Πέμπτη 03 Δεκεμβρίου 2015
Του Γιώργου Σκορδίλη
Εν κρυπτώ και μακριά από τα «αδιάκριτα μάτια» των μέσων μαζικής ενημερώσεις προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τις προτάσεις που υπέβαλε προς το ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά.
Μάλιστα, οι άνθρωποι του κ. Δρίτσα, θέλοντας να κρατήσουν τον υπουργό έξω απο το κάδρο της ιδιωτικοποίησης έφτασαν στο σημείο να διαψεύδουν δημοσιεύματα εφημερίδων προς τις οποίες οι ίδιοι λίγες μέρες νωρίτερα και πολύ πριν στείλουν τις προτάσεις του υπουργείου στο ΤΑΙΠΕΔ, είχαν διαρρεύσει τα κυριότερα σημεία των παρεμβάσεων του υπουργού Ναυτιλίας.
Στο σημείο αυτό να επισημάνουμε ότι σε καμιά περίπτωση η μομφή δεν απευθύνεται στις εφημερίδες και στους συναδέλφους που είχαν πρώτοι το σχετικό ρεπορτάζ ως αποκλειστικό. Έπραξαν άριστα και έκαναν αυτό που θα κάναμε όλοι μας αν είχαμε εγκαίρως τις σχετικές πληροφορίες στην διάθεση μας. Το σχόλιο απευθύνεται στο υπουργείο Ναυτιλίας και στην προσπάθεια των ανθρώπων του υπουργικού γραφείου να βγάλουν τρελούς ακόμη και αυτούς προς τους οποίους οι ίδιοι έδωσαν την σχετική πληροφόρηση.
Εν τέλει είναι πραγματικά αστείο να παρατηρεί κανείς αυτό το θέατρο του παραλόγου.
Κάποια στιγμή ο κ. Δρίτσας πρέπει να το πάρει απόφαση πως τα λιμάνια σε κάθε περίπτωση με ή χωρίς την παρουσία του θα ιδιωτικοποιηθούν. Δεν του το έκρυψαν, ούτε τον έφεραν προ τετελεσμένων. Το γνώριζε όταν αποδέχθηκε εκ νέου την πρόταση του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα να επανέλθει στο αυτόνομο πλέον, υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Το να κάνει σήμερα ότι δεν καταλαβαίνει, εκτιμώντας ότι με την στάση του αυτή θα καταφέρει να μείνει μακριά και έξω από τις αντιδράσεις που προκαλεί αυτή η κυβερνητική απόφαση είναι ανώφελο και σε καμιά περίπτωση δεν του ταιριάζει ως ύφος με βάσει την εικόνα που έχει δώσει ως σήμερα όλα αυτά τα χρόνια ως πολιτικός. Εν ολίγοις αδικεί την πολιτική του πολιτεία με τέτοιες λανθασμένες επιλογές.
Διότι εμφανίζετε ως να αρνείται την πραγματικότητα σύμφωνα με την οποία :
- Η κυβέρνηση έχει λάβει τις αποφάσεις της για το μέλλον των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης,
- Το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά στις ιδιωτικοποιήσεις καταβάλλοντας προσπάθεια να παραμείνει εντός των χρονοδιαγραμμάτων,
- Οι ενδιαφερόμενοι βρίσκονται σε στάση αναμονής
- Και οι εργαζόμενοι στο λιμάνι, αλλά και άλλοι κοινωνικοί φορείς αντιδρούν δυναμικά στην παραπάνω προοπτική.
Σε κάθε περίπτωση οφείλει κανείς να του αναγνωρίσει την τιτάνια προσπάθεια που κατέβαλλε και συνεχίζει να καταβάλλει ώστε το σύνολο των προτάσεων του να περάσουν στο τελικό κείμενο του διαγωνισμού. Προτάσεις οι οποίες ναι μεν δεν αποτρέπουν την πώληση των πλειοψηφικών πακέτων των δύο λιμανιών, πλην όμως επιχειρούν να επιφέρουν μια ισορροπία στην τελική συμφωνία, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τα όποια εθνικά συμφέρονται θα μπορούσαν δυνητικά να επηρεαστούν αρνητικά από τις ιδιωτικοποιήσεις.
Επί του προκειμένου τώρα και ανεξάρτητα από το αν ο κ. Δρίτσας διαψεύδει ή όχι τα σχετικά ρεπορτάζ, τα πράγματα έχουν ως εξής :
Ο κ. Δρίτσας απέστειλε προς το ΤΑΙΠΕΔ τις παρατηρήσεις του οι βασικότερες των οποίων αφορούν :
- Στη δημιουργία δημόσιας αρχής λιμένος (port authority), στην οποία θα μεταφερθούν οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες του ΟΛΠ.
- Στην παράταση μέχρι το 2052 όλων των μισθωτών χώρων στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.
- Στην εξαίρεση 58 ακινήτων του ΟΛΠ.
- Στην κατοχύρωση των δικαιωμάτων εργαζομένων στον Οργανισμό και.
- Στην εξαίρεση του πορθμείου Σαλαμίνας-Περάματος.
Επί των παρατηρήσεων αυτών του υπουργείου, πηγές από το ΤΑΙΠΕΔ, αναφέρουν, ότι σχετικά με τη δημιουργία δημόσιας αρχής λιμένος, το ταμείο έχει ταχθεί θετικά, ενώ για το θέμα της κατοχύρωσης των δικαιωμάτων των εργαζομένων στον ΟΛΠ ήδη με τη νέα διοίκηση του οργανισμού, έχει υπογραφεί ήδη νέα διετής συλλογική σύμβαση εργασίας.
Αναφορικά με την προοπτική εξαίρεσης ακινήτων υπάρχει προβληματισμός από το ΤΑΙΠΕΔ, επειδή μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία αξιοποίηση, ενώ για το θέμα των χώρων της ναυπηγοεπισκευαστικής, το Ταμείο δεν φαίνεται να θέτει αντιρρήσεις, με την προϋπόθεση ωστόσο οι εργολάβοι που δραστηριοποιούνται στο χώρο, να καταβάλλουν το αντίτιμο των μισθώσεων.
Σχετικά με την παρατήρηση του υπουργείου για την εξαίρεση του πορθμείου Σαλαμίνας-Περάματος από τη σύμβαση παραχώρησης κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να είναι εφικτό, καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι αν υπήρχε τελικά μια θετική απόφαση, αυτή θα άνοιγε τον «ασκό του Αιόλου» και για τα υπόλοιπα πορθμεία που βρίσκονται στα υπό αξιοποίηση λιμάνια με οικονομικές και «παράλογες» απαιτήσεις από τους Δήμους.
Το ΤΑΙΠΕΔ, εξάλλου, στο πλαίσιο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, έχει επιλέξει ως δεύτερο ανεξάρτητο αποτιμητή την American Appraisal Hellas από κοινού με την Επενδυτική Τράπεζα της Ελλάδος.
Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών από τους τρεις υποψηφίους επενδυτές (την κινεζική Cosco, τη δανική APM Terminals και την ICTS από τις Φιλιππίνες), αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου το αργότερο.
Σημειώνεται ότι για να υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και η σύμβαση παραχώρησης, η οποία με σχέδιο νόμου θα πρέπει να περάσει από τη Βουλή και θα ορίζει τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος, ενώ θα αφαιρεθούν από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες.
Εν κρυπτώ και μακριά από τα «αδιάκριτα μάτια» των μέσων μαζικής ενημερώσεις προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τις προτάσεις που υπέβαλε προς το ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά.
Μάλιστα, οι άνθρωποι του κ. Δρίτσα, θέλοντας να κρατήσουν τον υπουργό έξω απο το κάδρο της ιδιωτικοποίησης έφτασαν στο σημείο να διαψεύδουν δημοσιεύματα εφημερίδων προς τις οποίες οι ίδιοι λίγες μέρες νωρίτερα και πολύ πριν στείλουν τις προτάσεις του υπουργείου στο ΤΑΙΠΕΔ, είχαν διαρρεύσει τα κυριότερα σημεία των παρεμβάσεων του υπουργού Ναυτιλίας.
Στο σημείο αυτό να επισημάνουμε ότι σε καμιά περίπτωση η μομφή δεν απευθύνεται στις εφημερίδες και στους συναδέλφους που είχαν πρώτοι το σχετικό ρεπορτάζ ως αποκλειστικό. Έπραξαν άριστα και έκαναν αυτό που θα κάναμε όλοι μας αν είχαμε εγκαίρως τις σχετικές πληροφορίες στην διάθεση μας. Το σχόλιο απευθύνεται στο υπουργείο Ναυτιλίας και στην προσπάθεια των ανθρώπων του υπουργικού γραφείου να βγάλουν τρελούς ακόμη και αυτούς προς τους οποίους οι ίδιοι έδωσαν την σχετική πληροφόρηση.
Εν τέλει είναι πραγματικά αστείο να παρατηρεί κανείς αυτό το θέατρο του παραλόγου.
Κάποια στιγμή ο κ. Δρίτσας πρέπει να το πάρει απόφαση πως τα λιμάνια σε κάθε περίπτωση με ή χωρίς την παρουσία του θα ιδιωτικοποιηθούν. Δεν του το έκρυψαν, ούτε τον έφεραν προ τετελεσμένων. Το γνώριζε όταν αποδέχθηκε εκ νέου την πρόταση του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα να επανέλθει στο αυτόνομο πλέον, υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Το να κάνει σήμερα ότι δεν καταλαβαίνει, εκτιμώντας ότι με την στάση του αυτή θα καταφέρει να μείνει μακριά και έξω από τις αντιδράσεις που προκαλεί αυτή η κυβερνητική απόφαση είναι ανώφελο και σε καμιά περίπτωση δεν του ταιριάζει ως ύφος με βάσει την εικόνα που έχει δώσει ως σήμερα όλα αυτά τα χρόνια ως πολιτικός. Εν ολίγοις αδικεί την πολιτική του πολιτεία με τέτοιες λανθασμένες επιλογές.
Διότι εμφανίζετε ως να αρνείται την πραγματικότητα σύμφωνα με την οποία :
- Η κυβέρνηση έχει λάβει τις αποφάσεις της για το μέλλον των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης,
- Το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά στις ιδιωτικοποιήσεις καταβάλλοντας προσπάθεια να παραμείνει εντός των χρονοδιαγραμμάτων,
- Οι ενδιαφερόμενοι βρίσκονται σε στάση αναμονής
- Και οι εργαζόμενοι στο λιμάνι, αλλά και άλλοι κοινωνικοί φορείς αντιδρούν δυναμικά στην παραπάνω προοπτική.
Σε κάθε περίπτωση οφείλει κανείς να του αναγνωρίσει την τιτάνια προσπάθεια που κατέβαλλε και συνεχίζει να καταβάλλει ώστε το σύνολο των προτάσεων του να περάσουν στο τελικό κείμενο του διαγωνισμού. Προτάσεις οι οποίες ναι μεν δεν αποτρέπουν την πώληση των πλειοψηφικών πακέτων των δύο λιμανιών, πλην όμως επιχειρούν να επιφέρουν μια ισορροπία στην τελική συμφωνία, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τα όποια εθνικά συμφέρονται θα μπορούσαν δυνητικά να επηρεαστούν αρνητικά από τις ιδιωτικοποιήσεις.
Επί του προκειμένου τώρα και ανεξάρτητα από το αν ο κ. Δρίτσας διαψεύδει ή όχι τα σχετικά ρεπορτάζ, τα πράγματα έχουν ως εξής :
Ο κ. Δρίτσας απέστειλε προς το ΤΑΙΠΕΔ τις παρατηρήσεις του οι βασικότερες των οποίων αφορούν :
- Στη δημιουργία δημόσιας αρχής λιμένος (port authority), στην οποία θα μεταφερθούν οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες του ΟΛΠ.
- Στην παράταση μέχρι το 2052 όλων των μισθωτών χώρων στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.
- Στην εξαίρεση 58 ακινήτων του ΟΛΠ.
- Στην κατοχύρωση των δικαιωμάτων εργαζομένων στον Οργανισμό και.
- Στην εξαίρεση του πορθμείου Σαλαμίνας-Περάματος.
Επί των παρατηρήσεων αυτών του υπουργείου, πηγές από το ΤΑΙΠΕΔ, αναφέρουν, ότι σχετικά με τη δημιουργία δημόσιας αρχής λιμένος, το ταμείο έχει ταχθεί θετικά, ενώ για το θέμα της κατοχύρωσης των δικαιωμάτων των εργαζομένων στον ΟΛΠ ήδη με τη νέα διοίκηση του οργανισμού, έχει υπογραφεί ήδη νέα διετής συλλογική σύμβαση εργασίας.
Αναφορικά με την προοπτική εξαίρεσης ακινήτων υπάρχει προβληματισμός από το ΤΑΙΠΕΔ, επειδή μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία αξιοποίηση, ενώ για το θέμα των χώρων της ναυπηγοεπισκευαστικής, το Ταμείο δεν φαίνεται να θέτει αντιρρήσεις, με την προϋπόθεση ωστόσο οι εργολάβοι που δραστηριοποιούνται στο χώρο, να καταβάλλουν το αντίτιμο των μισθώσεων.
Σχετικά με την παρατήρηση του υπουργείου για την εξαίρεση του πορθμείου Σαλαμίνας-Περάματος από τη σύμβαση παραχώρησης κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να είναι εφικτό, καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι αν υπήρχε τελικά μια θετική απόφαση, αυτή θα άνοιγε τον «ασκό του Αιόλου» και για τα υπόλοιπα πορθμεία που βρίσκονται στα υπό αξιοποίηση λιμάνια με οικονομικές και «παράλογες» απαιτήσεις από τους Δήμους.
Το ΤΑΙΠΕΔ, εξάλλου, στο πλαίσιο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, έχει επιλέξει ως δεύτερο ανεξάρτητο αποτιμητή την American Appraisal Hellas από κοινού με την Επενδυτική Τράπεζα της Ελλάδος.
Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών από τους τρεις υποψηφίους επενδυτές (την κινεζική Cosco, τη δανική APM Terminals και την ICTS από τις Φιλιππίνες), αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου το αργότερο.
Σημειώνεται ότι για να υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και η σύμβαση παραχώρησης, η οποία με σχέδιο νόμου θα πρέπει να περάσει από τη Βουλή και θα ορίζει τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος, ενώ θα αφαιρεθούν από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου