ΤΙΤΛΟΙ

Δευτέρα 2 Μαΐου 2011

«Παγώνουν» οι οφειλές του ομίλου Λοΐζου προς το ΝΑΤ


Τροπολογία κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Γ. Διαμαντίδης. Οι από το 2005 μέχρι πρόσφατα βεβαιωμένες οφειλές του ομίλου ανέρχονται στα 15 εκατ. δολ.
Τροπολογία με την οποία «παγώνουν», μέχρι την έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης, όλες οι οφειλές των κρουαζιερόπλοιων του ομίλου Λοΐζου προς το ΝΑΤ, κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννης Διαμαντίδης. Οι από το 2005 μέχρι πρόσφατα βεβαιωμένες οφειλές του ομίλου ανέρχονται στα 15 εκατ. δολάρια, ενώ σύμφωνα με υπολογισμούς του ΝΑΤ το τελικό ποσό μαζί με τις προσαυξήσεις είναι μεγαλύτερο.

Με την ίδια τροπολογία, αναγνωρίζεται επίσης ότι η διάταξη του νόμου Κεφαλογιάννη του 2005 για την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών στα κρουαζιερόπλοια με ελληνική σημαία, έρχεται να εξειδικεύσει και να συμπληρώσει τις εγκριτικές πράξεις νηολόγησης του 1953, επομένως δεν υπάρχει αντίθεση ανάμεσα στους δύο νόμους εκ των οποίων μάλιστα ο πρώτος είναι κατοχυρωμένος συνταγματικά.
Υποχρεώσεις Με αυτή την τροπολογία επιχειρείται από τον κ. Διαμαντίδη να τεθεί ένα τέλος στο κενό που είχε προκύψει από την προηγούμενη νομοθεσία, με αποτέλεσμα το ΝΑΤ να ζητά από τον όμιλο Λοΐζου να εκπληρώσει τις ασφαλιστικές του υποχρεώσεις, η δε εταιρεία κυπριακών συμφερόντων να απειλεί ότι θα πάρει τα πλοία της από την ελληνική σημαία αφήνοντας άνεργους Έλληνες ναυτικούς. Επίσης απλουστεύονται όλες οι διαδικασίες για την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών και την εκκαθάριση των ναυτολογίων, καθώς καταργείται η απαίτηση της κατάθεσης τραπεζικής εγγυητικής επιστολής και προκειμένου για τη διασφάλιση του ΝΑΤ προβλέπεται η κατάθεση ορισμένου ποσού.
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, με τις διατάξεις του άρθρου 24 του Ν 3409/2005, έγινε προσπάθεια να θεσπιστούν κίνητρα για την ελληνική κρουαζιέρα, δεδομένου ότι αποφέρει πολλαπλά οφέλη στην οικονομία της χώρας και στον τουρισμό της. Όμως η εφαρμογή της δημιούργησε πολλά προβλήματα και αποδείχθηκε ατελέσφορη.Στο εξής, απλουστεύεται η διαδικασία απαλλαγής του πλοιοκτήτη από τις ασφαλιστικές εισφορές προς το ΝΑΤ υπό προϋποθέσεις, καταργείται η υποχρέωση προσκόμισης εγγυητικής επιστολής και αντ' αυτής υπάρχει υποχρέωση καταβολής προϋπολογισθέντων εισφορών σε μετρητά.
Διευκρινίζεται, σύμφωνα πάντα με την αιτιολογική έκθεση, ότι η απαλλαγή από τις ασφαλιστικές εισφορές αφορά μόνο τις ασφαλιστικές εισφορές υπέρ ΝΑΤ και όχι υπέρ λοιπών Λογαριασμών των Κεφαλαίων που τηρούνται στο ΝΑΤ. Καθίσταται επίσης σαφές ότι οι εισφορές των πλοιοκτητών και ναυτικών για τις οποίες προβλέπεται απαλλαγή, βαρύνουν αποκλειστικά τον προϋπολογισμό του ΝΑΤ χωρίς να θίγονται τα ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτικών από τη θαλάσσια υπηρεσία τους στο πλοίο.
ΑναστολήΤέλος, για το επίμαχο κομμάτι των σημερινών οφειλών, εισάγεται μεταβατική διάταξη στην οποία προβλέπεται η αναστολή τόσο των κυρώσεων που προέβλεπε ο νόμος Κεφαλογιάννη, όσο και των παρεπόμενων έννομων συνεπειών μέχρι την έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης για προσφυγές που ασκήθηκαν έως και ένα μήνα από τη δημοσίευση της νέας τροπολογίας.
Οπως εξηγείται στην αιτιολογική έκθεση, αυτό προβλέπεται προκειμένου να μην σημειωθούν προβλήματα με τις ελευθεροπλοΐες πλοίων. Η ελευθεροπλοΐα του μοναδικού πλοίου του ομίλου Λοΐζου που φέρει σήμερα ελληνική σημαία λήγει στις 5 Μαΐου

Δεν υπάρχουν σχόλια: