Μέσω του Πειραιά αναμένεται να διακινούνται φορτία από και προς την Απω Ανατολή
O υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης σε χειραψία με τον διευθύνοντα σύμβουλο της PCT SA (Cosco) Captain Fu Chengqiu, λίγο μετά τα εγκαίνια της σιδηροδρομικής γραμμής Ικονίου - Θριάσιου Πεδίου. Αριστερά, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης
Τις βάσεις για τη σημερινή υπογραφή της συμφωνίας ανάμεσα στην Cosco και στη Hewlett Packard, καθώς και για την «άφιξη» και άλλων πολυεθνικών στον Πειραιά, έβαλε η χθεσινή σύνδεση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας με τον σιδηρόδρομο.
Η πολυπόθητη σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το εμπορικό λιμάνι του Ικονίου με το Θριάσιο πεδίο, συνολικού μήκους 17 χιλιομέτρων, άρχισε να λειτουργεί από χθες το μεσημέρι.
Τη γραμμή, μέσω της οποίας θα εκτελούνται μόνο εμπορευματικά δρομολόγια, εγκαινίασαν ο υπουργός Ανάπτυξης και Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Σταύρος Καλογιάννης, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας Κώστα Μουσουρούλη και των εκπροσώπων της Cosco στην Ελλάδα.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το πρώτο διάστημα θα διακινεί τα προϊόντα της HP με δύο τρένα την εβδομάδα, χωρητικότητας 40 κοντέινερ το καθένα, με την προοπτική ο αριθμός τους σταδιακά να αυξάνεται, ώστε το 2015 η συχνότητα να φτάσει τα πέντε τρένα την ημέρα. Μόνο από τη δραστηριότητα αυτή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσδοκά ενίσχυση των εσόδων της κατά περίπου 20-25 εκατομμύρια ευρώ τον πρώτο χρόνο!
Η πολυπόθητη σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το εμπορικό λιμάνι του Ικονίου με το Θριάσιο πεδίο, συνολικού μήκους 17 χιλιομέτρων, άρχισε να λειτουργεί από χθες το μεσημέρι.
Τη γραμμή, μέσω της οποίας θα εκτελούνται μόνο εμπορευματικά δρομολόγια, εγκαινίασαν ο υπουργός Ανάπτυξης και Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Σταύρος Καλογιάννης, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας Κώστα Μουσουρούλη και των εκπροσώπων της Cosco στην Ελλάδα.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το πρώτο διάστημα θα διακινεί τα προϊόντα της HP με δύο τρένα την εβδομάδα, χωρητικότητας 40 κοντέινερ το καθένα, με την προοπτική ο αριθμός τους σταδιακά να αυξάνεται, ώστε το 2015 η συχνότητα να φτάσει τα πέντε τρένα την ημέρα. Μόνο από τη δραστηριότητα αυτή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσδοκά ενίσχυση των εσόδων της κατά περίπου 20-25 εκατομμύρια ευρώ τον πρώτο χρόνο!
Ηδη η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αυτή την περίοδο «τρέχει» όλες τις απαραίτητες διακρατικές συμφωνίες με τις Αρχές της Ουγγαρίας, της Τσεχίας, των Σκοπίων και της Σερβίας.
Εξαιρετικά σημαντικό έργο, το οποίο θα έχει ιδιαίτερα μεγάλη σημασία για το λιμάνι του Πειραιά, χαρακτήρισε ο υπουργός Ανάπτυξης και Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης τον σιδηροδρομικό άξονα Ικονίου - Θριασίου. «Το λιμάνι του Πειραιά, που ήταν αποκομμένο, μπαίνει σε μια νέα εποχή συνδυασμένων μεταφορών», τόνισε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι η εν λόγω γραμμή αποτελεί τη βάση της συμφωνίας Cosco - HP που υπογράφεται σήμερα.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας Κώστας Μουσουρούλης σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «η άφιξη του τρένου στο Ικόνιο θα κάνει το λιμάνι να πετάει», ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη συμβολή του έργου, τόσο στην ανάπτυξη όσο και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας Κώστας Μουσουρούλης σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «η άφιξη του τρένου στο Ικόνιο θα κάνει το λιμάνι να πετάει», ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη συμβολή του έργου, τόσο στην ανάπτυξη όσο και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Το έργο περιελάμβανε την κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους με σηματοδότηση και τηλεπικοινωνίες, η αρχή της οποίας βρίσκεται στα δυτικά όρια του λιμένα Ικονίου, στην περιοχή του Περάματος, και το πέρας της συνδέεται με τον νέο σιδηροδρομικό άξονα Αθηνών - Κορίνθου, στην περιοχή του Θριασίου Πεδίου.
Η νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή Ικονίου - Θριάσιου Πεδίου, συνολικού κόστους 156,6 εκατ. ευρώ, έχει μήκος 17 χιλιομέτρων και η ταχύτητα που μπορεί να αναπτυχθεί σε αυτήν φτάνει τα 90 χιλιόμετρα την ώρα.
Η νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή Ικονίου - Θριάσιου Πεδίου, συνολικού κόστους 156,6 εκατ. ευρώ, έχει μήκος 17 χιλιομέτρων και η ταχύτητα που μπορεί να αναπτυχθεί σε αυτήν φτάνει τα 90 χιλιόμετρα την ώρα.
Η γραμμή δεν έχει καμία ισόπεδη διάβαση, είναι περιφραγμένη σε όλο το μήκος της και περιλαμβάνει δέκα γέφυρες και δέκα σήραγγες.
Η χωρητικότητα της γραμμής είναι 32 αμαξοστοιχίες ή 16 ζεύγη αμαξοστοιχιών των 1.780 τόνων την ημέρα, με ημερήσια δυναμικότητα τη μεταφορά συνολικά 700 κοντέινερ. Σε πρώτη φάση θα χρησιμοποιηθεί για τη διακίνηση των προϊόντων της HP, τα οποία από το λιμάνι του Πειραιά θα κατευθύνονται μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης στο Ικόνιο και θα συνεχίζουν από τον ΠΑΘΕΠ στην Ειδομένη προκειμένου να προωθηθούν στα Σκόπια, στη Σερβία, στην Ουγγαρία, στην Αυστρία και στην Τσεχία, μετατρέποντας την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε κρίκο της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Σημειώνεται ότι η εφοδιαστική και μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται συνολικά σε 50 δισ. δολάρια, το μεγαλύτερο ποσοστό της οποίας αφορά δραστηριότητες που θα κατευθυνθούν στον Πειραιά, ενώ υπολογίζεται ότι η σημερινή οριστική υπογραφή της συμφωνίας θα αυξήσει το τοπικό φορτίο του Πειραιά έως και κατά 50%.
Στόχος της κυβέρνησης είναι να μετατρέψει την Ελλάδα σε διαμετακομιστικό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή, μέσω της οποίας θα διακινούνται φορτία από και προς την Απω Ανατολή. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι σε περίπτωση που η HP επιδείξει και εμπράκτως την εμπιστοσύνη της στον Πειραιά και την Cosco, πολλές εταιρείες θα ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο.
Ηδη, καταρχήν ενδιαφέρον για τη μεταφορά των προϊόντων τους μέσω του λιμανιού του Πειραιά έχουν εκδηλώσει εταιρείες μεταξύ των οποίων η Dell, η LG, η Samsung, η Lenovo, η Sony και η Hyundai.
Η συμφωνία Cosco - HP
Μόνο από τη συνεργασία των δύο πολυεθνικών η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσδοκά έσοδα 20-25 εκατομμύρια ευρώ τον πρώτο χρόνο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου