Πειραιάς η Φλοίσβος, Φλοίσβος η Πειραιάς, θα είναι τελικά το νέο επιβατηγό λιμάνι που για φέτος θα υποδεχτεί τα μικρά αλλά και μεγάλα κρουαζιερόπλοια (αν έρθουν τελικά), και τα οποία χρόνια τώρα μεταφέρουν καθ όλη τη διάρκεια του χρόνου μερικά εκατομμύρια επιβάτες σε χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Καραϊβική, αλλά και η Ελλάδα, η οποία σημειωτέον πριν πολλά, πολλά χρόνια διέθετε έναν από τους μεγαλύτερους στόλους κρουαζερορόπλοιων στον κόσμο.
Θα έχουμε αύξηση στους επιβάτες της κρουαζιέρας από 3-4%,λενε οι ιθύνοντες τόσο της πολιτείας και της τρι-κομματικής κυβέρνησης, καθώς επίσης και διάφοροι “μεγαλοπαράγοντες” του θαλάσσιου τουρισμού, οραματιζόμενοι αν μη τι άλλο την...κονόμα. Όμως ως φαίνεται όλοι τους επίσημοι και ανεπίσημοι “λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο”, που δεν είναι άλλος από τα λιμάνια μας, αλλά και όλες τις λιμενικές υποδομές οι οποίες θα εξυπηρετούν τα.....εκατομμύρια των επιβατών κρουαζερορόπλοιων που είτε θα έλθουν στη χώρα, είτε θα χρησιμοποιήσουν τα λιμάνια για μετεπιβίβαση.
Και βέβαια το 2012 είχαν επισκεφτεί την χώρα 5.500.000 επιβάτες. Και βέβαια είχαν αφήσει κάποια χρήματα στις τοπικές οικονομίες νησιών όπως η Σαντορίνη, η Πάτμος, η Ρόδος και η Κρήτη.
Και βέβαια φέτος, δηλ. το 2013,εχουν πέσει οι τιμές σε πολύ χαμηλά επίπεδα, και οι προορισμοί έχουν αυξηθεί αφού στους “πατροπαράδοτους” έχουν προστεθεί η Καβάλα, η Καλαμάτα, το Γύθειο, η Λήμνος αλλά και περιοχές όπως το Άγιο Όρος, περιοχές που όμως τα λιμάνια τους δεν είναι έτοιμα, τουλάχιστον να υποδεχτούν με ασφάλεια τα μεγάλα κρουαζερορόπλοια.
Και μάλλον κάτι τέτοιο οι ιθύνοντες και οι “μεγαλοπαράγοντες” του θαλάσσιου τουρισμού, το αγνοούν και μάλιστα συστηματικά, αφού όλοι τους γνωρίζουν ότι ο μοναδικός “ΚΡΟΥΑΖΕΡΟΔΙΩΚΤΗΣ” που έχει η χώρα είναι τα υποτυπώδη λιμάνια της(βλέπε Σαντορίνη, Μύκονο, Πάτμος),και την επικινδυνότητα των οποίων επισημαίνουν κάθε χρόνο μέσω της ΠΕΠΕΝ οι καπεταναίοι των ΕΓ/ΟΓ πλοίων της Ακτοπλοΐας μας.
Και το δεύτερον και κυριότερο που θέλουν να αγνοούν οι “επαΐοντες” κυβερνητικοί και μη είναι η πρόσφατη Έκθεση της Cruise Lines International Association(CLIA),η οποία τονίζει ότι “το 2013 η Μεσόγειος δεν βρίσκεται στους προτεινόμενους ως ΗΟΤ προορισμούς,
Αλλά επειδή ο “νηστικός καρβέλια, ονειρεύεται”, εμείς εδώ στο Zouglaport θα σας αναφέρουμε τι λέει η ΠΕΠΕΝ στην Ετήσια Έκθεση της για τα λιμάνια μας και ειδικά για της Σαντορίνης, της Μυκόνου, της Ρόδου, της Πάτμου, αλλά και του Ηρακλείου, και τα οποία είναι αυτά που εκτός από τα ακτοπλοϊκά πλοία της “γραμμής” φιλοξενούν” και τα ξένα κρουαζερορόπλοια, με τους χιλιάδες επιβάτες.
Το λιμάνι της Σαντορίνης, ο ΑΘΗΝΙΟΣ, λέει η Ένωση Πλοιάρχων, είναι αδύνατον να γίνει λιμάνι λόγω του μεγάλου βάθους του, και ως εκ τούτου είναι επιβεβλημένη η μεταφορά του σε άλλη περιοχή. Τα έργα που έγιναν οπωσδήποτε βελτίωσαν την κατάσταση, αλλά δεν έλυσαν το βασικό πρόβλημα που είναι η ασφαλής προσέγγιση και παραμονή των πλοίων. Συχνές απώλειες αγκυρών λόγω βάθους και εντελώς απροστάτευτο ελλειψει λιμενοβραχίονα από ΝΔ-Δ ανέμους. Και βέβαια η ΠΕΠΕΝ δεν αναφέρει ότι τα μεγάλα ξένα κρουαζερορόπλοια μένουν στην ράδα, όση ώρα οι επιβάτες τους εξέρχονται των πλοίων για το νησί με τις “λάντζες”, ενώ όσα κρατιούνται από τις πανάρχαιες ποντιζόμενες “μπίντες” κινδυνεύουν να βρεθούν πάνω στα κοφτερά βράχια της απόκρημνης ακτής.
Για την ΜΥΚΟΝΟ και το νέο της λιμάνι που κατασκευάστηκε στη “μπούκα” των δυνατών ανέμων, η Ένωση Πλοιάρχων αναφέρει ότι “δεν προστατεύεται από ΝΔ-ΒΔ ανέμους. Χρειάζεται επειγόντως αίθουσα αναμονής επιβατών και καλλίτερες σκιάδες, ενώ απαιτείται η άμεση φωτοσήμανση της βραχονησίδας “Κάβουρας”, καθώς επίσης και η αντικατάσταση των κατεστραμμένων προσκρουστήρων.
Και βέβαια δεν αναφέρεται στη Έκθεση ότι για να σταθεί με κάποια ασφάλεια στον ντόκο και πλαγιοδετημένο ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο χρειάζεται πάνω από 10 κάβους(πρυμναίους και πλωριούς).Και πάλι όπως λένε έλληνες πλοίαρχοι που δουλεύουν σε κρουαζερορόπλοια η παραμονή του είναι επισφαλής.
Το λιμάνι της ΡΟΔΟΥ, χρειάζεται εδώ και τώρα εκβάθυνση της περιοχής “ΚΑΜΕΙΡΟΥ ΣΚΑΛΑΣ”, έτσι ώστε όταν πνέουν άνεμοι Α-ΝΑ τα πλοία να μπορούν να δέσουν εκεί, ενώ το λιμάνι της ΠΑΤΜΟΥ θέλει προσκρουστήρες, διαμόρφωση του χερσαίου χώρου, αλλά και χώρους υγιεινής.
Τώρα όσον αφορά το πολυδιαφημιζόμενο λιμάνι του ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ, χρειάζεται σύμφωνα με την ΠΕΠΕΝ εκβάθυνση των αβαθών περιοχής “Γκουλε”η να γίνει σήμανση(σημαντήρας),προσκρουστήρες, αντικατάσταση δέστρας στο κεφάλι της Νο 1 προβλήτας, καθώς και εκκαθάριση της εσωτερικής παλιάς εισόδου.
Στην Έκθεση της ΠΕΠΕΝ αναφέρονται και άλλα λιμάνια στα οποία όμως είτε δεν προσεγγίζουν καθόλου κρουαζερορόπλοια είτε πάνε μια “φορά στο τόσο”, και τέτοια είναι η ΝΑΞΟΣ και η ΠΑΡΟΣ, και τα οποία παρουσιάζουν σωρεία προβλημάτων.
Και ενώ όλοι γνωρίζουν την Έκθεση των ελλήνων καπεταναίων, οι οποίοι είναι και οι μόνοι που έχουν την πείρα και την γνώση της ακαταλληλότητας των λιμανιών μας ΟΛΟΙ μα ΟΛΟΙ την αγνοούν και συνεχίζουν να μας μιλάνε για αύξηση των επιβατών των κρουαζερορόπλοιων, ενώ δεν λείπουν και οι “καυγάδες” και μάλιστα επισήμων(δημάρχων, υπουργών),αν τελικά το λιμάνι των κρουαζερορόπλοιων θα παραμείνει στον Πειραιά(ακτή Ξαβερίου),ή θα μεταφερθεί στον Φλοίσβο.
Πάντως μέχρι στιγμής “φαβορί” για τα κρουαζερορόπλοια είναι ο Πειραιάς, ενώ ο τοπικός δήμαρχος έχοντας συμπαραστάτη τον ΟΛΠ αλλά και κάποιους τοπικούς φορείς παραγωγικών τάξεων ετοιμάζει μια σειρά εκδηλώσεων υποδοχής των επιβατών των κρουαζερορόπλοιων που ΘΑ καταπλεύσουν στο πειραϊκό λιμάνι, ενώ και ο πρόεδρος του ΕΛΙΝΕ και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης βλέπει αύξηση της κρουαζιέρας, αλλά επισημαίνει ότι “το κύριο θέμα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα είναι οι ειδικές λιμενικές υποδομές, και η στήριξη νέων προορισμών.
Θα πρέπει δε να τονισθεί ότι πολλές από τις μεγάλες ξένες εταιρίες κρουαζερορόπλοιων έχουν ζητήσει να τους δοθούν προς εκμετάλλευση κάποια από τα λιμάνια όπου καταπλέουν τα κρουαζερορόπλοια τους αλλά μέχρι και σήμερα δεν έχουν πάρει καμία επίσημη απάντηση, ενώ οι γείτονες Τούρκοι που είναι και οι κύριοι ανταγωνιστές μας στη θαλάσσια περιήγηση από τα ξένα κρουαζερορόπλοια έχουν παραχωρήσει πολλά από τα λιμάνια τους στις ξένες εταιρίες.
Για αυτό λοιπόν κύριοι της τρι-κομματικης κυβέρνησης αφήστε τους “τσακωμούς” για τον Πειραιά και τον Φλοίσβο αλλά και τα “μεγάλα λόγια” και έστω και την τελευταία στιγμή κάντε κάτι έτσι ώστε για φέτος να προσεγγίσουν στην Ελλάδα περισσότερα ξένα κρουαζερορόπλοια, ενώ να επισημανθεί ότι μέχρι και σήμερα ουδείς εκ των κυβερνώντων αλλά και των υπεύθυνων για την κρουαζιέρα δεν έχει αναρωτηθεί πως η Ελλάδα έχασε τον στόλο των κρουαζερορόπλοιων που κάποτε διέθετε, και ο όποιος απειλούσε ακόμα και τις μεγάλες ξένες εταιρίες.
Και φυσικά ουδείς αναρωτήθηκε γιατί ενώ μέχρι πριν τρία χρόνια υπήρχαν κάποια κρουαζερορόπλοια με την γαλανόλευκη να κυματίζει στην πρύμνη τους, και έλληνες ναυτικούς να αποτελούν τα πλήρωμα τους ΣΗΜΕΡΑ δεν υπάρχει ούτε ΕΝΑ.
Κατά τα άλλα ΠΕΙΡΑΙΑΣ Η ΦΛΟΙΣΒΟΣ
Θα έχουμε αύξηση στους επιβάτες της κρουαζιέρας από 3-4%,λενε οι ιθύνοντες τόσο της πολιτείας και της τρι-κομματικής κυβέρνησης, καθώς επίσης και διάφοροι “μεγαλοπαράγοντες” του θαλάσσιου τουρισμού, οραματιζόμενοι αν μη τι άλλο την...κονόμα. Όμως ως φαίνεται όλοι τους επίσημοι και ανεπίσημοι “λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο”, που δεν είναι άλλος από τα λιμάνια μας, αλλά και όλες τις λιμενικές υποδομές οι οποίες θα εξυπηρετούν τα.....εκατομμύρια των επιβατών κρουαζερορόπλοιων που είτε θα έλθουν στη χώρα, είτε θα χρησιμοποιήσουν τα λιμάνια για μετεπιβίβαση.
Και βέβαια το 2012 είχαν επισκεφτεί την χώρα 5.500.000 επιβάτες. Και βέβαια είχαν αφήσει κάποια χρήματα στις τοπικές οικονομίες νησιών όπως η Σαντορίνη, η Πάτμος, η Ρόδος και η Κρήτη.
Και βέβαια φέτος, δηλ. το 2013,εχουν πέσει οι τιμές σε πολύ χαμηλά επίπεδα, και οι προορισμοί έχουν αυξηθεί αφού στους “πατροπαράδοτους” έχουν προστεθεί η Καβάλα, η Καλαμάτα, το Γύθειο, η Λήμνος αλλά και περιοχές όπως το Άγιο Όρος, περιοχές που όμως τα λιμάνια τους δεν είναι έτοιμα, τουλάχιστον να υποδεχτούν με ασφάλεια τα μεγάλα κρουαζερορόπλοια.
Και μάλλον κάτι τέτοιο οι ιθύνοντες και οι “μεγαλοπαράγοντες” του θαλάσσιου τουρισμού, το αγνοούν και μάλιστα συστηματικά, αφού όλοι τους γνωρίζουν ότι ο μοναδικός “ΚΡΟΥΑΖΕΡΟΔΙΩΚΤΗΣ” που έχει η χώρα είναι τα υποτυπώδη λιμάνια της(βλέπε Σαντορίνη, Μύκονο, Πάτμος),και την επικινδυνότητα των οποίων επισημαίνουν κάθε χρόνο μέσω της ΠΕΠΕΝ οι καπεταναίοι των ΕΓ/ΟΓ πλοίων της Ακτοπλοΐας μας.
Και το δεύτερον και κυριότερο που θέλουν να αγνοούν οι “επαΐοντες” κυβερνητικοί και μη είναι η πρόσφατη Έκθεση της Cruise Lines International Association(CLIA),η οποία τονίζει ότι “το 2013 η Μεσόγειος δεν βρίσκεται στους προτεινόμενους ως ΗΟΤ προορισμούς,
Αλλά επειδή ο “νηστικός καρβέλια, ονειρεύεται”, εμείς εδώ στο Zouglaport θα σας αναφέρουμε τι λέει η ΠΕΠΕΝ στην Ετήσια Έκθεση της για τα λιμάνια μας και ειδικά για της Σαντορίνης, της Μυκόνου, της Ρόδου, της Πάτμου, αλλά και του Ηρακλείου, και τα οποία είναι αυτά που εκτός από τα ακτοπλοϊκά πλοία της “γραμμής” φιλοξενούν” και τα ξένα κρουαζερορόπλοια, με τους χιλιάδες επιβάτες.
Το λιμάνι της Σαντορίνης, ο ΑΘΗΝΙΟΣ, λέει η Ένωση Πλοιάρχων, είναι αδύνατον να γίνει λιμάνι λόγω του μεγάλου βάθους του, και ως εκ τούτου είναι επιβεβλημένη η μεταφορά του σε άλλη περιοχή. Τα έργα που έγιναν οπωσδήποτε βελτίωσαν την κατάσταση, αλλά δεν έλυσαν το βασικό πρόβλημα που είναι η ασφαλής προσέγγιση και παραμονή των πλοίων. Συχνές απώλειες αγκυρών λόγω βάθους και εντελώς απροστάτευτο ελλειψει λιμενοβραχίονα από ΝΔ-Δ ανέμους. Και βέβαια η ΠΕΠΕΝ δεν αναφέρει ότι τα μεγάλα ξένα κρουαζερορόπλοια μένουν στην ράδα, όση ώρα οι επιβάτες τους εξέρχονται των πλοίων για το νησί με τις “λάντζες”, ενώ όσα κρατιούνται από τις πανάρχαιες ποντιζόμενες “μπίντες” κινδυνεύουν να βρεθούν πάνω στα κοφτερά βράχια της απόκρημνης ακτής.
Για την ΜΥΚΟΝΟ και το νέο της λιμάνι που κατασκευάστηκε στη “μπούκα” των δυνατών ανέμων, η Ένωση Πλοιάρχων αναφέρει ότι “δεν προστατεύεται από ΝΔ-ΒΔ ανέμους. Χρειάζεται επειγόντως αίθουσα αναμονής επιβατών και καλλίτερες σκιάδες, ενώ απαιτείται η άμεση φωτοσήμανση της βραχονησίδας “Κάβουρας”, καθώς επίσης και η αντικατάσταση των κατεστραμμένων προσκρουστήρων.
Και βέβαια δεν αναφέρεται στη Έκθεση ότι για να σταθεί με κάποια ασφάλεια στον ντόκο και πλαγιοδετημένο ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο χρειάζεται πάνω από 10 κάβους(πρυμναίους και πλωριούς).Και πάλι όπως λένε έλληνες πλοίαρχοι που δουλεύουν σε κρουαζερορόπλοια η παραμονή του είναι επισφαλής.
Το λιμάνι της ΡΟΔΟΥ, χρειάζεται εδώ και τώρα εκβάθυνση της περιοχής “ΚΑΜΕΙΡΟΥ ΣΚΑΛΑΣ”, έτσι ώστε όταν πνέουν άνεμοι Α-ΝΑ τα πλοία να μπορούν να δέσουν εκεί, ενώ το λιμάνι της ΠΑΤΜΟΥ θέλει προσκρουστήρες, διαμόρφωση του χερσαίου χώρου, αλλά και χώρους υγιεινής.
Τώρα όσον αφορά το πολυδιαφημιζόμενο λιμάνι του ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ, χρειάζεται σύμφωνα με την ΠΕΠΕΝ εκβάθυνση των αβαθών περιοχής “Γκουλε”η να γίνει σήμανση(σημαντήρας),προσκρουστήρες, αντικατάσταση δέστρας στο κεφάλι της Νο 1 προβλήτας, καθώς και εκκαθάριση της εσωτερικής παλιάς εισόδου.
Στην Έκθεση της ΠΕΠΕΝ αναφέρονται και άλλα λιμάνια στα οποία όμως είτε δεν προσεγγίζουν καθόλου κρουαζερορόπλοια είτε πάνε μια “φορά στο τόσο”, και τέτοια είναι η ΝΑΞΟΣ και η ΠΑΡΟΣ, και τα οποία παρουσιάζουν σωρεία προβλημάτων.
Και ενώ όλοι γνωρίζουν την Έκθεση των ελλήνων καπεταναίων, οι οποίοι είναι και οι μόνοι που έχουν την πείρα και την γνώση της ακαταλληλότητας των λιμανιών μας ΟΛΟΙ μα ΟΛΟΙ την αγνοούν και συνεχίζουν να μας μιλάνε για αύξηση των επιβατών των κρουαζερορόπλοιων, ενώ δεν λείπουν και οι “καυγάδες” και μάλιστα επισήμων(δημάρχων, υπουργών),αν τελικά το λιμάνι των κρουαζερορόπλοιων θα παραμείνει στον Πειραιά(ακτή Ξαβερίου),ή θα μεταφερθεί στον Φλοίσβο.
Πάντως μέχρι στιγμής “φαβορί” για τα κρουαζερορόπλοια είναι ο Πειραιάς, ενώ ο τοπικός δήμαρχος έχοντας συμπαραστάτη τον ΟΛΠ αλλά και κάποιους τοπικούς φορείς παραγωγικών τάξεων ετοιμάζει μια σειρά εκδηλώσεων υποδοχής των επιβατών των κρουαζερορόπλοιων που ΘΑ καταπλεύσουν στο πειραϊκό λιμάνι, ενώ και ο πρόεδρος του ΕΛΙΝΕ και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης βλέπει αύξηση της κρουαζιέρας, αλλά επισημαίνει ότι “το κύριο θέμα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα είναι οι ειδικές λιμενικές υποδομές, και η στήριξη νέων προορισμών.
Θα πρέπει δε να τονισθεί ότι πολλές από τις μεγάλες ξένες εταιρίες κρουαζερορόπλοιων έχουν ζητήσει να τους δοθούν προς εκμετάλλευση κάποια από τα λιμάνια όπου καταπλέουν τα κρουαζερορόπλοια τους αλλά μέχρι και σήμερα δεν έχουν πάρει καμία επίσημη απάντηση, ενώ οι γείτονες Τούρκοι που είναι και οι κύριοι ανταγωνιστές μας στη θαλάσσια περιήγηση από τα ξένα κρουαζερορόπλοια έχουν παραχωρήσει πολλά από τα λιμάνια τους στις ξένες εταιρίες.
Για αυτό λοιπόν κύριοι της τρι-κομματικης κυβέρνησης αφήστε τους “τσακωμούς” για τον Πειραιά και τον Φλοίσβο αλλά και τα “μεγάλα λόγια” και έστω και την τελευταία στιγμή κάντε κάτι έτσι ώστε για φέτος να προσεγγίσουν στην Ελλάδα περισσότερα ξένα κρουαζερορόπλοια, ενώ να επισημανθεί ότι μέχρι και σήμερα ουδείς εκ των κυβερνώντων αλλά και των υπεύθυνων για την κρουαζιέρα δεν έχει αναρωτηθεί πως η Ελλάδα έχασε τον στόλο των κρουαζερορόπλοιων που κάποτε διέθετε, και ο όποιος απειλούσε ακόμα και τις μεγάλες ξένες εταιρίες.
Και φυσικά ουδείς αναρωτήθηκε γιατί ενώ μέχρι πριν τρία χρόνια υπήρχαν κάποια κρουαζερορόπλοια με την γαλανόλευκη να κυματίζει στην πρύμνη τους, και έλληνες ναυτικούς να αποτελούν τα πλήρωμα τους ΣΗΜΕΡΑ δεν υπάρχει ούτε ΕΝΑ.
Κατά τα άλλα ΠΕΙΡΑΙΑΣ Η ΦΛΟΙΣΒΟΣ
1 σχόλιο:
Γι'αυτό φέρνουμε τα υδροπλάνα κορόιδο!
Δημοσίευση σχολίου