ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ, ΚΑΘΩΣ Η ΚΙΝΕΖΙΚΗ COSCO ΑΠΕΚΤΗΣΕ ΕΝΑΝ ΙΣΧΥΡΟ ΑΝΤΙΠΑΛΟ, ΤΗΝ DEUTSCHE ΒΑΗΝ SCHENKERΣΕ ΔΙΠΛΟ (επιχειρηματικό-διπλωματικό) ταμπλό επιχειρεί να «παίξει» η κυβέρνηση, με αφορμή το διαγωνισμό για τη δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο.
Η αλλαγή στρατηγικής των κινέζων «μνηστήρων» και το ενδιαφέρον που εκδηλώνουν ισχυρά γερμανικά συμφέροντα αλλάζουν τα δεδομένα σε έναν διαγωνισμό που φαινόταν ότι θα έχει έναν μόνο υποψήφιο: την κινεζική Cosco, η οποία μάλιστα εμφανιζόταν να χρησιμοποιεί τη συμμετοχή της στο διαγωνισμό ως διαπραγματευτικό χαρτί για να πετύχει αλλαγή των όρων της σύμβασης στον ΟΛΠ.
Λίγο πριν το Πάσχα, ωστόσο, τα δεδομένα άλλαξαν. Ο κινέζος πρέσβης ενημέρωσε αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες πως η κινεζική πλευρά καταλήγει πλέον στην εκτίμηση ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει πύλη των προϊόντων της για τις χώρες της κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης. Υπό αυτό το πρίσμα, φέρεται να θεωρεί προτεραιότητα στρατηγικής σημασίας να περάσει υπό κινεζικό έλεγχο το νέο εμπορευματικό κέντρο.
Τα νέα δεδομένα ενδέχεται να επαναπροσδιορίσουν τον ρόλο της Cosco στο Θριάσιο. Κι αυτό καθώς η κινεζική πλευρά δεν προτάσσει, πλέον, την Cosco, αλλά κινέζοι αξιωματούχοι έκαναν λόγο σε κυβερνητικά στελέχη για «σχήμα στο οποίο θα μετέχουν ιδιωτικά και κρατικά κεφάλαια της Κίνας».
Νέες υποδομές
Το πιο ενδιαφέρον, όμως, είναι ότι η κινεζική πλευρά έχει προτείνει να λειτουργήσουν στο Θριάσιο υποδομές μεταποίησης κινεζικών προϊόντων τα οποία στη συνέχεια θα προωθούνταν στην ευρωπαϊκή αγορά. Προοπτική την οποία η κυβέρνηση φέρεται να εξετάζει θετικά, καθώς, σύμφωνα με αρμόδιο κυβερνητικό στέλεχος, «τέτοιες υποδομές είναι πλέον απαραίτητες σε ολοκληρωμένα εμπορευματικά κέντρα». Αντίστοιχα σχέδια στον ΟΛΠ, πάντως, είχαν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων.
Ενδιαφέρον όμως εκδηλώθηκε και από την DB Schenker, τον «βραχίονα» των Γερμανικών Σιδηροδρόμων που ελέγχει εμπορευματικά κέντρα και υποδομές αποθήκευσης και διακίνησης εμπορευμάτων σε 2.000 σημεία σε όλο τον κόσμο. Μέσω της DB Schenker οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι κυριαρχούν σήμερα σε όλη την Ευρώπη, χρησιμοποιώντας ως «καρδιά» του δικτύου τους ένα υπερσύγχρονο εμπορευματικό κέντρο στο Μάνχαϊμ της Γερμανίας. Στη νοτιοαναολική Ευρώπη διαθέτουν σταθμούς σε Κροατία, Σλοβενία, Σερβία-Μαυροβούνιο και σχετικά πρόσφατα σε Ουγγαρία, Ρουμανία και Βουλγαρία. Η Ελλάδα είναι η μόνη που απουσιάζει από το χάρτη του δικτύου τους.
Οι Γερμανοί έχουν ζητήσει χρόνο από την ελληνική πλευρά (στις επαφές μετέχουν η αναπληρώτρια υπουργός Εξωτερικών Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου και, πρόσφατα, ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χ. Τσιόκας) προκειμένου να καταθέσουν επενδυτικές προτάσεις εντός του καλοκαιριού. Προτάσεις που θα αφορούν εμπορευματικές υποδομές στη χώρα μας, ιδιαίτερα στον άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης, τον οποίο οι Γερμανοί θεωρούν στρατηγικής σημασίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου