Ο ΟΛΠ από την πλευρά του, έχει έτοιμο το σχέδιο για την ανάπτυξη νέας βάσης κρουαζιέρας, η οποία σταδιακά θα μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι έξι κρουαζιερόπλοια τελευταίας γενιάς.
Επανέρχεται στο προσκήνιο το θέμα της ανάπτυξης σταθμού κρουαζιέρας δίπλα στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
Οι πληροφορίες που διαρρέουν είναι ότι υπάρχει ενδιαφέρον από εταιρείες να αναλάβουν την κατασκευή δύο προβλητών με ΣΔΙΤ και στη συνέχεια να δοθούν με διεθνή διαγωνισμό στους κολοσσούς της κρουαζιέρας που έχουν επιδείξει ενδιαφέρον, όπως είναι η Carnival και η Royal Caribbean. Μάλιστα ακούγεται ότι το έργο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και θα χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια με ποσοστό που ίσως ξεπερνά και το 95%.
Μέχρι εδώ όλα καλά, αν κανείς αγνοήσει και δεν λάβει υπόψη του τις διαφωνίες της τοπικής κοινωνίας της περιοχής, αλλά και τις ενστάσεις που ακούγονται για τη συμβατότητα ενός τέτοιου έργου, με την ανάπλαση που σχεδιάζεται στην ευρύτερη περιοχή της ακτής του Φαλήρου.
Γιατί σε ό,τι αφορά τη λειτουργικότητα και την εγγύτητα με το κέντρο της Αθήνας, κάτι που θέλουν τόσο οι εταιρείες κρουαζιέρας αλλά και οι τουριστικοί φορείς της χώρας, η περιοχή του Νέου Φαλήρου, έχει σαφώς πλεονέκτημα έναντι του λιμανιού του Πειραιά.
Ωστόσο εδώ αρχίζουν και τα σοβαρά προβλήματα. Γιατί o ΟΛΠ από την πλευρά του, έχει έτοιμο το σχέδιο για την ανάπτυξη νέας βάσης κρουαζιέρας, η οποία σταδιακά θα μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι έξι κρουαζιερόπλοια τελευταίας γενιάς. Δίπλα, δηλαδή, από το Νέο Φάληρο. Και μάλιστα έχει και έτοιμη μελέτη, που δείχνει προϋπολογισμό ύψους 230 εκατ.ευρώ. Και «τρέχει» να εξασφαλίσει το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού ώστε να ενταχθεί το έργο στα χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ. Από ό,τι μαθαίνουμε βρίσκεται στην τελική ευθεία για να αποσπάσει το τελικό «οκ» και έχει ζητήσει το έργο να χρηματοδοτηθεί με 97%.
Αν υποθέσουμε ότι τους επόμενους δύο μήνες έχει έρθει η καταφατική απάντηση από τις Βρυξέλλες στο λιμάνι του Πειραιά, θα είχε ενδιαφέρον να έβλεπε κανείς τις αντιδράσεις των υπαλλήλων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όταν μετά από λίγους μήνες, παραλάβουν και ανοίξουν μια νέα αίτηση από την Ελλάδα που θα ζητεί να χρηματοδοτηθεί με ευρωπαϊκούς πόρους η κατασκευή μιας νέας μεγάλης βάσης κρουαζιέρας, δίπλα σε αυτή που θα έχει ήδη εγκριθεί.
Εκτός και αν καταφέρουμε και κατασκευάσουμε με ευρωπαϊκούς, φυσικά, πόρους, μια προβλήτα στον Πειραιά για δύο κρουαζιερόπλοια και δύο στο Ν. Φάληρο για τέσσερα. Η υπόθεση της κρουαζιέρας είναι σοβαρή για την ελληνική τουριστική βιομηχανία και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπιστεί. Οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε το θέμα με μεθοδικότητα και συγκεκριμένη στρατηγική, αλλά οι έως τώρα κινήσεις μας απέχουν από το να θεωρηθούν οργανωμένες και συγκροτημένες.
Επανέρχεται στο προσκήνιο το θέμα της ανάπτυξης σταθμού κρουαζιέρας δίπλα στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
Οι πληροφορίες που διαρρέουν είναι ότι υπάρχει ενδιαφέρον από εταιρείες να αναλάβουν την κατασκευή δύο προβλητών με ΣΔΙΤ και στη συνέχεια να δοθούν με διεθνή διαγωνισμό στους κολοσσούς της κρουαζιέρας που έχουν επιδείξει ενδιαφέρον, όπως είναι η Carnival και η Royal Caribbean. Μάλιστα ακούγεται ότι το έργο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και θα χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια με ποσοστό που ίσως ξεπερνά και το 95%.
Μέχρι εδώ όλα καλά, αν κανείς αγνοήσει και δεν λάβει υπόψη του τις διαφωνίες της τοπικής κοινωνίας της περιοχής, αλλά και τις ενστάσεις που ακούγονται για τη συμβατότητα ενός τέτοιου έργου, με την ανάπλαση που σχεδιάζεται στην ευρύτερη περιοχή της ακτής του Φαλήρου.
Ωστόσο εδώ αρχίζουν και τα σοβαρά προβλήματα. Γιατί o ΟΛΠ από την πλευρά του, έχει έτοιμο το σχέδιο για την ανάπτυξη νέας βάσης κρουαζιέρας, η οποία σταδιακά θα μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι έξι κρουαζιερόπλοια τελευταίας γενιάς. Δίπλα, δηλαδή, από το Νέο Φάληρο. Και μάλιστα έχει και έτοιμη μελέτη, που δείχνει προϋπολογισμό ύψους 230 εκατ.ευρώ. Και «τρέχει» να εξασφαλίσει το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού ώστε να ενταχθεί το έργο στα χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ. Από ό,τι μαθαίνουμε βρίσκεται στην τελική ευθεία για να αποσπάσει το τελικό «οκ» και έχει ζητήσει το έργο να χρηματοδοτηθεί με 97%.
Αν υποθέσουμε ότι τους επόμενους δύο μήνες έχει έρθει η καταφατική απάντηση από τις Βρυξέλλες στο λιμάνι του Πειραιά, θα είχε ενδιαφέρον να έβλεπε κανείς τις αντιδράσεις των υπαλλήλων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όταν μετά από λίγους μήνες, παραλάβουν και ανοίξουν μια νέα αίτηση από την Ελλάδα που θα ζητεί να χρηματοδοτηθεί με ευρωπαϊκούς πόρους η κατασκευή μιας νέας μεγάλης βάσης κρουαζιέρας, δίπλα σε αυτή που θα έχει ήδη εγκριθεί.
Εκτός και αν καταφέρουμε και κατασκευάσουμε με ευρωπαϊκούς, φυσικά, πόρους, μια προβλήτα στον Πειραιά για δύο κρουαζιερόπλοια και δύο στο Ν. Φάληρο για τέσσερα. Η υπόθεση της κρουαζιέρας είναι σοβαρή για την ελληνική τουριστική βιομηχανία και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπιστεί. Οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε το θέμα με μεθοδικότητα και συγκεκριμένη στρατηγική, αλλά οι έως τώρα κινήσεις μας απέχουν από το να θεωρηθούν οργανωμένες και συγκροτημένες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου