ΤΙΤΛΟΙ

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

COSCO: Φαβορί για το 23,1% του ΟΛΠ


Ναυτιλία

COSCO: Φαβορί για το 23,1% του ΟΛΠ
Φαβορί στην κούρσα για την απόκτηση του 23,1% του ΟΛΠ εμφανίζεται η COSCO.

Το στρατηγικό βάθος της εισόδου της COSCO στην ελληνική αγορά , αλλά και η πραγματικότητα που επικρατεί στην οικονομία της χώρας, λόγω των οποίων απομειώνεται σημαντικά η κεφαλαιακή αξία των εισηγμένων στο ΧΑ εταιρειών που ελέγχει και θέλει να πουλήσει το Ελληνικό Δημόσιο, διαμορφώνουν τις συνθήκες αυτές.
 Ειλημμένη απόφαση της κυβέρνησης είναι να διατεθεί το ποσοστό αυτό μέχρι τέλος του έτους, περιορίζοντας έτσι το ποσοστό του Ελληνικού Δημοσίου στον ΟΛΠ, λίγο πάνω απ’ το 50%.
Η COSCO που έχει κάνει ήδη μια πολύ σημαντική επένδυση, με την μακροχρόνια μίσθωση της Προβλήτας ΙΙ στο Ν. Ικόνιο, αλλά και το ενδιαφέρον που έχει επιδείξει τόσο για το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ στο Θριάσειο, όσο και για επενδύσεις σε άλλους, στρατηγικού ενδιαφέροντος, τομείς της ελληνικής οικονομίας, εμφανίζεται, σύμφωνα με καλά ενημερωμένους κύκλους της Ακτής Μιαούλη, ως το απόλυτο φαβορί για την απόκτηση του ποσοστού του ΟΛΠ που θα πουλήσει το Ελληνικό Δημόσιο.
«Είναι μια κίνηση σχεδόν υποχρεωτική για την COSCO, μια κίνηση force, όπως θα έλεγαν οι σκακιστές, η εξαγορά του 23,1% του ΟΛΠ» έλεγε σημαίνων παράγοντας της ελληνικής ναυτιλίας στο Portnet.gr. Και εξηγούσε ότι έτσι μόνο μπορεί να διασφαλίσει τα συμφέροντα και τις προοπτικές που απορρέουν απ’ την αρχική τοποθέτησή της, μέσω της Προβλήτας ΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά.
Πληροφορίες του Portnet.gr αναφέρουν ότι ένας Γερμανικός Όμιλος, αλλά και η Αμπουντάμπι Port, θα διεκδικήσουν το 23,1% του ΟΛΠ που διατίθεται, χωρίς πάντως να φαίνεται ότι θα μπορέσουν να ανταγωνιστούν τον Κινέζικο κολοσσό.
Κύκλοι της αγοράς πάντως, αλλά και στελέχη του ΟΛΠ, σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις τους, δεν έκρυβαν τον προβληματισμό τους για το ποσό που τελικά θα μπορέσει να εισπράξει το Ελληνικό Δημόσιο από την πώληση στις παρούσες συνθήκες του σημαντικού αυτού ποσοστού του ΟΛΠ, η μετοχή του οποίου στο ταμπλό του ΧΑΑ, όπως και σχεδόν σε όλων των μεγάλων επιχειρήσεων, έχει «βυθιστεί», ανεξάρτητα απ’ την πραγματική κατάσταση και πολύ περισσότερο τις δυνατότητες και τις προοπτικές που μπορεί να έχει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: