ΤΙΤΛΟΙ

Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013

«Τρέχουν» για τα τρένα στο λιμάνι


Τρέχει η κυβέρνηση για τις ιδιωτικοποιήσεις στα λιμάνια με επίκεντρο τα «φιλέτα» του ΟΛΠ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιχειρώντας να επισπεύσει τα σχέδια με Cosco και Hewlett Packard, ώστε να δουλέψει η ιδέα εκμετάλλευσης των δικτύων μεταφοράς προϊόντων από την Ασία (κυρίως την κίνα) προς την Ευρώπη.
Οι μεγάλοι ανταγωνιστές που περιμένουν να διεκδικήσουν μερίδιο από τις συνδυασμένες μεταφορές πλοίο-σιδηρόδρομος πιέζουν τόσο τα αρμόδια υπουργεία όσο και προσωπικά τον Α. Σαμαρά να προχωρήσουν μέσα στο μήνα τις διαδικασίες «αξιοποίησης και επενδύσεων».
Την πρώτη του συνάντηση με τις νέες διοικήσεις της ΕΡΓΟΣΕ, της ΓΑΙΑΟΣΕ και της Rosco (πρώην τεχνική βάση του ΟΣΕ) θα έχει, μετά τη λήξη του υπουργικού συμβουλίου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης. Στην συνάντηση θα παραστούν και οι διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 
Την ευρεία σύσκεψη αναμένεται να απασχολήσει η πορεία των σιδηροδρομικών έργων, όπως η σύνδεση του λιμένα Ικονίου με το Θριάσιο, ύψιστης σημασίας για την αποτελεσματικότητα της συμφωνίας HP – Cosco – ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και η πορεία των οικονομικών – επιχειρησιακών μεγεθών των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ. 
Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και η Rosco (τεχνική βάση), βρίσκονται σε φάση ιδιωτικοποίησης.
Επί του παρόντος, το μόνο πρόβλημα είναι η καθυστέρηση στη γραμμή Ικόνιο - Θριάσιο, η οποία πηγαίνει προς τα τέλη του μηνός ή αρχές του επόμενου .
Το μεγάλο πλεονέκτημα του Πειραιά για τις πολυεθνικές σαν την Cosco (και τη Hewlett Packard, που μπήκε πρόσφατα στο παιχνίδι) είναι η γεωγραφική θέση, που μπορεί να μειώσει τους χρόνους παράδοσης.
Υπό την προϋπόθεση να μπει γρήγορα στο κύκλωμα της ιδιωτικοποίησης και το δίκτυο του ΟΣΕ, με αιχμή την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (διαχείριση σιδηροδρομικού δικτύου).
Ήδη η Cosco ζητά «έκπτωση» για το ενοίκιο παραχώρηση (28 εκατ. ευρώ) που δίνει στον ΟΛΠ για τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που εκμεταλλεύεται.
Οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων μέσω Πειραιά από την Ασία στην Ελλάδα το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο εκτοξεύθηκαν κατά 29% και 31% αντίστοιχα, στα υψηλότερα έως τώρα επίπεδα. Καταλαβαίνει κάποιος πόσο δελεαστικό είναι για τη COSCO, το σαφάρι για την απόκτηση του συνόλου του «Container Terminal» του ΟΛΠ.
Κάπως έτσι η μετοχή του ΟΛΠ στο Χρηματιστήριο της Αθήνας ξεπερνάει τα 20 ευρώ για πρώτη φορά από το 2009, όταν πέρσι μόλις που προσέγγισε τα 7,5 ευρώ!

Δεν υπάρχουν σχόλια: