ΤΙΤΛΟΙ

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

ΟΛΠ: Αλλάζει όψη λόγω επενδύσεων και deals



Στα φιλόδοξα επενδυτικά σχέδια του ΟΛΠ για την επόμενη πενταετία, με στόχο να αναβαθμιστεί η εταιρεία, αλλά και η πόλη του Πειραιά, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού κ. Γιώργος Ανωμερίτης στη χθεσινή παρουσίαση της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Πρόκειται αναμφίβολα για ένα πολύ φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα, το οποίο δεν απαιτεί αύξηση κεφαλαίου για τον ΟΛΠ, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό των κεφαλαίων θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ, από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από Παραχωρήσεις (συνεργασία με ιδιωτικές εταιρείες).

Οι μεγαλύτερες επενδύσεις που σχεδιάζονται είναι:

* Η επέκταση του λιμανιού προκειμένου να αυξηθούν οι θέσεις για κρουαζιερόπλοια. Για φέτος, αναμένονται χίλιες προσεγγίσεις πλοίων και με τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις δεν υπάρχει περιθώριο αύξησής τους.
* Μετατροπή της «Παγόδας» σε σταθμό κρουαζιέρας και ξενοδοχείο 5 αστέρων (δεν υπάρχει άλλο στον Πειραιά).
* Η «πολιτιστική ακτή», μέσα από την παραχώρηση δύο μεγάλων αποθηκών. Η κίνηση αυτή γίνεται και για την τόνωση της κρουαζιέρας, καθώς οι τουρίστες πέρα από την Ακρόπολη θα έχουν τη δυνατότητα να επισκεφτούν στον Πειραιά πχ Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων
* Η επέκταση του Βόρειου Λιμένα για σύγχρονη μαρίνα που θα υποδέχεται Mega-Yachts.
* Στη λιμενοβιομηχανική περιοχή λιπασμάτων, είναι έτοιμοι στον ΟΛΠ –αν η Εθνική Τράπεζατο αποφασίσει- να συμμετάσχουν σε οποιαδήποτε εταιρεία ειδικού σκοπού που θα προχωρήσει σε μια μεγάλη ανάπλαση περιοχής.
* Στην κατασκευή συνεδριακού κέντρου.
* Ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου και σταθμών σε ΣΕΜΠΟ και Car Terminal.

Ο κ. Ανωμερίτης αναφέρθηκε στον ευρύτερο ρόλο που πιθανότατα θα κληθεί να λάβει ο ΟΛΠμέσα από τις αλλαγές που θα γίνουν στη διαχείριση των λιμανιών της χώρας και στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της κυβέρνησης.

Συγκεκριμένα, εκτίμηση του διευθύνοντα συμβούλου του ΟΛΠ είναι ότι θα δημιουργηθούν 3-4 μεγάλα σχήματα στο χώρο των λιμανιών. Ο ΟΛΠ που θα απορροφήσει τα λιμάνια της Αττικής (Ραφήνα, Ελευσίνα, Λαύριο, κ.λπ.), ο ΟΛΘ που θα ενσωματώσει τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας έως και το Βόλο, καθώς και άλλα 1-2 σχήματα που και αυτά θα εισέλθουν στο χρηματιστήριο.

Ειδικότερα, για το θέμα του ΟΛΠ, η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει την πρόθεση μείωσης της συμμετοχής της από το 74,14% που είναι σήμερα στο 51%. Ωστόσο, αν προκριθεί η απορρόφηση των άλλων λιμανιών της Αττικής, τότε το ποσοστό του δημοσίου πριν πάει στο 51% θα έχει αυξηθεί κοντά στο 90% (άρα θα πουληθεί γύρω στο 40% των μετοχών).

Για τις σχέσεις με COSCO: Σε μια σύμβαση 4.000 σελίδων, φυσικό είναι να υπάρχουν λάθη και παραλείψεις που πρέπει να διορθωθούν. Οι σχέσεις πάντως των δύο πλευρών είναι άριστες και έχει αποφασιστεί οι διαφορές που προκύπτουν να επιλύονται με «φιλική διευθέτηση» μέσα από διάλογο. Καμιά πλευρά δεν προσέφυγε στη διαιτησία. Μεταξύ των κυριότερων θεμάτων που συζητούνται είναι: α) η υπόθεση της MSE β) η επαναδιατύπωση του χρόνου κατασκευής του προβλήτα ΙΙΙ γ) η νομική διατύπωση του όρου «ανωτέρα βία» στη συγκεκριμένη σύμβαση.

Για το αποθηκευτικό κέντρο στο Θριάσιο: Πρόκειται για την τέταρτη σε μέγεθος επένδυση στην Αττική, που θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2007. Ο ΟΛΠ απαγορεύεται να έχει πλειοψηφική συμμετοχή. Αντίθετα, έχει δηλώσει την πρόθεση να συμμετέχει με 15% ως συνέταιρος με στόχο τη σιδηροδρομική σύνδεση της λιμενικής ζώνης με τα logistics του Θριάσιου πεδίου.

Κόστος λειτουργίας: Το κόστος προσωπικού μειώθηκε πέρυσι κατά 17,3%. Ενώ παλαιότερα το ποσοστό του συγκεκριμένου κόστους ανερχόταν στο 80%, πέρυσι υποχώρησε στο 62% και φέτος κινείται κοντά στο 55%, ίσο δηλαδή με τους μέσους δείκτες οποιουδήποτε λιμανιού.

Δεν υπάρχουν σχόλια: