ΤΙΤΛΟΙ

Σάββατο 14 Μαΐου 2011

«Στο σφυρί» και ο επιβατικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων

Σε πλήρη εξέλιξη εξακολουθεί να βρίσκεται η παράδοση στα σαγόνια του εφοπλιστικού κεφαλαίου και των πολυεθνικών του πρώτου λιμανιού της χώρας. Μετά τη μεγαλύτερη προβλήτα Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της Ελλάδας - της προβλήτας ΙΙ του ΟΛΠ - στο κινεζικό μονοπώλιο της COSCO, τώρα η κυβέρνηση βγάζει στο σφυρί το εκθεσιακό κέντρο του ΟΛΠ (παγόδα), το οποίο το παραχωρεί για 30 συν πέντε χρόνια, ενώ όποιος παραλάβει το εκθεσιακό κέντρο θα του δοθεί ως «δώρο» η παραχώρηση για 15 χρόνια του κεντρικού επιβατικού σταθμού κρουαζιερόπλοιων (Τέρμιναλ Α'), στην Ακτή Ξαβέρη! Το στοιχείο αυτό έφεραν χτες στην επιφάνεια οι αγωνιστικές παρατάξεις της «Δημοκρατικής Ενότητας Λιμενεργατών ΟΛΠ» και της «Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Υπαλλήλων ΟΛΠ», συσπειρωμένες στο ΠΑΜΕ.


Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΛΠ για τη διακήρυξη του διαγωνισμού, το εκθεσιακό κέντρο θα μετατραπεί σε «σύγχρονο ξενοδοχειακό συγκρότημα 5 αστέρων, για περίοδο παραχώρησης 30 ετών, με δυνατότητα παράτασης υπό ορισμένες προϋποθέσεις για 5 περαιτέρω έτη» και συνεχίζει: «Ο ΟΛΠ θα παραχωρήσει στον ανάδοχο του έργου επιπλέον τη λειτουργούσα σήμερα αίθουσα υποδοχής επισκεπτών κρουαζιερόπλοιων (Κεντρικός Επιβατικός Σταθμός κρουαζιερόπλοιων - Τerminal A) για χρονική περίοδο 15 ετών μετά τις απαιτούμενες εργασίες αναβάθμισης που θα γίνουν από τον ανάδοχο»! Οι προσφορές για το νέο «πακέτο» παραχωρήσεων σε βάρος του λιμανιού του Πειραιά θα κατατίθενται ως τις 30 του Ιούνη.

«Αυτή την ανάπτυξη προωθεί η πολιτική κυβέρνησης - ΝΔ - ΕΕ, σε όλο το λιμενικό σύστημα στο όνομα της οικονομικής κρίσης και της προσέλκυσης επενδύσεων. Είναι καθαρό ότι εξυπηρετούν τις ανάγκες του κεφαλαίου και όχι της «σωτηρίας» της πατρίδας και του λαού όπως ισχυρίζονται» επισημαίνουν σε δελτίο Τύπου οι δύο παρατάξεις, οι οποίες τονίζουν ότι η κυβέρνηση στην ουσία εξασφαλίζει με τον τρόπο αυτό «καθεστώς μέγιστης εκμετάλλευσης και κερδοφορίας στα μονοπώλια των μεταφορών και του εφοπλιστικού κεφαλαίου, ενισχύει την δράση τους».

Καταγγέλλουν το ρόλο των «συνδικαλιστών του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΣΥΝ στα λιμάνια οι οποίοι όχι μόνο δεν αντιδρούν αλλά βάζουν πλάτη για να περνάει αυτή τη πολιτική» και καλούν σε οργανωμένο συντονισμένο αγώνα «με προοπτική λιμάνια που να αποτελούν κρατική, λαϊκή περιουσία στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών».

1 σχόλιο:

CooLis είπε...

Ο στόχος της κυβέρνησης, όπως τη διαρρέουν τα ίδια τα κυβερνητικά στελέχη, είναι μέσα στην επόμενη τριετία να δώσουν σε ιδιώτες περίπου 100 δραστηριότητες των λιμένων και να αποκομίσουν τακτικά ετήσια έσοδα και επενδύσεις στα λιμάνια που να προσεγγίζουν τα 3 δισ. ευρώ. Ο Πειραιάς να «δώσει» 1 δισ. ευρώ, η Θεσσαλονίκη 500 εκατ. ευρώ και τα υπόλοιπα χρήματα να αντληθούν από τα περιφερειακά λιμάνια.
Σε πρώτη φάση θα δοθούν σε ιδιώτες τα τέρμιναλ των κρουαζιεροπλοίων, οι επιβατηγοί σταθμοί, το car terminal του ΟΛΠ, τα κτίρια και οι αξιοποιήσιμοι χερσαίοι χώροι των λιμένων.
Όσο για το ΣΕΜΠΟ...'Ισως να χαθεί στην αχανή Κίνα...