ΤΙΤΛΟΙ

Σάββατο 3 Μαρτίου 2012

Μιχ.Λάμπρος: Δυσοίωνο το 2012 για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα

 
Εκτιμήσεις της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων
Στον Καιάδα έριξαν την επιχείρηση προσέλκυσης ξένων εταιρειών κρουαζιέρας στην Ελλάδα παρά το γεγονός ότι η χώρα αναζητά εναγωνίως έσοδα. Η καθυστέρηση της ψήφισης του νομοσχεδίου για την πλήρη άρση του καμποτάζ έβαλε φρένο στα σχέδια αλλά και στα όνειρα πολλών.

«Καταρχάς κανείς μας δεν ξέρει τι θα γίνει τελικά με την ψήφιση του νόμου για την οριστική άρση του cabotage, ιδιαίτερα μετά την οριστική παραίτηση του κ. Άδωνη Γεωργιάδη από τη θέση του υφυπουργού Ναυτιλίας.

Το βέβαιο είναι ότι όσο καθυστερεί η ψήφιση του νόμου τόσο αναβάλλεται επ’ αόριστο η ελπίδα προσέλκυσης  ξένων εταιρειών κρουαζιεροπλοίων που πιθανόν να θέλουν να κάνουν χρήση της άρσης του καμποτάζ και να χρησιμοποιήσουν ελληνικά λιμάνια ως αφετηρία για τις κρουαζιέρες προς την Ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα», επισημαίνει στο protothema.gr ο Μιχάλης Λάμπρος, αντιπρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας.

«Σίγουρα είχαν αρνητικές επιδράσεις οι τελευταίες δυσάρεστες σκηνές στο κέντρο της Αθήνας που έκαναν τον γύρο του κόσμου και δυσφήμισαν για άλλη μια φορά τη χώρα μας.

Δυστυχώς όμως εκτός από τις περιορισμένες κρατήσεις στα ξενοδοχεία όλης της χώρας, υπάρχει αυτή τη στιγμή αρνητικό κλίμα και στις κρατήσεις επιβατών για τα κρουαζιερόπλοια που έχουν προγραμματίσει κρουαζιέρες από τον Πειραιά».

Στη συνέχεια ο αντιπρόεδρος της ένωσης παραθέτει στοιχεία με τα οποία αιτιολογεί την απαισιοδοξία του για το 2012 στον κλάδο της κρουαζιέρας:

«Τα συγκριτικά νούμερα σε σχέση με την ίδια χρονική περίοδο του 2010 (που και τότε ήταν ήδη πολύ χαμηλά) δείχνουν μια μείωση της τάξεως του 15% με 20% αλλά το χειρότερο είναι ότι οι διάφοροι ταξιδιωτικοί πράκτορες που συνάπτουν συμβόλαια είναι πολύ διστακτικοί στο να καταβάλουν τις συνήθεις προκαταβολές, κάτι που σημαίνει αβεβαιότητα για την πλοιοκτήτρια εταιρεία και κίνδυνο να γίνουν εύκολα ακυρώσεις εάν στην Αθήνα συνεχίσουμε να έχουμε παρόμοια δυσάρεστα γεγονότα όπως αυτά της περασμένης εβδομάδος.

Τη φετινή χρονιά, εκτός της εταιρείας Louis, θα χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά περιοδικά ως home port κρουαζιερόπλοια της Pullman Tours καθώς επίσης και το γερμανικών συμφερόντων κρουαζιερόπλοιο «Berlin».
Παράλληλα περιμένουμε να χρησιμοποιηθεί το λιμάνι του Ηρακλείου ως home port από πλοία της Royal Caribbean και της Costa.

Δύσκολοι οι προγραμματισμοί και ακόμα δυσκολότερα τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

Τώρα, σε ό,τι αφορά τα διερχόμενα κρουαζιερόπλοια, μένομε προς το παρόν στην εξαγγελία της ΟΛΠ Α.Ε. ότι έχουν ήδη δηλωθεί για το έτος 2012 ως διερχόμενα κρουαζιερόπλοια από τον Πειραιά 800. Φυσικά όσο συνεχίζονται οι ταραχές στα κράτη της Μέσης Ανατολής και όσο παρατείνονται οι ακυβερνησίες στην Αίγυπτο, Λιβύη και Τυνησία, ο Πειραιάς αποτελεί την καλύτερη επιλογή για τις ξένες εταιρείες που είχαν προγραμματίσει κρουαζιέρες σε Αίγυπτο, Λιβύη και Τυνησία» και καταλήγει:

«Εάν όμως συνεχιστούν οι ταραχές και τα επεισόδια στην Αθήνα, τότε πολύ φοβούμεθα ότι θα αλλάξουν πολλές εταιρείες τον Πειραιά με άλλο λιμάνι και αυτό δυστυχώς θα αποτελέσει πλήγμα για το αναμενόμενο συνάλλαγμα που τόσο πολύ χρειάζεται σήμερα η πατρίδα μας.

Εάν όμως ομαλοποιηθεί η κατάσταση και δεν έχουμε άλλου είδους δυσάρεστα επεισόδια μέχρι την έναρξη της τουριστικής περιόδου, νομίζουμε ότι δεν θα υπάρξει αρνητική εξέλιξη διότι απλά τα δυσάρεστα γεγονότα της περασμένης εβδομάδας θα ξεχαστούν.

Ολοι οι “κρουαζιερίστες’’ ζουν σε μια κατάσταση συνεχούς συναγερμού και εγρήγορσης διότι εκτός των άλλων έχουν να αντιμετωπίσουν και τη διεθνή δυσάρεστη οικονομική ύφεση, κάτι που σαφώς επηρεάζει αρνητικά τις κρατήσεις επιβατών».

Δεν υπάρχουν σχόλια: