Eλάφρυνση περίπου 5 εκατ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα επιφέρει στο μισθολογικό κόστος του ΟΛΘ το «κούρεμα» 35%, έναντι των ισχυόντων το 2009, στο ύψος των αποδοχών του προσωπικού του.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Η», το κόστος μισθοδοσίας της εταιρείας υπολογίζεται ότι θα περιοριστεί στα περίπου 20 εκατ. ευρώ, από τα σχεδόν 25 εκατ. ευρώ, που είναι προ της προσαρμογής. Μάλιστα από αυτά τα 5 εκατ. ευρώ τα 1,3 εκατ. ευρώ αναμένεται να προκύψουν από τους 146 λιμενεργάτες που απασχολούνται στο λιμάνι Θεσσαλονίκης και άλλα 2,6 εκατ. ευρώ, από τους 280 διοικητικούς υπαλλήλους, χειριστές ή άλλο προσωπικό. Τα υπόλοιπα σχεδόν 1,1 εκατ. ευρώ, θα είναι το όφελος από τη μείωση του ποσού των ασφαλιστικών εισφορών.
Καθόσον η νομοθεσία επιτρέπει ευελιξία στους αντισυμβαλλόμενους για το πώς θα επιτευχθεί ο στόχος περιορισμού του μισθολογικού κόστους, ο ΟΛΘ πραγματοποίησε προχθές συνάντηση με τη διοίκηση της ΟΦΕ και εκπροσώπους του τοπικού σωματείου, ενώ ανάλογη επαφή είχε γίνει την προηγούμενη Δευτέρα και με την ΟΜΥΛΕ.
Το σενάριο που έπεσε στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης, προέβλεπε «ψαλίδισμα» κυρίως των υπερωριών και των αμοιβών για εργασία τα Σαββατοκύριακα και λιγότερο επί των τακτικών αποδοχών του προσωπικού. Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές στις τάξεις των συνδικαλιστών η διοίκηση εφάρμοσε το νόμο, στη μισθοδοσία Ιανουαρίου και με αναδρομική ισχύ από την 1η Νοεμβρίου, με τη μείωση να επιβαρύνει μόνο τις τακτικές αποδοχές, με συνέπεια να προκηρυχθεί η κινητοποίηση για αποχή από υπερωρίες και εργασία Σαββατοκύριακου. Για το τριήμερο που ακολουθεί πιθανότατα δεν θα προκύψει πρόβλημα στην εξυπηρέτηση καραβιών (σ.σ. δεν υπάρχουν πολλά στη ράδα), αλλά κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τι θα γίνει στη συνέχεια αν εξακολουθήσει το προσωπικό να απέχει.
Η εφαρμογή του ωστόσο, ήδη προκαλεί σοβαρούς τριγμούς καθώς χειριστές και τεχνικοί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ξεκινούν από σήμερα το μεσημέρι αποχή από την εργασία τα Σαββατοκύριακα και από τις υπερωρίες, χωρίς να προσδιορίζουν το πότε θα λήξει η κινητοποίηση.
ΠροσαρμογήΣύμφωνα με πληροφορίες της «Η», το κόστος μισθοδοσίας της εταιρείας υπολογίζεται ότι θα περιοριστεί στα περίπου 20 εκατ. ευρώ, από τα σχεδόν 25 εκατ. ευρώ, που είναι προ της προσαρμογής. Μάλιστα από αυτά τα 5 εκατ. ευρώ τα 1,3 εκατ. ευρώ αναμένεται να προκύψουν από τους 146 λιμενεργάτες που απασχολούνται στο λιμάνι Θεσσαλονίκης και άλλα 2,6 εκατ. ευρώ, από τους 280 διοικητικούς υπαλλήλους, χειριστές ή άλλο προσωπικό. Τα υπόλοιπα σχεδόν 1,1 εκατ. ευρώ, θα είναι το όφελος από τη μείωση του ποσού των ασφαλιστικών εισφορών.
Καθόσον η νομοθεσία επιτρέπει ευελιξία στους αντισυμβαλλόμενους για το πώς θα επιτευχθεί ο στόχος περιορισμού του μισθολογικού κόστους, ο ΟΛΘ πραγματοποίησε προχθές συνάντηση με τη διοίκηση της ΟΦΕ και εκπροσώπους του τοπικού σωματείου, ενώ ανάλογη επαφή είχε γίνει την προηγούμενη Δευτέρα και με την ΟΜΥΛΕ.
Το σενάριο που έπεσε στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης, προέβλεπε «ψαλίδισμα» κυρίως των υπερωριών και των αμοιβών για εργασία τα Σαββατοκύριακα και λιγότερο επί των τακτικών αποδοχών του προσωπικού. Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές στις τάξεις των συνδικαλιστών η διοίκηση εφάρμοσε το νόμο, στη μισθοδοσία Ιανουαρίου και με αναδρομική ισχύ από την 1η Νοεμβρίου, με τη μείωση να επιβαρύνει μόνο τις τακτικές αποδοχές, με συνέπεια να προκηρυχθεί η κινητοποίηση για αποχή από υπερωρίες και εργασία Σαββατοκύριακου. Για το τριήμερο που ακολουθεί πιθανότατα δεν θα προκύψει πρόβλημα στην εξυπηρέτηση καραβιών (σ.σ. δεν υπάρχουν πολλά στη ράδα), αλλά κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τι θα γίνει στη συνέχεια αν εξακολουθήσει το προσωπικό να απέχει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου