Προφητικό αποδεικνύεται δημοσίευμα της ΑΞΙΑΣ στις 16 του περασμένου Φεβρουαρίου όταν σε αυτή εδώ τη σελίδα της Ναυτιλίας γράφαμε ότι «η Τρόϊκα ανοίγει την όρεξη στους Κινέζους».
Επισημαίναμε ότι «νέα προοπτική ανοίγει για τα δύο μεγάλα λιμάνια, ΟΛΠ και ΟΛΘ μετά τις προτροπές της Τρόϊκα προς την ελληνική κυβέρνηση για πώληση μεριδίων από κρατικές επιχειρήσεις που είναι εισηγμένες».
Μετά την απόφαση του υπουργικού συμβουλίου να προχωρήσει στην πώληση των «ασημικών» μεταξύ των οποίων είναι ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ δρομολογούνται οι εξελίξεις.
Με την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και την ενδεχόμενη πώληση μετοχών που κατέχει το ελληνικό δημόσιο οι Κινέζοι προβάλουν ως φαβορί ώστε να ενισχύσουν τη θέση τους στο λιμάνι στρατηγικά μέσω πλέον της συμμετοχής τους στον ΟΛΠ. Σε περίπτωση που υλοποιηθεί το σενάριο και η κυβέρνηση παρακάμψει τον νόμο που υποχρεώνει το Δημόσιο να έχει 51%, δεν αποκλείεται οι Κινέζοι, με την επόμενη κίνησή τους να πάρουν την πλειοψηφία»
Οι νέες προοπτικές είναι πιθανόν να ανοίξουν την όρεξη στους Κινέζους της Cosco για να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στον Πειραιά και κατ’ επέκταση στη Μεσόγειο που είναι η νότια πύλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Βέβαια το σενάριο αυτό της Τρόϊκα βάζει στο παιχνίδι και την MSC αν και οι Κινέζοι προηγούνται. «Οι Ιταλοί θα σπεύσουν να κάνουν συμβάσεις. Οι μεγάλες εταιρείες που αναζητούν καλά λιμάνια στη Μεσόγειο δεν μπορούν να μείνουν μακριά από τις επόμενες κινήσεις» τονίζουν οικονομικοί παράγοντες.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η αξία της συμμετοχής του ελληνικού Δημοσίου στην ΟΛΠ Α.Ε. με το 75% των μετοχών φτάνει τα 285 εκατ. ευρώ που είναι λιγότερα έως και 40% από την καθαρή παρούσα αξία της προσφοράς της Cosco στον ΟΛΠ για την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σ.ΕΜΠΟ., για διάρκεια 35 ετών.
Οι Κινέζοι ενδιαφέρονται και για τον ΟΛΘ οπότε ένα αυτό συμβεί θα κυριαρχούν στην Ελλάδα αλλά και στη Μεσόγειο και μέσω αυτής θα έχουν πάτημα σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Όμως για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχουν επιδείξει και άλλες εταιρείες.
Πρόκειται για τη Hutchison που είχε κερδίσει το διαγωνισμό αλλά υπαναχώρησε αφού εκτίμησε ότι το τίμημα ήταν πολύ υψηλό και για την Dubai Ports World
Ακόμη κανείς δεν γνωρίζει πως γίνει η πώληση των μετοχών αλλά και το τελικό ύψος του ποσοστού που θα δώσει το Δημόσιο.
Η κυβερνητική πολιτική για πώληση της συμμετοχής του Δημοσίου σε ΟΛΠ και ΟΛΘ προκάλεσε την αντίδραση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος και των Λιμενεργατών ενώ αντίθετος είναι ο δήμος Πειραιά. Επίσης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Στέλιος Αγγελούδης, δήλωσε ότι «δεν θα είναι εκεί εάν η κυβέρνηση δεν κρατήσει τουλάχιστον το 51%».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου