ΤΙΤΛΟΙ

Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2012

Πλήρη ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ και ΟΛΘ ζητά η τρόικα

 

Οι Κινέζοι μέσω της Cosco φέρονται αποφασισμένοι να διεκδικήσουν θέση σε τυχόν διαγωνισμό για την παραχώρηση και της Προβλήτας Ι του ΟΛΠ προκειμένου να αποκτήσουν τον πλήρη έλεγχο του Εμπορευματικού Σ
Οι Κινέζοι μέσω της Cosco φέρονται αποφασισμένοι να διεκδικήσουν θέση σε τυχόν διαγωνισμό για την παραχώρηση και της Προβλήτας Ι του ΟΛΠ προκειμένου να αποκτήσουν τον πλήρη έλεγχο του Εμπορευματικού Σταθμού Πειραιά. Επίσης, το ΤΑΙΠΕΔ έχει αρχίσει να καταγράφει το επιχειρηματικό ενδιαφέρον για τις διάφορες παραχωρήσεις λιμενικών δραστηριοτήτων.
Aκτοπλοΐα, λιμάνια και ναυτική εργασία έχει θέσει στο στόχαστρό της η τρόικα στις επαφές που έχουν τα τεχνικά της κλιμάκια στο υπουργείο Ναυτιλίας - Αιγαίου τις τελευταίες μέρες. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες η τρόικα ζητά άμεσα δραστικές αλλαγές σε όλους αυτούς τους τομείς οι οποίες συνοψίζονται σε μία φράση «απελευθέρωση των πάντων» και επίσπευση των διαδικασιών ώστε οπωσδήποτε εντός έως το τέλος του 2012, όπως άλλωστε προβλέπεται από το Μνημόνιο, να αρχίσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την παραχώρηση κομματιών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ σε ιδιώτες.
Ήδη οι Κινέζοι μέσω της Cosco φέρονται αποφασισμένοι να διεκδικήσουν θέση σε τυχόν διαγωνισμό για την παραχώρηση και της Προβλήτας Ι προκειμένου να αποκτήσουν τον πλήρη έλεγχο του Εμπορευματικού Σταθμού Πειραιά. Επίσης το ΤΑΙΠΕΔ έχει αρχίσει να καταγράφει το επιχειρηματικό ενδιαφέρον για τις διάφορες παραχωρήσεις λιμενικών δραστηριοτήτων.
Κόστος εργασίας
Στο κεφάλαιο των λιμανιών η τρόικα ζητά ακόμα την απελευθέρωση του επαγγέλματος του λιμενεργάτη ώστε να μειωθεί το εργασιακό κόστος το οποίο κατά την άποψη των στελεχών της παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ θεωρείται ακόμα ότι οι λιμενεργάτες μέσω της παραμονής του επαγγέλματός τους στα «κλειστά» έχουν τη δυνατότητα να «μπλοκάρουν» την αξιοποίηση των λιμανιών.
Στο κεφάλαιο της ναυτεργασίας, η τρόικα έχει θέσει στο ΥΝΑ ζήτημα πλήρους ευθυγράμμισης των ναυτικών με τους εργαζόμενους στην ξηρά, μέσω υπαγωγής τους στη νομοθεσία του ισχύει για τις επιχειρησιακές - ατομικές συμβάσεις ( Ν 4046/12 ). Τα τεχνικά κλιμάκια επιμένουν ότι θα πρέπει για κάθε πλοιοκτήτρια εταιρεία -δηλαδή για κάθε πλοίο- να υπογράφονται επιχειρησιακές συμβάσεις. Με την εφαρμογή της νέας νομοθεσίας στους ναυτικούς θα καταργηθούν αυτόματα όλα τα επιπλέον ειδικά επιδόματα που περιλαμβάνονται στις κλαδικές συμβάσεις που υπογράφει η ΠΝΟ με τις εφοπλιστικές ενώσεις ενώ οι νεοπροσλαμβανόμενοι θα «πέσουν» στα επίπεδα του μισθού που θα νομοθετηθεί από την κυβέρνηση και θα υποστούν μεγάλες μειώσεις.
Η έννοια της «ευελιξίας» στη ναυτική εργασία καταρχήν δε φαίνεται να βρίσκει αντίθετη την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας κάτι το οποίο δήλωσε και ο κ. Μουσουρούλης μιλώντας την προηγούμενη Πέμπτη στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες το εργασιακό κόστος των ναυτικών απασχολεί εδώ και καιρό το ΥΝΑ και υπό το πρίσμα της πρόσληψης περισσότερων Ελλήνων ναυτικών στα ποντοπόρα πλοία. Το θέμα φέρεται να απασχόλησε την τελευταία συνάντηση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, ενώ πηγές του ΥΝΑ αναφέρουν ότι εξετάζεται αν είναι δυνατό να υπάρξουν διαφορετικές συνθήκες αμοιβής στα νέα ναυτικά φυλλάδια.
Σύμβαση
Η ΕΕΕ σε συνάντηση που είχε πριν από δύο μήνες με την ΠΝΟ είχε προτείνει την υπογραφή ΣΣΕ για την ποντοπόρο ναυτιλία η οποία θα προβλέπει μείωση των αμοιβών στα κατώτερα πληρώματα. Κατά πάγια τακτική οι διαπραγματεύσεις της ΠΝΟ με την ΕΕΕ αποτελούν «οδηγό» για την αντίστοιχη διαδικασία μεταξύ της ομοσπονδίας των ναυτικών και των υπόλοιπων εφοπλιστικών ενώσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: