ΤΙΤΛΟΙ

Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2012

Ιδιωτικοποίηση λιμανιού: Ζωηρό ενδιαφέρον από τέσσερις επενδυτές


Την ύπαρξη τεσσάρων «μνηστήρων» για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης -σε ό,τι έχει να κάνει τόσο με τη λειτουργία του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) όσο και με την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας- αποκάλυψε σε επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Κώστας Μουσουρούλης.   Παράλληλα, επιβεβαίωσε (μιλώντας αργά χθες βράδυ σε εκδήλωση του International Propeller Club με θέμα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, την ανάπτυξη και τις προοπτικές του) το χρονοδιάγραμμα των επομένων κινήσεων για την αξιοποίηση των λιμανιών της χώρας.
«Μέσα στον Δεκέμβριο οριστικοποιείται η πενταετής Εθνική Στρατηγική Λιμένων για την περίοδο 2013-2017», ξεκαθάρισε ο κ. Μουσουρούλης, προσθέτοντας ότι εντός της εβδομάδας θα δοθεί σε δημόσια διαβούλευση (με καταληκτική ημερομηνία την 28η Δεκεμβρίου) και το νομοσχέδιο του υπουργείου για το Σύστημα Λιμενικής Διακυβέρνησης, τον Ρυθμιστή και την Πλοηγική Υπηρεσία της γ.γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, το οποίο θα πρέπει να έχει ψηφιστεί εντός του Ιανουαρίου. Όπως επισήμανε, με τον νέο νόμο και άλλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας θα λειτουργήσουν δορυφορικά, κάτω από την «ομπρέλα» του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).
«Μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου», συνέχισε ο υπουργός Αιγαίου, «το Ταμείο για την Αξιοποίηση της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) έχει ευθύνη να παρουσιάσει τη στρατηγική των ιδιωτικοποιήσεων για τα λιμάνια -γιατί αυτό το λιμάνι και όχι το άλλο, γιατί αυτή η δραστηριότητα και όχι η άλλη ή γιατί όλες μαζί και όχι χώρια-, ενώ ώς το τέλος Μαρτίου θα πρέπει να έχουν ψηφιστεί όλες οι διατάξεις που θα διέπουν τις εργασιακές σχέσεις στα λιμάνια. Αυτό είναι το χρονοδιάγραμμά μας και αυτό θα εξυπηρετηθεί οπωσδήποτε».

«ΠΟΛΥΦΕΡΝΗ ΝΥΦΗ» ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ
«Το 2013 θα είναι η χρονιά παραχώρησης των ελληνικών λιμανιών, με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να προσελκύει το ενδιαφέρον τουλάχιστον τριών-τεσσάρων υποψήφιων επενδυτών, που ενδιαφέρονται κυρίως για τη δραστηριότητα των containers -αλλά όχι μόνο γι’ αυτήν...», υποστήριξε ο κ. Μουσουρούλης στην ενημερωτική συνάντηση που είχε νωρίτερα χθες με τη διοίκηση του ΟΛΘ.
Όπως αποκάλυψε ο υπουργός Αιγαίου, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης βρίσκεται στις προτεραιότητες της κυβέρνησης, ενώ μεταξύ των ενδιαφερόμενων επενδυτών υπάρχουν και ορισμένοι που συμμετείχαν στην προηγούμενη διαδικασία ιδιωτικοποίησης, που δεν είχε ολοκληρωθεί λόγω του ξεσπάσματος της διεθνούς οικονομικής κρίσης: «Έχουν εκφράσει ουσιαστικό και τεκμηριωμένο ενδιαφέρον τεράστιοι όμιλοι. Αυτό που συνέβη πριν από μερικά χρόνια ήταν ατύχημα -πλέον, οι συνθήκες έχουν ωριμάσει, ώστε αυτή τη φορά να φέρουμε σε πέρας το εγχείρημα, χωρίς να επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος», τόνισε χαρακτηριστικά χθες βράδυ ο κ. Μουσουρούλης, από το βήμα της εκδήλωσης του Propeller Club.
Όπως επισήμανε ο υπουργός Αιγαίου μετά τη συνάντησή του με τη διοίκηση του ΟΛΘ, στόχος είναι η απλούστευση των διαδικασιών για τα τεχνικά έργα, κάτι που θα επιτευχθεί με την παραχώρηση της δυνατότητας στα λιμάνια να καθορίζουν το κανονιστικό τους πλαίσιο, ενώ την ίδια στιγμή θα συνεχίσουν να παρακολουθούνται από τη ρυθμιστική αρχή που θα συσταθεί για τον σκοπό αυτό: «Τα ελληνικά λιμάνια πρέπει να γίνουν πιο ανταγωνιστικά, να προσελκύσουν ιδιωτικές επενδύσεις -κάτι που απαιτεί την καλή συνεργασία και με άλλους φορείς, όπως για παράδειγμα τα τελωνεία, αλλά και τη διασύνδεση των λιμανιών με αναβαθμισμένες σιδηροδρομικές υποδομές», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μουσουρούλης.

Ελληνική σημαία: Στόχος, να υψωθεί σε περισσότερα πλοία

Σε ερώτηση αν προσδοκά ότι θα υπάρξουν εγγραφές πλοίων κάτω από την ελληνική σημαία (κάτι που συζητήθηκε και στη συνάντηση που είχε πρόσφατα, στο Λονδίνο, με το προεδρείο και τα μέλη της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας - Greek Shipping Cooperation Committee), ο κ. Μουσουρούλης υποστήριξε ότι από την ανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας μέχρι σήμερα έχει καταγραφεί σημαντική ροή πλοίων προς την ελληνική σημαία.
Όπως εξήγησε, το υπουργείο είναι έτοιμο να περάσει στην πρώτη φάση της νηολόγησης, δηλαδή στην απλούστευση των διαδικασιών, ενώ, όπως είπε, θα ακολουθήσει και η δεύτερη -και δυσκολότερη- φάση, που είναι το έργο της πληροφορικής: «Η ελληνική σημαία είναι στη λευκή λίστα τού ‘Paris Mou’, είναι μια σημαία κύρους και ποιότητας. Είναι η έβδομη στον κόσμο», επισήμανε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: