ΤΙΤΛΟΙ

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

Ρωσικό ενδιαφέρον για λιμάνι και σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης

Ρωσικό ενδιαφέρον για την παραχώρηση δραστηριοτήτων του Οργανισμού Λιμένων Θεσσαλονίκης διαπιστώνουν παράγοντες της συμπρωτεύουσας που είναι σε θέση να γνωρίζουν την κινητικότητα που αναπτύσσεται αναφέρει το capital.gr.
Το ενδιαφέρον εστιάζεται τόσο στην παραχώρηση του προβλήτα 6 του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων όσο και της μαρίνας αλλά και της σιδηροδρομικής διασύνδεσης του λιμανιού με τα ευρύτερα δίκτυα σταθερής τροχιάς.
Οι διεργασίες ξεκινούν, σύμφωνα με ρωσικές πηγές που παρακολουθούν αρμοδίως τις εξελίξεις, με πρωτοβουλία μικρότερου μεγέθους ρωσικών εταιρειών οι οποίες φέρονται να αναζητούν την ανίχνευση των προθέσεων των αρμοδίων και των τοπικών κοινωνιών ώστε να μεσολαβήσουν σε δεύτερη φάση σε μεγάλες ρωσικές εταιρείες που ενδέχεται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον.
 «Πρόκειται για μικρότερες επιχειρήσεις που θα μπορούσαν να επωφεληθούν από την συμμετοχή τους σε κοινοπρακτικά σχήματα με πρωταγωνιστές μεγάλες ρωσικές εταιρείες».
Θεσμικοί παράγοντες των ελληνορωσικών σχέσεων υπογραμμίζουν στο Capital.gr πως το ενδιαφέρον των πραγματικά μεγάλων ομίλων δεν πρόκειται να εκδηλωθεί πριν ξεκαθαρίσουν οι όροι, το αντικείμενο και οι στόχοι του διαγωνισμού παραχωρήσεων.
Σε κάθε περίπτωση το ζήτημα αποκτά σημασία δεδομένων και ορισμένων πληροφοριών που θέλουν να ξεκινά ο διαγωνισμός του ΟΛΘ πριν από αυτόν του Πειραιά και να αναδεικνύεται έτσι σε σηματωρό του ξένου επενδυτικού κλίματος για τις λιμενικές υποδομές.
Υπενθυμίζεται πως για τον ΟΛΘ έχει διατυπωθεί άμεσα ή έμμεσα ή έχουν συμμετέχει στο διαγωνισμό του 2008 εταιρείες όπως η κινεζική Hutchison Port Holdings ( είχε προσφέρει 419 εκατομμύρια ευρώ λίγο πριν ξεσπάσει η κρίση το φθινόπωρο του 2008) , η Cosco Pacific LTD (είχε τότε επίσης προσφέρει 131 εκατ. ευρώ) , εταιρείες ισραηλινών και φιλιππινέζικων συμφερόντων και τώρα και ρωσικών.
Σε εκκρεμότητα βέβαια βρίσκονται πολλά ζητήματα στον ΟΛΘ όπως ο κεντρικός προβλήτας, η μαρίνα, το εκτός χώρου τελωνείο και η ανυπαρξία σιδηροδρομικής διασύνδεσης με το εθνικό και εν τέλει τα ευρωπαϊκά δίκτυα.
Αντιθέτως, υπάρχει μεγάλο γεωστρατηγικό πλεονέκτημα καθώς η εγγύτητα του με τη ανατολική και την κεντρική Ευρώπη μπορεί να αναδείξει τη Θεσσαλονίκη για μια ακόμη φορά στην Ιστορία  νότια πύλη της περιφέρειας.
Σε αντίθεση με τον Πειραιά όπου το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητας έιναι transit η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποτελέσει σημαντικό σημείο εισαγωγών.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: