ΤΙΤΛΟΙ

Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2014

Στη Βουλή ο «φιλικός διακανονισμός» μεταξύ ΟΛΠ και Cosco

Σε προσφυγή στη Δικαιοσύνη προσανατολίζονται οι λιμενεργάτες
Στη Βουλή ο «φιλικός διακανονισμός» μεταξύ ΟΛΠ και Cosco
Ο πρόεδρος και δνων σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. Γιώργος Ανωμερίτης (1-Δ), ο δνων σύμβουλος της ΣΕΠ Α.Ε. cpt. Fu Cheng Qiu (1-Α) υπογράφουν ενώ όρθιοι πίσω βρίσκονται ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης (Δ) και ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Εμμανουήλ Κονδύλης (Α), κατά την υπογραφή του νέου αναθεωρημένου σχεδίου φιλικού διακανονισμού, μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ (COSCO), που προβλέπει επενδυτικά έργα ύψους 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι, (ΑΠΕ - ΜΠΕ/Aλέξανδρος Μπελτές)



 
Τον δρόμο προς τη Βουλή, πιθανότατα μέσω τροπολογίας, αναμένεται να πάρει από την ερχόμενη Δευτέρα το αναθεωρημένο σχέδιο φιλικού διακανονισμού (Συμφωνητικό Β' Τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης) μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ (Cosco), που προβλέπει επενδυτικά έργα ύψους 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι.

Το σχέδιο υπεγράφη στις 27 Νοεμβρίου από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ ΑΕ κ. Γιώργο Ανωμερίτη και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΕΠ ΑΕ cpt. Fu Cheng Qiu, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

Όπως έχει σημειωθεί σε σχετικές ανακοινώσεις η επιχειρηματική - επενδυτική συμφωνία ύψους 230 εκατ. ευρώ αφορά την κατασκευή του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ Εμπορευματοκιβωτίων, την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ ΑΕ του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού στους Προβλήτες II και ΙΙΙ.

Επί των εσόδων που θα προκύψουν συνολικά από τη λειτουργία των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων υπό τη διαχείριση της ΣΕΠ ΑΕ, ο ΟΛΠ θα εισπράττει το 24,5%, ήτοι, βάσει των προϋπολογισθέντων μεγεθών, ποσό 109.314.280 ευρώ το 2021, όσο δηλαδή ο σημερινός του κύκλος εργασιών.

Το τελικό κείμενο του φιλικού διακανονισμού έχει εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού και τη Γενική Συνέλευση των μετόχων.

Σε δήλωσή του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου είχε τονίσει πως πρόκειται για τη μεγαλύτερη ξένη επένδυση στην Ελλάδα την εποχή της κρίσης. «Με αυτή την επένδυση το λιμάνι του Πειραιά καθίσταται πρωταγωνιστής στη Μεσόγειο. Η καθαρά παρούσα αξία της καινούργιας σύμβασής μας ανέρχεται στα 678 εκατ. ευρώ και παράλληλα δημιουργούνται οι υποδομές στο λιμάνι του Πειραιά που μπορούν να φιλοξενήσουν πάνω από 6 εκατομμύρια κοντέινερ ετησίως» είχε επισημάνει.

Η αντίδραση των λιμενεργατών

Από την πλευρά της η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ σε κοινή ανακοίνωση σημειώνουν πως η «κυβέρνηση εν μέσω σημαντικών πολιτικών εξελίξεων, που μπορεί να οδηγήσουν τη χώρα σε πρόωρες εκλογές, φαίνεται να επιχειρεί να καταθέσει στη Βουλή προς ψήφιση το σχέδιο του "φιλικού διακανονισμού" μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ (Cosco), σπεύδοντας να εξυπηρετήσει ταχύτατα τα συμφέροντα της Cosco. Έχουμε επισημάνει ότι, παρά τη συνολική διαφωνία μας με τον λεγόμενο "φιλικό διακανονισμό", υπάρχουν σημαντικά ζητήματα, τα οποία κάνουν απαγορευτική την κατάθεση και ψήφιση του "φιλικού διακανονισμού", ιδιαίτερα σ' αυτή την πολιτική συγκυρία».

Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των λιμενεργατών καλούν την κυβέρνηση να μην προχωρήσει ένα ακόμη «πραξικόπημα» όπως χαρακτηρίζουν την κατάθεση στη Βουλή προς έγκριση τον «φιλικό διακανονισμό» και προαναγγέλλουν άμεση προσφυγή στη Δικαιοσύνη λέγοντας ότι «στο σχέδιο του "φιλικού διακανονισμού" δεν έχει περιληφθεί ο καθοριστικός όρος που έθεσε το Ελεγκτικό Συνέδριο περί μη αναστολής του εγγυημένου τιμήματος και η Γενική Συνέλευση των μετόχων δεν πραγματοποιήθηκε με όρους δημοσιότητας και διαφάνειας».

Δεν υπάρχουν σχόλια: