Μεθαύριο Τετάρτη 10 Αυγούστου οι διοικήσεις των εταιρειών ΟΛΠ και Cosco και του ΤΑΙΠΕΔ θα κηρύξουν την έναρξη της συνεδρίασης του Χρηματιστηρίου Αθηνών, με την ευκαιρία της επικείμενης μεταβίβασης του 51% του ΟΛΠ στον κινεζικό όμιλο.
Σημειώνεται πως η Cosco ετοιμάζει επενδύσεις συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά, δίνοντας βάρος στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, στην κρουαζιέρα, στις τουριστικές υποδομές, στην ναυπηγοεπισκευή και στην αναβάθμιση του Car Terminal.
Προτεραιότητα του κινεζικού κολοσσού είναι οι μεγάλες επενδύσεις στον τομέα της κρουαζιέρας και στη βάση αυτή η Cosco έχει ήδη επαφές με μεγάλες διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας που δείχνουν ενδιαφέρον να κάνουν το λιμάνι του Πειραιά βάση τους. Στόχος είναι να αυξηθεί στα 3 εκατομμύρια ο αριθμός των τουριστών κρουαζιέρας (διπλασιασμός σε σχέση με το 2015), ενώ η επένδυση αυτή έχει προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ.
Στο πλαίσιο αυτό θα γίνει αναβάθμιση και επέκταση του λιμανιού, ώστε να δέχεται και τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου. Σημειώνεται ότι η πρώτη φάση, αξίας 120 εκατ. ευρώ, αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ σε ποσοστό 95%. Σύμφωνα με πληροφορίες στα σχέδια των Κινέζων εντάσσεται και η κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας, αλλά και εκθεσιακού κέντρου.
Μια ακόμη εκπεφρασμένη προτεραιότητα της Cosco είναι η αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού του Πειραιά στον πρώτο προβλήτα για τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων. Με την επένδυση αυτή, θα μπορούν να διακινηθούν συνολικά 7 εκατ. κοντέινερ σε ετήσια βάση, ενώ στο μέλλον αναμένεται να φτάσουν τα 10 εκατ. κοντέινερ. Αυτό σημαίνει ότι ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι κοντέινερ στη Μεσόγειο.
Στο ίδιο πλαίσιο θα γίνουν επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, ήτοι διπλάσιες από τα 100 εκατ. ευρώ που προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό, ενώ και το Car Terminal θα υπερδιπλασιάσει τη χωρητικότητά του και θα μπορεί να αποθηκεύσει 20.000 αυτοκίνητα σε ημερήσια βάση από 9.000 που είναι η δυναμικότητα σήμερα.
Κινέζοι αξιωματούχοι έχουν αναφέρει ότι βλέπουν θετικά το ενδεχόμενο να προχωρήσει ο διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση του Θριάσιου Πεδίου. Η Cosco θεωρεί το Θριάσιο ως συνέχεια του λιμανιού του Πειραιά, ώστε να στήσει το εμπορευματικό κέντρο αλλά και τις γραμμές παραγωγής, ενώ και η ελληνική πλευρά θεωρεί ότι το όφελος από την εξέλιξη της χώρας μας σε κέντρο logistics ανάμεσα σε Ευρώπη και Ασία θα είναι τεράστιο.
Η κινεζική πλευρά, παρά τις βελτιώσεις στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Θριάσιου, που περιλαμβάνει πλέον τη δυνατότητα χρήσης των γειτονικών αποθηκών Κ1 και Κ2 που βρίσκονται στην έκταση του ΟΣΕ, ζήτησε την ευρύτερη έκταση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων του Θριάσιου Πεδίου για την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου, που περιλαμβάνει τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1.450 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΟΣΕ και τον χώρο ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ, έκτασης 588 στρεμμάτων, με δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων.
Παράλληλα, οι Κινέζοι ζητούν ειδικές οικονομικές ζώνες με συγκεκριμένο φορολογικό καθεστώς, γραμμών συναρμολόγησης κινεζικών προϊόντων. Τα προϊόντα θα φέρουν σφραγίδα «made in EU» ή «assembled in the EU», κάτι που ενδιαφέρει τους κινεζικούς ομίλους, καθώς τους εξασφαλίζει ευνοϊκό δασμολογικό καθεστώς.
Στη μεθαυριανή έναρξη της συνεδρίασης του Χρηματιστηρίου Αθηνών αναμένεται να γίνουν αναφορές και στους σχεδιασμούς αυτούς.
Σημειώνεται πως η Cosco ετοιμάζει επενδύσεις συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά, δίνοντας βάρος στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, στην κρουαζιέρα, στις τουριστικές υποδομές, στην ναυπηγοεπισκευή και στην αναβάθμιση του Car Terminal.
Προτεραιότητα του κινεζικού κολοσσού είναι οι μεγάλες επενδύσεις στον τομέα της κρουαζιέρας
Ο κινεζικός όμιλος σκοπεύει να επενδύσει 250 εκατ. ευρώ περισσότερα από τα 350 εκατ. ευρώ που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε με το ΤΑΙΠΕΔ για την αγορά του 67% των μετοχών του ΟΛΠ.Προτεραιότητα του κινεζικού κολοσσού είναι οι μεγάλες επενδύσεις στον τομέα της κρουαζιέρας και στη βάση αυτή η Cosco έχει ήδη επαφές με μεγάλες διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας που δείχνουν ενδιαφέρον να κάνουν το λιμάνι του Πειραιά βάση τους. Στόχος είναι να αυξηθεί στα 3 εκατομμύρια ο αριθμός των τουριστών κρουαζιέρας (διπλασιασμός σε σχέση με το 2015), ενώ η επένδυση αυτή έχει προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ.
Στο πλαίσιο αυτό θα γίνει αναβάθμιση και επέκταση του λιμανιού, ώστε να δέχεται και τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου. Σημειώνεται ότι η πρώτη φάση, αξίας 120 εκατ. ευρώ, αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ σε ποσοστό 95%. Σύμφωνα με πληροφορίες στα σχέδια των Κινέζων εντάσσεται και η κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας, αλλά και εκθεσιακού κέντρου.
Μια ακόμη εκπεφρασμένη προτεραιότητα της Cosco είναι η αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού του Πειραιά στον πρώτο προβλήτα για τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων. Με την επένδυση αυτή, θα μπορούν να διακινηθούν συνολικά 7 εκατ. κοντέινερ σε ετήσια βάση, ενώ στο μέλλον αναμένεται να φτάσουν τα 10 εκατ. κοντέινερ. Αυτό σημαίνει ότι ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι κοντέινερ στη Μεσόγειο.
Στο ίδιο πλαίσιο θα γίνουν επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, ήτοι διπλάσιες από τα 100 εκατ. ευρώ που προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό, ενώ και το Car Terminal θα υπερδιπλασιάσει τη χωρητικότητά του και θα μπορεί να αποθηκεύσει 20.000 αυτοκίνητα σε ημερήσια βάση από 9.000 που είναι η δυναμικότητα σήμερα.
Κινέζοι αξιωματούχοι έχουν αναφέρει ότι βλέπουν θετικά το ενδεχόμενο να προχωρήσει ο διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση του Θριάσιου Πεδίου. Η Cosco θεωρεί το Θριάσιο ως συνέχεια του λιμανιού του Πειραιά, ώστε να στήσει το εμπορευματικό κέντρο αλλά και τις γραμμές παραγωγής, ενώ και η ελληνική πλευρά θεωρεί ότι το όφελος από την εξέλιξη της χώρας μας σε κέντρο logistics ανάμεσα σε Ευρώπη και Ασία θα είναι τεράστιο.
Η κινεζική πλευρά, παρά τις βελτιώσεις στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Θριάσιου, που περιλαμβάνει πλέον τη δυνατότητα χρήσης των γειτονικών αποθηκών Κ1 και Κ2 που βρίσκονται στην έκταση του ΟΣΕ, ζήτησε την ευρύτερη έκταση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων του Θριάσιου Πεδίου για την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου, που περιλαμβάνει τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1.450 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΟΣΕ και τον χώρο ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ, έκτασης 588 στρεμμάτων, με δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων.
Παράλληλα, οι Κινέζοι ζητούν ειδικές οικονομικές ζώνες με συγκεκριμένο φορολογικό καθεστώς, γραμμών συναρμολόγησης κινεζικών προϊόντων. Τα προϊόντα θα φέρουν σφραγίδα «made in EU» ή «assembled in the EU», κάτι που ενδιαφέρει τους κινεζικούς ομίλους, καθώς τους εξασφαλίζει ευνοϊκό δασμολογικό καθεστώς.
Στη μεθαυριανή έναρξη της συνεδρίασης του Χρηματιστηρίου Αθηνών αναμένεται να γίνουν αναφορές και στους σχεδιασμούς αυτούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου