θέλουν να έρθουν στον Πειραιά και δεν νομίζω ότι χρειάζεται να δημοσιοποιήσει στην αγορά κάποιος αυτή την ιδέα για τον Πειραιά. Ο Πειραιάς είναι ήδη στην αγορά, είναι δημοφιλής», ανέφερε.
Αναφορικά με τη βελτίωση των συνθηκών και τις προοπτικές για αύξηση των επιβατών, υπογράμμισε ότι υπάρχουν απαραίτητες λειτουργικές κατευθύνσεις και μέτρα που πρέπει να ληφθούν. «Θα πρέπει οι τιμές να είναι οι ίδιες μέσα στα πλαίσια όπως και των άλλων λιμένων οι θέσεις αγκυροβολίων των πλοίων πρέπει να είναι συγκριτικά οι ίδιες με τα άλλα λιμάνια, τα logistics πρέπει να βελτιωθούν αλλά νομίζω ότι αυτή η κουλτούρα ήδη υπάρχει και ζει εδώ» και προσέθεσε:
«Η αγορά σας είναι ώριμη, πολύ ώριμη και οι λιμένες σας έχουν όλες τις δεξιότητες να αυτοβελτιωθούν και φυσικά η μεγάλη αναγκαιότητα είναι να βρεθούν οικονομικοί πόροι».
Νέες αγορές
Την πεποίθησή του ότι η Μεσόγειος μπορεί να εξελιχθεί σε ένα μοναδικό προορισμό κρουαζιέρας καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου, εξέφρασε στην τοποθέτησή του ο υφυπουργός Τουρισμού, Γιώργος Νικητιάδης.
«Θέλουμε να προωθήσουμε την περιοχή της Μεσογείου ως προορισμό κρουαζιέρας, σε ολόκληρο τον κόσμο. Θέλουμε ν' αυξηθεί η λειτουργικότητα και αποδοτικότητα των λιμένων κρουαζιέρας», υπογράμμισε ο κ. Νικητιάδης.
«Ανοίγονται μπροστά μας μεγάλες τουριστικές αγορές. Παρατηρούμε εμείς εδώ τη μεγάλη αύξηση όχι μόνο από τις ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και από αγορές για πελάτες κρουαζιέρας που θα επισκέπτονται την ενδοχώρα των λιμανιών μας έξω από την Ευρώπη. Πρέπει αυτές τις δυνατότητες να τις εκμεταλλευτούμε», τόνισε ο υφυπουργός.
Χρειάζονται επενδύσεις
«Μεγαλώνοντας τα πλοία πρέπει να μεγαλώσουμε τα λιμάνια. Και για να μεγαλώσουμε τα λιμάνια θέλουμε επενδύσεις. Να γιατί λιμάνια και εταιρείες κρουαζιέρας, μπορούν να συνεργαστούν σε υποδομές και σε ανωδομές, με την αυτοδιοίκηση και τις επαγγελματικές ενώσεις». Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε ο πρόεδρος του ΟΛΠ [OLPr.AT] , Γιώργος Ανωμερίτης.
Υπενθύμισε μια ομιλία που είχε κάνει ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ, Ευθύμιος Μητρόπουλος: «Κάποτε, πριν είκοσι - τριάντα χρόνια, ένα κρουαζιερόπλοιο θεωρούσε πολύ μεγάλο γεγονός να έχει πεντακόσιους επιβάτες, να είναι luxury, να είναι τα πάντα πλούσια και ωραία. Σήμερα όμως μόνο η μία βάρκα διάσωσης του "Oasis Of The Seas" παίρνει τετρακόσια πενήντα άτομα».
«Αυτό και μόνο το γεγονός δείχνει σε ποια μεγέθη κινείται πλέον η κρουαζιέρα», ανέφερε ο κ. Ανωμερίτης.
Περιβάλλον και λιμάνια
Τα περιβαλλοντικά έργα στα λιμάνια είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα σύμφωνα με τον πρόεδρο της Medcruise Giovanni Spadoni. «Είναι απαραίτητο η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι παγκόσμιοι Οργανισμοί να μας δώσουν ξεκάθαρους κανονισμούς, προκειμένου να δαπανήσουμε τα κονδύλια μας με το σωστό τρόπο», ανέφερε και προσέθεσε: «Τα μεμονωμένα λιμάνια δεν μπορούν να οργανωθούν χωρίς κάποιο πλαίσιο, όπου θα εξηγείται τι πρέπει να κάνουμε σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.
Παρόλα αυτά ο κ. Spadoni ανέφερε κάποια παραδείγματα από λιμάνια που έχουν αναλάβει πρωτοβουλίες στην Ευρώπη. «Υπάρχουν λιμάνια όπως η Μπαρτσελόνα που προμηθεύουν ηλεκτρική ενέργεια στα ferry boats ήδη, διότι ο Δήμος τους το ζήτησε. Υπάρχουν λιμάνια όπως η Βενετία που σχεδιάζουν ήδη παρεμβάσεις οικολογικές και μπορείτε να φανταστείτε γιατί φυσικά, διότι το περιβάλλον της Βενετίας είναι πολύ ιδιαίτερο και πρέπει να βιαστούν για να εφαρμόσουν κάποια μέτρα τα οποία είναι φιλικά προς το περιβάλλον», ανέφερε και προσέθεσε:
«Επίσης υπάρχουν κι άλλα λιμάνια τα οποία συνεργάζονται, προκειμένου να εξετάσουν, υπάρχει για παράδειγμα ένα project που αφορά το Λιβόρνο, τη Βαλένθια και άλλα ισπανικά λιμάνια και επίσης και τον Πειραιά. Είναι ένα πράσινο project. Εξατομικεύουν λοιπόν σε σχέση με τα λιμάνια και μετρούν τη μόλυνση και προτείνουν λύσεις».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου