Με εισήγηση του Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργου Ανωμερίτη το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού αποφάσισε εκσυγχρονισμό του συστήματος επιβίβασης – αποβίβασης επιβατών και φόρτωσης – εκφόρτωσης οχημάτων στο επιβατηγό λιμάνι του Πειραιά.
Στην εισήγησή του ο κ. Ανωμερίτης ανέφερε συγεκριμένα τα ακόλουθα:
“Μετά την ολοκλήρωση των έργων στο λιμάνι Αλών και τη σταδιακή απομάκρυνση των ανενεργών και επικίνδυνων πλοίων σε συνδυασμό και με το κεκτημένο SHENGEN στις λιμενικές υποδομές, επιβάλλεται ο Οργανισμός να προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεών του στο Κεντρικό Επιβατηγό Λιμάνι.
Ήδη στον τομέα της Κρουαζιέρας εκτελούνται όλα τα αποφασισθέντα έργα εκσυγχρονισμού στην εξυπηρέτηση των επιβατών και σε θέματα Ασφάλειας, στο υφιστάμενο λιμάνι πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων.
Εκτιμώ ότι ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε σε νέες υποδομές, οι οποίες μάλιστα δεν είναι ιδιαίτερα δαπανηρές, προκειμένου σε συνεννόηση και με τις ακτοπλοϊκές εταιρίες να μεταβάλλουμε τις λειτουργικές συνθήκες στις αποβάθρες του επιβατηγού λιμανιού. Οι κύριες προτάσεις είναι οι ακόλουθες:
1. Πλήρης διαχωρισμός επιβατών και οχημάτων κατά τη φόρτωση-εκφόρτωση ενός πλοίου.
Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη δημιουργία ελαφρών υποδομών, ώστε οι επιβάτες να αποβιβάζονται – επιβιβάζονται από χωριστά επίπεδα και διαδρόμους από το επίπεδο φόρτωσης – εκφόρτωσης οχημάτων.
Ήδη με αφορμή και τη δημιουργία των σταθμών του Monorail, αλλά και ανεξάρτητα, θα ανατεθούν οι σχετικές προμελέτες για δύο περιοχές: (α) το λιμάνι Αλών και (β) την Ακτή Βασιλειάδη.
2. Εκπόνηση μελετών για παραχωρήσεις μόνιμων θέσεων ελλιμενισμού κατά εταιρία.
3. Σύστημα υποδομών και ελέγχου για τα πλοία τα οποία κατευθύνονται προς την Κρήτη, βάσει και του Κανονισμού 562/2006.
4. Νέες ονοματοδοσίες, σημάνσεις και ενίσχυση συστημάτων ασφάλειας και ελέγχου οχημάτων και επιβατών σε ορισμένες περιοχές.
5. Επανεκτίμηση των ροών κυκλοφορίας εντός της λιμενικής ζώνης.
Για όλα τα πιο πάνω θέματα οι αρμόδιες Δ/νσεις θα εκτελέσουν και θα παραδώσουν τις οριστικές τους μελέτες και απόψεις, ώστε η επόμενη τουριστική περίοδος του 2012 να στηριχθεί σε νέες συνθήκες λειτουργίας του Κεντρικού Λιμένα.”
Ο κ. Ανωμερίτης έδωσε έμφαση στο θέμα της ασφάλούς διακίνησης των επιβατών τονίζοντας ότι “Είναι αδιανόητο στην εποχή μας, όταν μάλιστα διαθέτουμε επαρκέστατους χερσαίους λιμενικούς χώρους, να επιτρέπουμε την πρόσμιξη ανθρώπων και οχημάτων επί του αυτού χώρου, που ενέχουν πέραν της καλύτερης εξυπηρέτησης κινδύνους ανθρώπινης ζωής”. Όπως ανέφερε στη συνέχεια, “σημαντικό ρόλο προς την κατεύθυνση αυτή θα παίξουν και οι οκτώ (8) σταθμοί του monorail, του οποίου οι μελέτες και οι εγκρίσεις ολοκληρώθηκαν και εντός των ημερών επιλέγεται ο Τεχνικός Σύμβουλος του έργου”.
Στην εισήγησή του ο κ. Ανωμερίτης ανέφερε συγεκριμένα τα ακόλουθα:
“Μετά την ολοκλήρωση των έργων στο λιμάνι Αλών και τη σταδιακή απομάκρυνση των ανενεργών και επικίνδυνων πλοίων σε συνδυασμό και με το κεκτημένο SHENGEN στις λιμενικές υποδομές, επιβάλλεται ο Οργανισμός να προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεών του στο Κεντρικό Επιβατηγό Λιμάνι.
Ήδη στον τομέα της Κρουαζιέρας εκτελούνται όλα τα αποφασισθέντα έργα εκσυγχρονισμού στην εξυπηρέτηση των επιβατών και σε θέματα Ασφάλειας, στο υφιστάμενο λιμάνι πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων.
Εκτιμώ ότι ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε σε νέες υποδομές, οι οποίες μάλιστα δεν είναι ιδιαίτερα δαπανηρές, προκειμένου σε συνεννόηση και με τις ακτοπλοϊκές εταιρίες να μεταβάλλουμε τις λειτουργικές συνθήκες στις αποβάθρες του επιβατηγού λιμανιού. Οι κύριες προτάσεις είναι οι ακόλουθες:
1. Πλήρης διαχωρισμός επιβατών και οχημάτων κατά τη φόρτωση-εκφόρτωση ενός πλοίου.
Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη δημιουργία ελαφρών υποδομών, ώστε οι επιβάτες να αποβιβάζονται – επιβιβάζονται από χωριστά επίπεδα και διαδρόμους από το επίπεδο φόρτωσης – εκφόρτωσης οχημάτων.
Ήδη με αφορμή και τη δημιουργία των σταθμών του Monorail, αλλά και ανεξάρτητα, θα ανατεθούν οι σχετικές προμελέτες για δύο περιοχές: (α) το λιμάνι Αλών και (β) την Ακτή Βασιλειάδη.
2. Εκπόνηση μελετών για παραχωρήσεις μόνιμων θέσεων ελλιμενισμού κατά εταιρία.
3. Σύστημα υποδομών και ελέγχου για τα πλοία τα οποία κατευθύνονται προς την Κρήτη, βάσει και του Κανονισμού 562/2006.
4. Νέες ονοματοδοσίες, σημάνσεις και ενίσχυση συστημάτων ασφάλειας και ελέγχου οχημάτων και επιβατών σε ορισμένες περιοχές.
5. Επανεκτίμηση των ροών κυκλοφορίας εντός της λιμενικής ζώνης.
Για όλα τα πιο πάνω θέματα οι αρμόδιες Δ/νσεις θα εκτελέσουν και θα παραδώσουν τις οριστικές τους μελέτες και απόψεις, ώστε η επόμενη τουριστική περίοδος του 2012 να στηριχθεί σε νέες συνθήκες λειτουργίας του Κεντρικού Λιμένα.”
Ο κ. Ανωμερίτης έδωσε έμφαση στο θέμα της ασφάλούς διακίνησης των επιβατών τονίζοντας ότι “Είναι αδιανόητο στην εποχή μας, όταν μάλιστα διαθέτουμε επαρκέστατους χερσαίους λιμενικούς χώρους, να επιτρέπουμε την πρόσμιξη ανθρώπων και οχημάτων επί του αυτού χώρου, που ενέχουν πέραν της καλύτερης εξυπηρέτησης κινδύνους ανθρώπινης ζωής”. Όπως ανέφερε στη συνέχεια, “σημαντικό ρόλο προς την κατεύθυνση αυτή θα παίξουν και οι οκτώ (8) σταθμοί του monorail, του οποίου οι μελέτες και οι εγκρίσεις ολοκληρώθηκαν και εντός των ημερών επιλέγεται ο Τεχνικός Σύμβουλος του έργου”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου