Προτεραιότητα στον θαλάσσιο τουρισμό, με έμφαση στους τομείς της κρουαζιέρας και του γιώτινγκ, στην ανάπτυξη του δικτύου των μαρινών μέσω συμβάσεων παραχώρησης αλλά και στις αποκρατικοποίησεις λιμένων με αιχμή τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ θα δώσει ο υπουργός Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης.
ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΓΙΩΤΙΝΓΚ |
Οπως εξήγγειλε, το υπουργείο θα εστιάσει στην αναπτυξιακή διάσταση του θαλάσσιου Τουρισμού με έμφαση στην αναψυχή, κυρίως δε στην κρουαζιέρα και στο γιώτινγκ. Ταυτόχρονα θα αναπτυχθεί δίκτυο μαρινών μέσω συμβάσεων παραχώρησης, ανάλογα, της κατασκευής, λειτουργίας και εκμετάλλευσης, μεμονωμένα ή σε «πακέτα», σε συνδυασμό με τουριστικά καταφύγια και αγκυροβόλια.
Ο κ. Μουσουρούλης τόνισε ότι θα υπάρξει ολοκληρωμένη εθνική πολιτική λιμένων, για όλα τα λιμάνια και ένα οργανωτικό και ρυθμιστικό μοντέλο. Για τα περιφερειακά λιμάνια, θα επιδιωχθεί μέσω συγχωνεύσεων να δημιουργηθούν σύγχρονοι φορείς.
Η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, με παραχώρηση λιμενικών ιδιωτικοποιήσιμων εμπορικών δραστηριοτήτων προχωρεί με ενέργειες σε συνεργασία με το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. το οποίο έχει σε εξέλιξη τα σχετικά προγράμματα αποκρατικοποιήσεων. Παρόμοιες κινήσεις θα γίνουν και για άλλα λιμάνια αναλόγως του ενδιαφέροντος και της σύνδεσης με την ανάπτυξη και τις θέσεις εργασίας.
Σε κάθε περίπτωση, ο υπουργός Ναυτιλίας είπε ότι θα δημιουργηθεί θεσμικό πλαίσιο για τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, που να διασφαλίζει το ρόλο του Δημοσίου ως επόπτη και ελεγκτή.
Σχετικά με την ποντοπόρο ναυτιλία ο κ. Μουσουρούλης ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει η υπηρεσία μιας στάσης.
Για τον Πειραιά, στόχος είναι η προσέλκυση υπηρεσιών αλλά και υποστήριξης για εναλλακτικές επενδύσεις ενώ θα επιδιωχθεί εξετασθεί η μεταφορά μακροπρόθεσμα στον Πειραιά, των «Ποσειδωνίων».
Η προσπάθεια για την αναβάθμιση της Ακτοπλοϊας θα εστιαστεί στον εξορθολογισμό του θεσμικού πλαισίου, με την ολοκλήρωση του «Μεταφορικού Ισοδύναμου» αλλά και τη αναβάθμιση του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων.
Εμφαση θα δοθεί στο εθνικό κέντρο παρακολούθησης θαλάσσιας κυκλοφορίας και την υπηρεσία διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων ενώ στρατηγική επιλογή αποτελεί ένα Ολοκληρωμένο Σχέδιο Αστυνόμευσης και Ελέγχου των θαλάσσιων χώρων της υφαλοκρηπίδας, της ΑΟΖ καθώς και γύρω από τις εγκαταστάσεις εξόρυξης υδρογονανθράκων.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Μουσουρούλης στην αναβάθμιση του Λιμενικού Σώματος και προανήγγειλε παρεμβάσεις για τους ναυτικούς μέσω του Οίκου Ναύτου.
Σχετικά με την Ναυτική εργασία ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε ότι θα ενθαρρυνθεί διάλογος μεταξύ των κοινωνικών εταίρων, που, υπό προϋποθέσεις, μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη του εθνικού νηολογίου. Σύνδεσε στο σημείο αυτό και τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη για την οποία είπε ότι θα επιδιωχθεί να προσελκυθεί εκ νέου επισκευαστικό έργο για την αντιμετώπιση της ανεργίας. Επισήμανε ότι στο πλαίσιο ενός θεσμικού κοινωνικού διαλόγου, θα προχωρήσει η εξέταση προτάσεων για την ίδρυση ιδιωτικών Σχολών που θα εποπτεύονται αυστηρά από το κράτος.
Τέλος σημείωσε ότι θα υπάρξει μέριμνα για τα νησιά με την ανάπτυξη Ερευνητικού Ινστιτούτου Νησιωτικής Πολιτικής και την αναζήτηση συνεργιών αλλά και την στήριξη της νησιωτικής επιχειρηματικότητας και διαβεβαίωσε ότι θα διατηρηθούν οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου, ενώ θα αξιοποιηθούν οι δράσεις του ΕΣΠΑ και των άλλων εργαλείων.
Στον τομέα της χρηματοδότησης ο κ. Μουσουρούλης είπε ότι θα αξιοποιηθεί κάθε δυνατότητα είτε των Διαρθρωτικών Ταμείων της ΕΕ, του Ταμείου Εξωτερικών Συνόρων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων καθώς και ιδιωτικών πόρων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου