Το ενδιαφέρον της Cosco για το 23,1% των μετοχών του ΟΛΠ [OLPr.AT] επιβεβαίωσε, χθες, εκπρόσωπος της εταιρείας στην Αθήνα, μιλώντας στο ναυτιλιακό συνέδριο «Shipping Today & Tomorrow - Διεθνείς εξελίξεις, τάσεις & επενδύσεις στην ελληνική και διεθνή ναυτιλιακή αγορά», που οργανώνει το Ελληνικό Ινστιτούτο Οικονομικής Διοικήσεως (ΕΙΟΔ) της Ελληνικής Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) σε συνεργασία με το Ελληνοβρετανικό Εμπορικό Επιμελητήριο (BHCC).
Στο συνέδριο, χορηγός επικοινωνίας του οποίου είναι η «Ν», ο κ. Τάσος Βαμβακίδης, αναπληρωτής εμπορικός διευθυντής Piraeus Container Terminal (ΣΕΠ), απαντώντας σε σχετική ερώτηση και μεταφέροντας -όπως είπε- τη θέση της διοίκησης της Cosco, όπως αυτή έχει εκφραστεί, σημείωσε ότι, εφόσον η ελληνική κυβέρνηση δημιουργήσει ένα συγκεκριμένο πλαίσιο αναφορικά με τη διάθεση του 23,1% των μετοχών του ΟΛΠ, τότε και η Cosco μπορεί να ενδιαφερθεί.
Ο κ. Βαμβακίδης υπογράμμισε, ακόμη ότι η ΣΕΠ, με επενδύσεις ύψους 640 εκατ. ευρώ μέχρι το 2015 σε πάγια στοιχεία, θα έχει δημιουργήσει το μεγαλύτερο container terminal της Ανατολικής Μεσογείου, συνολικής χωρητικότητας 3,7 εκατ. TEU.
Πριν από το τέλος του 2011 και ενώ ολοκληρώνεται ο μηχανολογικός εξοπλισμός του προβλήτα ΙΙ, θα έχει αυξηθεί τη χωρητικότητά του κατά 1 εκατ. TEU, από το 1,6 που είχε δυναμικότητα, όταν παραχωρήθηκε στην Cosco, στα 2,6 εκατ. TEU. Μαζί με τον προβλήτα ΙΙΙ, που θα «δώσει» 1,1 εκατ. TEU επιπλέον χωρητικότητα μέχρι το τέλος του 2015, η ΣΕΠ θα έχει 25 γερανογέφυρες σε πλήρη λειτουργία.
Ο ίδιος εκτίμησε ότι μόνο με επενδύσεις μπορεί να έρθει ανάπτυξη, ενώ, σε ό,τι αφορά την οικονομική κατάσταση της χώρας, μετέφερε δήλωση του κ. Fu Cheng Qiu, διευθύνοντος συμβούλου της ΣΕΠ Α.Ε., σύμφωνα με την οποία «η χώρα σας δεν είναι μεγάλη σε μέγεθος και ένα μικρό σκάφος είναι εύκολο να αλλάξει κατεύθυνση».
Τέλος, επισήμανε ότι η ΣΕΠ έχει ανοίξει πολλές νέες θέσεις εργασίας, αφού αυτή τη στιγμή εργάζονται έξι Κινέζοι διοικητικά στελέχη και 700 Ελληνες.
Σύγχρονο λιμάνι
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, τόνισε ότι ήδη έχουν ξεκινήσει οι προσπάθειες για αναδιάρθρωση του λιμενικού συστήματος της χώρας και σημείωσε ότι η λιμενική βιομηχανία πρέπει να στραφεί στο θαλάσσιο τουρισμό, στην κρουαζιέρα και το εμπόριο. Υπογράμμισε ότι η Ελλάδα θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, αφού, σύμφωνα με τις προβλέψεις, η περιοχή μας αναμένεται να ξεπεράσει την Καραϊβική ως προορισμός κρουαζιέρας.
Επισήμανε ότι το λιμάνι του Πειραιά θα κληθεί να γίνει το λιμάνι αναφοράς για την κρουαζιέρα, αφού ήδη επεκτείνεται, ώστε να έχει έντεκα θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων, ενώ «τρέχει» το σχέδιο κατασκευής έξι νέων προβλητών, που θα μπορούν να φιλοξενήσουν τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια, χωρητικότητας 3.000 και 4.000 επιβατών.
Σε ό,τι αφορά το Σ.ΕΜΠΟ., υπογράμμισε ότι δημιουργείται ένας πολύ μεγάλος και, ταυτόχρονα, ο πιο σύγχρονος σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, χωρητικότητας 4,7 εκατ. TEU.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το car terminal, υπογράμμισε ότι είναι το μεγαλύτερο στην Ανατολική Μεσόγειο και περιζήτητο για διαμετακομιστικό φορτίο, αφού, όπως είπε, δεν συμφέρει στα motherships να πιάνουν πολλά λιμάνια, λόγω και των τιμών του πετρελαίου, και είναι πολύ πιο εύκολο να έχουν ένα πολύ μεγάλο λιμάνι σαν βάση και, στη συνέχεια, με μικρότερα πλοία να μεταφέρονται σε άλλα λιμάνια τα οχήματα.
Στο ίδιο συνέδριο, ο υποδιευθυντής Προώθησης Υπηρεσιών στις Εκδότριες του Χ.Α., Κωνσταντίνος Κουνάδης, είπε ότι το Χ.Α. είναι εδώ για να βοηθήσει τα επιχειρηματικά σχέδια των εφοπλιστών για τις ναυπηγήσεις τους και υπογράμμισε ότι η ναυτιλία, σε ό,τι αφορά τις χρηματιστηριακές αγορές, πρέπει να αποκτήσει το σπίτι της στην Ελλάδα.
Δύσκολη η χρηματοδότηση
Στο θέμα της χρηματοδότησης της ναυτιλίας, που ήταν ένας ακόμη τομέας που απασχόλησε το συνέδριο, ο κ. Αλέξανδρος Τουρκολιάς, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας τόνισε ότι ο ρόλος των τραπεζών στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας παραμένει μεγάλος, όμως το τραπεζικό σύστημα στην Ευρώπη είναι αντιμέτωπο με ένα τεράστιο πρόβλημα, το «βουνό χρέους».
Εκτίμησε ότι οι ρυθμοί των επενδύσεων στο χώρο της ναυτιλίας θα είναι επιβραδυντικοί το 2012 - 2013, ενώ άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να εμφανισθούν νέοι παίκτες στη χρηματοδότηση.
Κινέζοι τραπεζίτες
Ενας από τους νέους παίκτες στην αγορά χρηματοδότησης είναι οι κινεζικές τράπεζες, σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας συμβούλων XRTC, Γιώργο Ξηραδάκη.
Στον κλάδο της τραπεζικής ναυτιλιακής χρηματοδότησης, οι κινεζικές τράπεζες έχουν καταφέρει να κάνουν αισθητή την παρουσία τους, προσπαθώντας να καλύψουν μέρος της έλλειψης κεφαλαίων που έχει παρατηρηθεί, εξαιτίας της απροθυμίας των υπόλοιπων παραδοσιακών ναυτιλιακών τραπεζών να εκτελούν στο ναυτιλιακό ρίσκο, είπε ο ομιλητής και ανέφερε ότι, από τα 470 δισ. δολ. της ναυτιλιακής χρηματοδότησης, τα 89,3 δισ. δολ. ανήκουν σε κινεζικές τράπεζες.
Στο θέμα της χρηματοδότησης αναφέρθηκε και ο κ. Ted Πετρόπουλος, γενικός διευθυντής Petrofin Research, ο οποίος διαπίστωσε στενότητα στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση. Σε ό,τι αφορά τα νεότευκτα πλοία, η κατάσταση είναι λίγο καλύτερη, καθώς οι ενδιαφερόμενες ναυτιλιακές εταιρείες μπορούν υπό όρους και προϋποθέσεις να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση.
Απορία
Ο κ. Κωνσταντίνος Λαμπρινόπουλος, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΕΔΕ, στην εναρκτήρια ομιλία του σχολίασε τη γενικότερη κατάσταση της χώρας, με μία ιστορία.
Οπως είπε, τον ρώτησαν, πρόσφατα, στο εξωτερικό, αν θα πτωχεύσει η Ελλάδα και αναρωτήθηκε αν μπορεί να πτωχεύσει μία χώρα που έχει τη μεγαλύτερη ναυτιλία στον κόσμο, τουρισμό, και με τεράστια αποθέματα χρυσού και βωξίτη. Και τότε ο συνομιλητής του εξέφρασε την απορία γιατί η Ελλάδα βρίσκεται σε αυτή τη θέση. Το συνέδριο συνεχίζεται και ολοκληρώνεται σήμερα.
Σύμφωνα με τα σχέδια του ΟΛΠ, το λιμάνι του Πειραιά θα γίνει σημείο αναφοράς για όλες τις ναυτιλιακές δραστηριότητες. |
Στο συνέδριο, χορηγός επικοινωνίας του οποίου είναι η «Ν», ο κ. Τάσος Βαμβακίδης, αναπληρωτής εμπορικός διευθυντής Piraeus Container Terminal (ΣΕΠ), απαντώντας σε σχετική ερώτηση και μεταφέροντας -όπως είπε- τη θέση της διοίκησης της Cosco, όπως αυτή έχει εκφραστεί, σημείωσε ότι, εφόσον η ελληνική κυβέρνηση δημιουργήσει ένα συγκεκριμένο πλαίσιο αναφορικά με τη διάθεση του 23,1% των μετοχών του ΟΛΠ, τότε και η Cosco μπορεί να ενδιαφερθεί.
Ο κ. Βαμβακίδης υπογράμμισε, ακόμη ότι η ΣΕΠ, με επενδύσεις ύψους 640 εκατ. ευρώ μέχρι το 2015 σε πάγια στοιχεία, θα έχει δημιουργήσει το μεγαλύτερο container terminal της Ανατολικής Μεσογείου, συνολικής χωρητικότητας 3,7 εκατ. TEU.
Πριν από το τέλος του 2011 και ενώ ολοκληρώνεται ο μηχανολογικός εξοπλισμός του προβλήτα ΙΙ, θα έχει αυξηθεί τη χωρητικότητά του κατά 1 εκατ. TEU, από το 1,6 που είχε δυναμικότητα, όταν παραχωρήθηκε στην Cosco, στα 2,6 εκατ. TEU. Μαζί με τον προβλήτα ΙΙΙ, που θα «δώσει» 1,1 εκατ. TEU επιπλέον χωρητικότητα μέχρι το τέλος του 2015, η ΣΕΠ θα έχει 25 γερανογέφυρες σε πλήρη λειτουργία.
Ο ίδιος εκτίμησε ότι μόνο με επενδύσεις μπορεί να έρθει ανάπτυξη, ενώ, σε ό,τι αφορά την οικονομική κατάσταση της χώρας, μετέφερε δήλωση του κ. Fu Cheng Qiu, διευθύνοντος συμβούλου της ΣΕΠ Α.Ε., σύμφωνα με την οποία «η χώρα σας δεν είναι μεγάλη σε μέγεθος και ένα μικρό σκάφος είναι εύκολο να αλλάξει κατεύθυνση».
Τέλος, επισήμανε ότι η ΣΕΠ έχει ανοίξει πολλές νέες θέσεις εργασίας, αφού αυτή τη στιγμή εργάζονται έξι Κινέζοι διοικητικά στελέχη και 700 Ελληνες.
Σύγχρονο λιμάνι
Γιώργος Ανωμερίτης, πρόεδρος του ΟΛΠ: «Με το Σ.ΕΜΠΟ. δημιουργείται ένας πολύ μεγάλος σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη. |
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, τόνισε ότι ήδη έχουν ξεκινήσει οι προσπάθειες για αναδιάρθρωση του λιμενικού συστήματος της χώρας και σημείωσε ότι η λιμενική βιομηχανία πρέπει να στραφεί στο θαλάσσιο τουρισμό, στην κρουαζιέρα και το εμπόριο. Υπογράμμισε ότι η Ελλάδα θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, αφού, σύμφωνα με τις προβλέψεις, η περιοχή μας αναμένεται να ξεπεράσει την Καραϊβική ως προορισμός κρουαζιέρας.
Επισήμανε ότι το λιμάνι του Πειραιά θα κληθεί να γίνει το λιμάνι αναφοράς για την κρουαζιέρα, αφού ήδη επεκτείνεται, ώστε να έχει έντεκα θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων, ενώ «τρέχει» το σχέδιο κατασκευής έξι νέων προβλητών, που θα μπορούν να φιλοξενήσουν τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια, χωρητικότητας 3.000 και 4.000 επιβατών.
Σε ό,τι αφορά το Σ.ΕΜΠΟ., υπογράμμισε ότι δημιουργείται ένας πολύ μεγάλος και, ταυτόχρονα, ο πιο σύγχρονος σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, χωρητικότητας 4,7 εκατ. TEU.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το car terminal, υπογράμμισε ότι είναι το μεγαλύτερο στην Ανατολική Μεσόγειο και περιζήτητο για διαμετακομιστικό φορτίο, αφού, όπως είπε, δεν συμφέρει στα motherships να πιάνουν πολλά λιμάνια, λόγω και των τιμών του πετρελαίου, και είναι πολύ πιο εύκολο να έχουν ένα πολύ μεγάλο λιμάνι σαν βάση και, στη συνέχεια, με μικρότερα πλοία να μεταφέρονται σε άλλα λιμάνια τα οχήματα.
Στο ίδιο συνέδριο, ο υποδιευθυντής Προώθησης Υπηρεσιών στις Εκδότριες του Χ.Α., Κωνσταντίνος Κουνάδης, είπε ότι το Χ.Α. είναι εδώ για να βοηθήσει τα επιχειρηματικά σχέδια των εφοπλιστών για τις ναυπηγήσεις τους και υπογράμμισε ότι η ναυτιλία, σε ό,τι αφορά τις χρηματιστηριακές αγορές, πρέπει να αποκτήσει το σπίτι της στην Ελλάδα.
Δύσκολη η χρηματοδότηση
Στο θέμα της χρηματοδότησης της ναυτιλίας, που ήταν ένας ακόμη τομέας που απασχόλησε το συνέδριο, ο κ. Αλέξανδρος Τουρκολιάς, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας τόνισε ότι ο ρόλος των τραπεζών στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας παραμένει μεγάλος, όμως το τραπεζικό σύστημα στην Ευρώπη είναι αντιμέτωπο με ένα τεράστιο πρόβλημα, το «βουνό χρέους».
Εκτίμησε ότι οι ρυθμοί των επενδύσεων στο χώρο της ναυτιλίας θα είναι επιβραδυντικοί το 2012 - 2013, ενώ άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να εμφανισθούν νέοι παίκτες στη χρηματοδότηση.
Κινέζοι τραπεζίτες
Ενας από τους νέους παίκτες στην αγορά χρηματοδότησης είναι οι κινεζικές τράπεζες, σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας συμβούλων XRTC, Γιώργο Ξηραδάκη.
Στον κλάδο της τραπεζικής ναυτιλιακής χρηματοδότησης, οι κινεζικές τράπεζες έχουν καταφέρει να κάνουν αισθητή την παρουσία τους, προσπαθώντας να καλύψουν μέρος της έλλειψης κεφαλαίων που έχει παρατηρηθεί, εξαιτίας της απροθυμίας των υπόλοιπων παραδοσιακών ναυτιλιακών τραπεζών να εκτελούν στο ναυτιλιακό ρίσκο, είπε ο ομιλητής και ανέφερε ότι, από τα 470 δισ. δολ. της ναυτιλιακής χρηματοδότησης, τα 89,3 δισ. δολ. ανήκουν σε κινεζικές τράπεζες.
Στο θέμα της χρηματοδότησης αναφέρθηκε και ο κ. Ted Πετρόπουλος, γενικός διευθυντής Petrofin Research, ο οποίος διαπίστωσε στενότητα στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση. Σε ό,τι αφορά τα νεότευκτα πλοία, η κατάσταση είναι λίγο καλύτερη, καθώς οι ενδιαφερόμενες ναυτιλιακές εταιρείες μπορούν υπό όρους και προϋποθέσεις να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση.
Απορία
Ο κ. Κωνσταντίνος Λαμπρινόπουλος, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΕΔΕ, στην εναρκτήρια ομιλία του σχολίασε τη γενικότερη κατάσταση της χώρας, με μία ιστορία.
Οπως είπε, τον ρώτησαν, πρόσφατα, στο εξωτερικό, αν θα πτωχεύσει η Ελλάδα και αναρωτήθηκε αν μπορεί να πτωχεύσει μία χώρα που έχει τη μεγαλύτερη ναυτιλία στον κόσμο, τουρισμό, και με τεράστια αποθέματα χρυσού και βωξίτη. Και τότε ο συνομιλητής του εξέφρασε την απορία γιατί η Ελλάδα βρίσκεται σε αυτή τη θέση. Το συνέδριο συνεχίζεται και ολοκληρώνεται σήμερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου