Στη Ραφήνα, μπορεί να μεταφερθεί ένας αριθμός δρομολογίων της ακτοπλοΐας, υπό την προϋπόθεση ότι θα συνδεθούν με ένα πλήρες μεταφορικό δίκτυο συγκοινωνιών. |
«Σάρκα και οστά» σχεδιάζει να δώσει τις επόμενες ημέρες στο Αττικό Λιμενικό Σύστημα το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», το ΥΘΥΝΑΛ έχει βάλει ρότα να καταθέσει διάταξη νόμου στο νομοσχέδιο για το θαλάσσιο τουρισμό που τώρα βρίσκεται σε διαβούλευση, με την οποία το ελληνικό κράτος, που είναι ο αποκλειστικός μέτοχος των Οργανισμών Λιμένων Ελευσίνας, Ραφήνας και Λαυρίου, θα δώσει τις μετοχές στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά Α.Ε.
Συγκεκριμένα, το Δημόσιο θα εισφέρει τις μετοχές του στον ΟΛΠ [OLPr.AT] (εισφορά σε είδος) αυξάνοντας ισόποσα το μετοχικό του κεφάλαιο και τη συμμετοχή του σε αυτό, ενώ ΟΛΠ καθίσταται αποκλειστικός μέτοχος των τριών λιμένων (διαδεχόμενος το Δημόσιο). Με τον τρόπο αυτό ο ΟΛΠ θα απορροφήσει τα άλλα τρία λιμάνια της Αττικής, με στόχο να δημιουργήσει συνέργειες αλλά και να επιτύχει αυτόνομη λιμενική ανάπτυξη.
Δεδομένου ότι ο μέχρι τώρα μεσομακροπρόθεσμος σχεδιασμός γινόταν αποσπασματικά και ξεχωριστά για κάθε λιμενικό οργανισμό, η ενοποίηση κάτω από ενιαίο φορέα επιβάλλει τον επαναπροσδιορισμό των στόχων μέσα σε ένα πλαίσιο οριζόντιας στρατηγικής ανάπτυξης του λιμενικού συστήματος συνολικά της Αττικής, ούτως ώστε να λειτουργεί αποτελεσματικότερα, προς όφελος των πολιτών, των μετόχων και της οικονομίας.
Οι προοπτικές ανάπτυξης των τριών λιμανιών της Αττικής επικεντρώνονται για το Λαύριο κυρίως στο θέμα ανάπτυξης της κρουαζιέρας, καθώς και στο εμπορικό φορτίο, κάτι που αφορά και το αναπτυξιακό μέλλον και της Ελευσίνας.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τη Ραφήνα, στο συγκεκριμένο λιμάνι μπορεί να μεταφερθεί, όπως και στο Λαύριο, ένας αριθμός δρομολογίων της ακτοπλοΐας, υπό την προϋπόθεση ότι θα συνδεθούν με ένα πλήρες μεταφορικό δίκτυο συγκοινωνιών, ώστε να τύχουν της αποδοχής τόσο του επιβατικού κοινού όσο και των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Η εξέλιξη αυτή θα δημιουργήσει μια νέα εταιρεία, της οποίας το Δημόσιο θα είναι ο μεγαλομέτοχος, με ποσοστό άνω του 95%. Το γεγονός αυτό θα δώσει τη δυνατότητα στην πολιτεία να προχωρήσει σε περαιτέρω αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ διατηρώντας όμως, τουλάχιστον με τα μέχρι στιγμής δεδομένα το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών.
Fast track
Στο ίδιο νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί και διάταξη που θα αφορά τις διαδικασίες fast track για έργα στα λιμάνια. Την ευθύνη για την άμεση προώθηση των μεγάλων λιμενικών έργων θα έχει Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ). Ο μόνος τομέας που θα αφορά τα λιμενικά έργα και δεν θα είναι υπό την ΕΣΑΛ θα είναι οι περιβαλλοντικές μελέτες.
Κρουαζιέρα
Διαδικασίες fast track ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν και για την ανάπτυξη του νέου τέρμιναλ κρουαζιέρας στη νότια πλευρά του λιμανιού του Πειραιά. Μέσω της αναδιάρθρωσης των πόρων από το ΕΣΠΑ, ο ΟΛΠ σχεδιάζει να χρηματοδοτηθούν οι υποδομές που ο προϋπολογισμός τους μπορεί να ξεπεράσει και τα 250 με 300 εκατ. ευρώ, ενώ οι ανωδομές θα γίνουν εξ ολοκλήρου με κεφάλαια του ΟΛΠ.
Η κυβέρνηση πάντως δεν αποκλείει και την περίπτωση παραχωρήσεων των προβλητών σε μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας εφόσον υπάρξει ανάλογο ενδιαφέρον όπως της COSCO στο Σ.ΕΜΠΟ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου