Aποφασισμένη να επενδύσει σημαντικά ποσά στην Ελλάδα εμφανίζεται πλέον η Λαϊκή Κίνα μετά τη συνάντηση που είχαν την Πέμπτη στο Πεκίνο ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς με τον κινέζο ομόλογό του Λι Κεντσιάνγκ, ο οποίος μάλιστα εξέφρασε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του για το λιμάνι του Πειραιά, το Ελευθέριος Βενιζέλος καθώς και τους ελληνικούς σιδηροδρόμους.
Παράλληλα ο Λι Κεντσιάνγκ υποσχέθηκε στον Αντώνη Σαμαρά στήριξη της ελληνικής οικονομίας με σταδιακή αύξηση του χαρτοφυλακίου της σε ελληνικά ομόλογα.
«Στόχος μας είναι να αυξηθεί ο όγκος των συναλλαγών μεταξύ Ελλάδας και Κίνας από τέσσερα δισ. ευρώ ετησίως που είναι σήμερα στα οκτώ δισ. ευρώ ως το 2015» τόνισε επίσης ο κινέζος Πρωθυπουργός.
O Λι Κεντσιάνγκ δήλωσε στον Αντώνη Σαμαρά ότι η κινεζική κυβέρνηση ενδιαφέρεται και θα διεκδικήσει τους διαγωνισμούς του λιμανιού του Πειραιά, για την πλειοψηφία των μετοχών του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος καθώς για την πλειοψηφία των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οπως εξήγησε στον Αντώνη Σαμαρά ο κινέζος ομόλογός του, στόχος του Πεκίνου είναι να δημιουργηθεί στην Ελλάδα μια «πύλη εισόδου εμπορευμάτων και αγαθών» για να διακινούνται συντονισμένα από την Ασία σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Συνολικά υπογράφηηκαν 11 συμφωνίες και μνημόνια μεταξύ Ελλάδας και Λαϊκής Κίνας, εκ των οποίων οι τέσσερις είναι διακρατικές και τίθενται άμεσα σε ισχύ, ενώ οι υπόλοιπες είναι μεταξύ ιδιωτικών εταιρειών.
Οι τέσσερις διακρατικές συμφωνίες που υπογράφηκαν είναι:
1 Συμφωνητικό συνεργασίας μεταξύ του Invest in Greece και της China Development Bank με στόχο την προώθηση της συνεργασίας σε τομείς όπως ο τουρισμός, τα ακίνητα, οι τηλεπικοινωνίες και η ενέργεια.
2. Πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της China Development Bank για την προώθηση του ελληνικού προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων σε κινεζικές εταιρείες.
3. Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ υπουργείου Ανάπτυξης και της κινεζικής εταιρείας τηλεπικοινωνιών Huawei για την εγκατάσταση κέντρου καινοτομίας υψηλής τεχνολογίας στην Ελλάδα και τη δημιουργία ενός σύγχρονου διαμετακομιστικού κόμβου που θα παρέχουν θέσεις πρακτικής άσκησης σε φοιτητές και νέους πτυχιούχους.
4. Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του υπ. Ανάπτυξης με την κινεζική εταιρεία υψηλής τεχνολογίας ZTE για τη μετατροπή του λιμανιού του Πειραιά σε διαμετακομιστικό κέντρο για τα προϊόντα της επιχείρησης στην Ευρώπη αλλά και σε όλη τη λεκάνη της Μεσογείου.
«Στόχος μας είναι να αυξηθεί ο όγκος των συναλλαγών μεταξύ Ελλάδας και Κίνας από τέσσερα δισ. ευρώ ετησίως που είναι σήμερα στα οκτώ δισ. ευρώ ως το 2015» τόνισε επίσης ο κινέζος Πρωθυπουργός.
O Λι Κεντσιάνγκ δήλωσε στον Αντώνη Σαμαρά ότι η κινεζική κυβέρνηση ενδιαφέρεται και θα διεκδικήσει τους διαγωνισμούς του λιμανιού του Πειραιά, για την πλειοψηφία των μετοχών του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος καθώς για την πλειοψηφία των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οπως εξήγησε στον Αντώνη Σαμαρά ο κινέζος ομόλογός του, στόχος του Πεκίνου είναι να δημιουργηθεί στην Ελλάδα μια «πύλη εισόδου εμπορευμάτων και αγαθών» για να διακινούνται συντονισμένα από την Ασία σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Συνολικά υπογράφηηκαν 11 συμφωνίες και μνημόνια μεταξύ Ελλάδας και Λαϊκής Κίνας, εκ των οποίων οι τέσσερις είναι διακρατικές και τίθενται άμεσα σε ισχύ, ενώ οι υπόλοιπες είναι μεταξύ ιδιωτικών εταιρειών.
Οι τέσσερις διακρατικές συμφωνίες που υπογράφηκαν είναι:
1 Συμφωνητικό συνεργασίας μεταξύ του Invest in Greece και της China Development Bank με στόχο την προώθηση της συνεργασίας σε τομείς όπως ο τουρισμός, τα ακίνητα, οι τηλεπικοινωνίες και η ενέργεια.
2. Πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της China Development Bank για την προώθηση του ελληνικού προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων σε κινεζικές εταιρείες.
3. Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ υπουργείου Ανάπτυξης και της κινεζικής εταιρείας τηλεπικοινωνιών Huawei για την εγκατάσταση κέντρου καινοτομίας υψηλής τεχνολογίας στην Ελλάδα και τη δημιουργία ενός σύγχρονου διαμετακομιστικού κόμβου που θα παρέχουν θέσεις πρακτικής άσκησης σε φοιτητές και νέους πτυχιούχους.
4. Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του υπ. Ανάπτυξης με την κινεζική εταιρεία υψηλής τεχνολογίας ZTE για τη μετατροπή του λιμανιού του Πειραιά σε διαμετακομιστικό κέντρο για τα προϊόντα της επιχείρησης στην Ευρώπη αλλά και σε όλη τη λεκάνη της Μεσογείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου