ΓΝΩΜΗ
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΣΥΜΕΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖ
Αν καταφέρει μια χώρα να προσελκύσει πλοία στα λιμάνια της, δημιουργούνται αυτόματα οι προϋποθέσεις για να αναπτυχθεί μία ολόκληρη βιομηχανία ναυτιλιακών υπηρεσιών και εργασιών.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνει η κυβέρνηση στην τριπλή συμφωνία ανάμεσα στην Cosco, τη Hewlett Packard και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη διά θαλάσσης και σιδηροδρομική μεταφορά των προϊόντων του αμερικανικού κολοσσού. Και για το λόγο αυτό στήθηκε το διήμερο εκδηλώσεων κάτω στο λιμάνι, στο Νέο Ικόνιο. Μόνο που κανένας μέχρι τώρα, δημοσίως τουλάχιστον, δεν έδωσε την πραγματική διάσταση της συμφωνίας αυτής.
Σίγουρα δεν είναι κατόρθωμα, αφού το τρένο θα μπορούσε να έχει φτάσει στο Λιμάνι από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων, αν και θα έπρεπε να έχει φτάσει από τη δεκαετία του '90. Δεν είναι επίσης επένδυση από πλευράς του «νέου παίκτη» της HP αφού το μόνο που θα κάνει είναι να φέρνει ένα συγκεκριμένο αριθμό εμπορευματοκιβωτίων από τον Πειραιά.
Πάλι, δεν το λες ούτε και ψήφο εμπιστοσύνης, αλλά ούτε και μεγάλη εμπορική συμφωνία. Δεν πρόκειται για ψήφο εμπιστοσύνης, διότι η HP, αυτή τη στιγμή, δοκιμάζει αν μπορούμε να ανταποκριθούμε σε αυτά που δεσμευτήκαμε. Διότι, κατά τα άλλα, το λιμάνι του Πειραιά συμφέρει πάρα πολύ την HP, καθώς γλιτώνει ταξίδι μιας εβδομάδας, σε σχέση με τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης. Και, με το πετρέλαιο να έχει φτάσει στα ύψη, μία εβδομάδα διαφορά έχει τεράστια αξία. Για τον ίδιο λόγο δεν είναι ούτε καν μεγάλη εμπορική συμφωνία. Αφού, εάν πετύχει το πείραμα, η HP δεσμεύτηκε για 20.000 teu ετησίως. Ο αριθμός είναι πολύ μικρός σε σχέση με τα 2 εκατ. teu που διακινήθηκαν φέτος από τη ΣΕΠ (Cosco) στο λιμάνι του Πειραιά.
Μπορεί να μην είναι όλα αυτά, είναι όμως υπό προϋποθέσεις μία τεράστια ευκαιρία. Αν καταφέρει μια χώρα να προσελκύσει πλοία στα λιμάνια της, δημιουργούνται αυτόματα οι προϋποθέσεις για να αναπτυχθεί μία ολόκληρη βιομηχανία ναυτιλιακών υπηρεσιών και εργασιών (πρακτορεύσεις, επισκευές, ανταλλακτικά, πληρώματα, ασφάλειες, εφοδιασμοί κ.ά.). Αρκεί να καταφέρεις να τα κρατήσεις και να τους προσφέρεις ποιοτικές και ανταγωνιστικές υπηρεσίες. Κομβικό σημείο θα είναι και η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, αφού ένα πλοίο, είτε στη ράδα είτε στη δεξαμενή, χρειάζεται να κάνει επισκευές.
Αλλά δεν φτάνει μόνο αυτό. Διότι τα πλοία που θα έρχονται στην Ελλάδα, θα είναι γεμάτα και δεν γίνεται να φεύγουν άδεια. Αποτελεί μειονέκτημα για τη χώρα μας. Συνεπώς, θα πρέπει να οργανωθούμε και να δώσουμε μεγάλη σημασία και στην παραγωγή, ώστε να μεγαλώσουμε τις εξαγωγές μας, εκμεταλλευόμενοι τα παραδοσιακά μας προϊόντα, αλλά και επενδύοντας σε καινοτόμες ιδέες, που είναι αποδεδειγμένο ότι διαθέτει η χώρα μας. Και οι χώρες από τις οποίες περνούν τα πλοία στο ταξίδι της επιστροφής, θεωρούνται ιδανικοί πελάτες για τα ελληνικά προϊόντα. Ολα αυτά όμως χρειάζονται χρόνο. Χρειάζεται πίστη, υπομονή, επιμονή και ευελιξία. Ισως είναι ο μόνος τρόπος να κερδίσουμε το στοίχημα της ζωής μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου