ΤΙΤΛΟΙ

Σάββατο 12 Μαΐου 2012

Αύξηση 45,63% στη διακίνηση κοντέινερ στον ΟΛΠ το α' τρίμηνο

Ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης παρουσιάζει αύξηση της κίνησης στα κοντέινερ 8% με 10%
Σημαντική ανάκαμψη παρουσιάζει η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα δύο μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια της χώρας, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη στους πρώτους μήνες του 2012, ενώ τόσο στη διοίκηση του ΟΛΠ όσο και σε εκείνη του ΟΛΘ, υπάρχει η πεποίθηση ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί στο επόμενο διάστημα.
Ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ, στην προβλήτα Ι, παρουσίασε στο πρώτο τρίμηνο του 2012 αύξηση 45,63% στη διακίνηση κοντέινερ. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της αρμόδιας διεύθυνσης, από τον Ιανουάριο έως και το Μάρτιο διακινήθηκαν 166.000 teus έναντι 113.990 στο αντίστοιχο διάστημα του 2011.
Ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ στο τετράμηνο Ιανουαρίου-Απριλίου, παρουσιάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, αύξηση της κίνησης στα κοντέινερ της τάξεως του 8% με 10%.
Ο ΟΛΠ φαίνεται να «επενδύει» μεγάλο μέρος των προσδοκιών του για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς του στη συμφωνία που έχει υπογράψει με τον ιταλοελβετικό όμιλο της MSC για τη διακίνηση φορτίων του.
Στο πρώτο τρίμηνο του 2012 ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς κοντέινερ που υπάρχουν σήμερα στην παγκόσμια αγορά, το MSC EVA, με 6.982 κινήσεις, προσέγγισε στην προβλήτα Ι.
Σε αυτό το mothership τρίτης γενιάς, μήκους 366 μέτρων, αποδείχθηκε όπως σημειώνει ο ΟΛΠ, ποιες είναι οι δυνατότητες του νέου μηχανολογικού εξοπλισμού του ακόμα και σε πλοία νέας γενιάς.
Μοντέλο Στο μεταξύ λίγες μέρες μετά την ένταξη στο ΤΑΙΠΕΔ του 100% των μετοχών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, η διοίκηση του ΟΛΠ κατά τη διάρκεια παρουσίας της στην ετήσια γενική συνέλευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Λιμένων (ΕSPO), υποστήριξε το ευρωπαϊκό μοντέλο ανάπτυξης των λιμένων. Το μοντέλο αυτό στηρίζεται στη διατήρηση υπό τον έλεγχο του Δημοσίου του ιδιοκτησιακού καθεστώτος τους και σε παραχωρήσεις σε ιδιωτικές εταιρείες των λειτουργιών τους. Πρόκειται για τις ίδιες θέσεις τις οποίες είχε υποστηρίξει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης στη γενική συνέλευση της ESPO το 2011.
Σημειώνεται ότι το ιδιοκτησιακό καθεστώς των ευρωπαϊκών λιμένων ανήκει κατά 96% στο δημόσιο, την αυτοδιοίκηση, τα επιμελητήρια και τους ναυτιλιακούς φορείς, ενώ μόνο το 4% είναι ιδιωτικά.
Όσον αφορά τις επενδύσεις όλοι συμφωνούν, όπως αναφέρει ο ΟΛΠ, στην κατεύθυνση της ενίσχυσης των υποδομών μέσω δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων, μέσω παραχωρήσεων τομέων της λιμενικής δραστηριότητας, είτε από το κράτος προς τους λιμενικούς οργανισμούς είτε από τους λιμενικούς φορείς προς τις επιχειρήσεις ή επιχειρηματικούς ομίλους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: