ΤΙΤΛΟΙ

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Εως το Μάιο το πλάνο για προκήρυξη διαγωνισμών

Οπως ορίζει το Μνημόνιο μέχρι το τέλος του έτους θα πρέπει να έχουμε την πρώτη προκήρυξη, προκειμένου σε 18 ή 24 μήνες η διαδικασία να έχει ολοκληρωθεί»
 
Πορεία? πρόσω και με τις «μηχανές» να ανεβάζουν σταδιακά ταχύτητα, ακολουθεί η διαδικασία των παραχωρήσεων ή αποκρατικοποιήσεων των μεγάλων λιμανιών της χώρας, με αιχμή τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ.
Στόχος είναι πριν από την εκπνοή της Ανοιξης να έχει προκύψει μια πρώτη εικόνα για το πώς θα προχωρήσει το πλάνο και έως το τέλος του έτους να έχουμε και την προκήρυξη διαγωνισμών.
«Ευελπιστούμε ότι τα πρώτα συμπεράσματα θα τα έχουμε στη διάθεσή μας πριν από το Μάιο για να δούμε τα μοντέλα αξιοποίησης που μπορούν να υιοθετηθούν», ανέφερε στην «Η» ο σύμβουλος του γ.γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Θ. Βιτσούνης για το project «Ποσειδών» που έχει να κάνει με τα 12 μεγάλα λιμάνια Α.Ε. και την ευθύνη του οποίου φέρει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων.
«Αν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα για το Μάιο, εικάζουμε ότι αμέσως μετά θα ξεκινήσει ένας κύκλος διαβουλεύσεων ώστε να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις», εξηγεί ο ίδιος, συμπληρώνοντας ότι «το Μνημόνιο ορίζει ότι, ειδικά στα μεγάλα λιμάνια, μέχρι το τέλος του έτους θα πρέπει να έχουμε την πρώτη προκήρυξη για κάποιον διαγωνισμό, προκειμένου σε 18 ή 24 μήνες η διαδικασία να έχει ολοκληρωθεί».
Συναντήσεις Η χρονική πίεση πάντως, είναι σημαντική και αυτό γιατί η διαδικασία για την εκπόνηση της συγκεκριμένης μελέτης ξεκίνησε ουσιαστικά από την αρχή του τρέχοντος έτους. Παρ' όλα αυτά, ήδη έχουν πραγματοποιηθεί ενημερωτικές συναντήσεις συμβούλων με στελέχη του ΟΛΠ, ενώ κατά πληροφορίες κάτι ανάλογο θα γίνει σήμερα και στον ΟΛΘ. Στη Θεσσαλονίκη αναμένεται κλιμάκιο εκπροσώπων της γερμανικής HPC Hamburg Port Consulting GmbH αλλά και των υπόλοιπων νομικών, οικονομικών και χρηματοοικονομικών συμβούλων, ώστε να αντλήσουν πληροφορίες για την εισηγμένη.
Την επόμενη εβδομάδα δε, επαφές με αντίστοιχο περιεχόμενο πρόκειται να γίνουν στα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης και θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα μέχρι να κλείσει αυτός ο κύκλος.
«Φιλολογικό ενδιαφέρον φαίνεται να υπάρχει για πολλά λιμάνια τόσο για τους ΣΕΜΠΟ όσο και κυρίως για την κρουαζιέρα. Ωστόσο, γραπτώς από τη στιγμή που δεν έχει ανοίξει και η διαδικασία, δεν θα ήταν δυνατό να έχουμε κάτι», υπογράμμισε ο κ. Βιτσούνης, όταν ερωτήθηκε από την «Η» για τη φημολογία περί πρόθεσης μεγάλων παικτών του κλάδου να κινηθούν για την απόκτηση του λιμένα της Θεσσαλονίκης.
«Νηρηίδες» Ο σύμβουλος του γ.γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής που βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη με αφορμή εκδήλωση για τα «πράσινα» λιμάνια, είπε, επίσης, πως σε ό,τι αφορά στο project «Νηρηίδες», το οποίο σχετίζεται με τα μικρότερα λιμάνια της χώρας, η διαδικασία είναι πιο μπροστά.
«Έχουμε ζητήσει η έκθεση για τα μικρά λιμάνια να είναι έτοιμη μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, όμως γνωρίζουμε τις αντικειμενικές δυσκολίες και ως εκ τούτου περιμένουμε τα πρώτα αποτελέσματα έως το τέλος Μαρτίου» τόνισε και έσπευσε να θυμίσει πως «παγιωμένη άποψη της γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής είναι να πάμε σε ισχυρούς δημόσιους φορείς διαχείρισης των λιμένων», καθώς και ότι «είναι ενθαρρυντικό ότι το σύνολο των λιμένων αναφέρονται στον τομέα 2 του Μνημονίου, που αφορά παραχωρήσεις και όχι αποκρατικοποιήσεις».

Δεν υπάρχουν σχόλια: