Κυρίαρχος του λιμανιού του Πειραιά θέλει να γίνει ο κινεζικός ναυτιλιακός κολοσσός Cosco που ελέγχει ήδη μέσω μακροχρόνιας σύμβασης παραχώρησης τις δύο από τις τρεις προβλήτες εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «China Daily», η Cosco εξετάζει το ενδεχόμενο να διεκδικήσει το 60% των μετοχών αν και εφόσον η ελληνική κυβέρνηση αποφασίσει να πωλήσει μέρος του ποσοστού που κατέχει σήμερα και που αντιστοιχούν στο 73% του συνόλου. Επισημαίνεται ότι προς το παρόν η κυρίαρχη άποψη στα κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση, αλλά και σε επίπεδο συναρμόδιων υπουργών, είναι η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ να γίνει μέσα από συμβάσεις παραχώρησης εμπορικών δραστηριοτήτων (εμπορευματοκιβώτια, σταθμοί διακίνησης αυτοκινήτων, προβλήτες κρουαζιέρας και εμπορευματικοί σταθμοί) του λιμανιού.
Ωστόσο τίποτε δεν αποκλείει και το ενδεχόμενο να πωληθεί παράλληλα και ένα σημαντικό ποσοστό μετοχών κάτω από την πίεση των δανειακών υποχρεώσεων της χώρας και φυσικά να δοθεί και το μάνατζμεντ στον στρατηγικό επενδυτή του λιμανιού, που σε κάθε περίπτωση θα είναι η Cosco.
Οπως υποστηρίζουν στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας και του ΟΛΠ, κανείς άλλος δεν μπορεί να εκδηλώσει ενδιαφέρον όταν η Cosco ελέγχει ήδη την πλέον προσοδοφόρα δραστηριότητα του λιμανιού που είναι ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με την κινεζική εφημερίδα, η Cosco φέρεται διατεθειμένη να επενδύσει για την απόκτηση του 60% του ΟΛΠ 1 δισ. ευρώ, αλλά περιμένει το σχέδιο της ελληνικής κυβέρνησης για τις ιδιωτικοποιήσεις προτού υποβάλει την πρότασή της.
Υπενθυμίζεται ότι η Cosco έχει ήδη διετή παρουσία στον Πειραιά, αφού επένδυσε 4,3 δισ. ευρώ για 35 χρόνια μίσθωσης δύο προβλητών του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Επιπλέον, έχει ανακοινώσει τα σχέδιά της για τη βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων, την κατασκευή νέας προβλήτας και τον τριπλασιασμό του όγκου των φορτίων που διέρχονται από το λιμάνι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου