Για παραπλάνηση της ελληνικής κοινωνίας και της Bουλής, αναφορικά με τα στοιχεία που παρουσίασαν στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ στo Koινοβούλιο για το σχέδιο αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ, έκανε λόγο ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφιος δήμαρχος ΠειραιάΘοδωρής Δρίτσας, ο οποίος μαζί με τους υποψηφίους Δημάρχους , Νίκαιας Κωστή Παπαδόπουλο, Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστο Βρεττάκο, Κορυδαλλού Καίτης Κυλάκου, Περάματος Γιάννη Λαγουδάκη και Σαλαμίνα Δέσποινας Καρούση, έδωσαν κοινή συνέντευξη Τύπου, υπογραμμίζοντας την ανάγκη το λιμάνι να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο.
Ο κ. Δρίτσας απαντώντας σε ερώτηση του ΑΠΕ για την παρουσίαση στοιχείων στη Βουλή που έδειχναν ότι πολλά από τα έσοδα του ΟΛΠ χάνονται στις λειτουργικές του δαπάνες αντί να εμφανίζονται ως κέρδη, είπε ότι οι τεχνοκράτες του ΤΑΙΠΕΔ αντί να παρουσιάσουν στοιχεία ως προς την εμπορική κίνηση ολόκληρου του λιμανιού σε συνδυασμό με τις δυνατότητες που έχει, παρουσίασαν τη διαφορά δημόσιας και ιδιωτικής διαχείρισης δηλαδή ΟΛΠ και ΣΕΠ (COSCO).
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε μάλιστα ότι παρά το γεγονός ότι ρώτησε δύο φορές τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, αν στα στοιχεία αυτά έχουν υπολογιστεί οι επενδύσεις που έχει κάνει ο ΟΛΠ στο λιμάνι σε υποδομές και αναδομές, δεν πήρε καμία απάντηση και τους έθεσε το εξής ερώτημα: Γνωρίζετε ότι ο ΟΛΠ δεν έχει δυνατότητα στην προβλήτα 1 να αναπτύξει νέες δραστηριότητες, δηλαδή αντί για τέσσερις γερανογέφυρες να αποκτήσει έξι ή να προβεί σε οποιαδήποτε άλλη αναπτυξιακή δραστηριότητα λόγω Cosco?
Τόνισε επίσης ότι όταν έγινε η παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ στον ΣΕΠ ( Cosco ) δεν απολύθηκε κανείς εργαζόμενος από τον ΟΛΠ και εξέφρασε την απορία του για το πως η Coscο μετράει την κερδοφορία της, όταν δεν έχει επενδύσει τίποτα σε υποδομές παρά μόνο σε αναδομές, δηλαδή στις γερανογέφυρες που τις έφερε όλες από την κίνα και τις εγκατέστησε εδώ, χωρίς ούτε μία βιοτεχνία της περιοχής να ωφεληθεί στοιχειωδώς και να συμμετάσχει στον κύκλο εργασιών της.
Πρόσθεσε επίσης ότι όταν έχουμε δύο κόμματα στην κυβέρνηση και το ΠΑΣΟΚ δηλώνει και στην επιτροπή της Βουλής και δημοσίως ότι έχει σοβαρές επιφυλάξεις και δεν συναινεί για το σχέδιο αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ είναι ολοφάνερο ότι έχουμε μια πλήρη παράβαση των κανόνων Δημοκρατίας.
Η κυβέρνηση δεν έχει καμία κοινωνική αλλά και κοινοβουλευτική νομιμοποίηση να προχωρήσει στην πώληση μετοχών του λιμανιού και αυτό δείχνει ότι οι δεσμεύσεις απέναντι στους δανειστές υπερισχύουν κάθε άλλης επιλογής και κάθε άλλου σχεδιασμού.
Επίσης χαρακτήρισε το ΤΑΙΠΕΔ ως ένα ανεξέλεγκτο θεσμό χωρίς ευθύνη και συνέπειες το οποίο προχωρά τα σχέδιά του χωρίς δημοκρατική διαβούλευση και η εξέλιξη αυτή πέρα από καταστροφική είναι και απολύτως παράνομη.
Κλείνοντας είπε ότι η συνέντευξη Τύπου έγινε προκειμένου να παρουσιασθεί η αρχή μιας μια συντονισμένη δράσης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και όλων των υποψηφίων δημάρχων του Πειραιά για να μην ιδιωτικοποιηθεί το λιμάνι που αποτελεί παράγοντα ανάπτυξης της λιμενικής βιομηχανίας.
Αντιδράσεις και από τους λιμενεργάτες
Εν τω μεταξύ τη σκυτάλη των αντιδράσεων για την επίσκεψη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στο λιμάνι του Πειραιά για την υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ Cosco και της κινεζικής τηλεπικοινωνιακής εταιρείας ΖΤΕ πήραν η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος και η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ.
Σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν αναφέρουν ότι ο πρωθυπουργός εξαγγέλλει εικονικές θέσεις εργασίας και σημειώνουν ότι επισκέφτηκε για τρίτη φορά τον προβλήτα ΙΙ του λιμανιού του Πειραιά αλλά «απαξιεί να επισκεφθεί τον Δημόσιο ΟΛΠ, τον οποίο η Κυβέρνηση απαξιώνει καθημερινά, ώστε να τον ξεπουλήσει σε τιμή ευκαιρίας».
Επισημαίνουν επίσης ότι με την επίσκεψη του «ο κ. Σαμαράς θέλησε, εκτός των άλλων, να δώσει πρόκριμα και στήριξη στην βούληση της COSCO για αγορά του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ. Αδιαφορεί για τις καθολικές αντιδράσεις των πολιτικών, κοινωνικών, συνδικαλιστικών και αυτοδιοικητικών δυνάμεων στην ιδιωτικοποίηση-ξεπούλημα του ΟΛΠ».
Και προσθέτουν ότι «οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, μαζί με τις κοινωνικές δυνάμεις θα συνεχίσουμε και θα εντείνουμε τον αγώνα μας και θα ακυρώσουμε τα κυβερνητικά σχέδια για ιδιωτικοποίηση των Λιμανιών, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη και την απασχόληση με θεσπισμένες εργασιακές σχέσεις που έχει ανάγκη η χώρα μας».
Ο κ. Δρίτσας απαντώντας σε ερώτηση του ΑΠΕ για την παρουσίαση στοιχείων στη Βουλή που έδειχναν ότι πολλά από τα έσοδα του ΟΛΠ χάνονται στις λειτουργικές του δαπάνες αντί να εμφανίζονται ως κέρδη, είπε ότι οι τεχνοκράτες του ΤΑΙΠΕΔ αντί να παρουσιάσουν στοιχεία ως προς την εμπορική κίνηση ολόκληρου του λιμανιού σε συνδυασμό με τις δυνατότητες που έχει, παρουσίασαν τη διαφορά δημόσιας και ιδιωτικής διαχείρισης δηλαδή ΟΛΠ και ΣΕΠ (COSCO).
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε μάλιστα ότι παρά το γεγονός ότι ρώτησε δύο φορές τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, αν στα στοιχεία αυτά έχουν υπολογιστεί οι επενδύσεις που έχει κάνει ο ΟΛΠ στο λιμάνι σε υποδομές και αναδομές, δεν πήρε καμία απάντηση και τους έθεσε το εξής ερώτημα: Γνωρίζετε ότι ο ΟΛΠ δεν έχει δυνατότητα στην προβλήτα 1 να αναπτύξει νέες δραστηριότητες, δηλαδή αντί για τέσσερις γερανογέφυρες να αποκτήσει έξι ή να προβεί σε οποιαδήποτε άλλη αναπτυξιακή δραστηριότητα λόγω Cosco?
Τόνισε επίσης ότι όταν έγινε η παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ στον ΣΕΠ ( Cosco ) δεν απολύθηκε κανείς εργαζόμενος από τον ΟΛΠ και εξέφρασε την απορία του για το πως η Coscο μετράει την κερδοφορία της, όταν δεν έχει επενδύσει τίποτα σε υποδομές παρά μόνο σε αναδομές, δηλαδή στις γερανογέφυρες που τις έφερε όλες από την κίνα και τις εγκατέστησε εδώ, χωρίς ούτε μία βιοτεχνία της περιοχής να ωφεληθεί στοιχειωδώς και να συμμετάσχει στον κύκλο εργασιών της.
Πρόσθεσε επίσης ότι όταν έχουμε δύο κόμματα στην κυβέρνηση και το ΠΑΣΟΚ δηλώνει και στην επιτροπή της Βουλής και δημοσίως ότι έχει σοβαρές επιφυλάξεις και δεν συναινεί για το σχέδιο αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ είναι ολοφάνερο ότι έχουμε μια πλήρη παράβαση των κανόνων Δημοκρατίας.
Η κυβέρνηση δεν έχει καμία κοινωνική αλλά και κοινοβουλευτική νομιμοποίηση να προχωρήσει στην πώληση μετοχών του λιμανιού και αυτό δείχνει ότι οι δεσμεύσεις απέναντι στους δανειστές υπερισχύουν κάθε άλλης επιλογής και κάθε άλλου σχεδιασμού.
Επίσης χαρακτήρισε το ΤΑΙΠΕΔ ως ένα ανεξέλεγκτο θεσμό χωρίς ευθύνη και συνέπειες το οποίο προχωρά τα σχέδιά του χωρίς δημοκρατική διαβούλευση και η εξέλιξη αυτή πέρα από καταστροφική είναι και απολύτως παράνομη.
Κλείνοντας είπε ότι η συνέντευξη Τύπου έγινε προκειμένου να παρουσιασθεί η αρχή μιας μια συντονισμένη δράσης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και όλων των υποψηφίων δημάρχων του Πειραιά για να μην ιδιωτικοποιηθεί το λιμάνι που αποτελεί παράγοντα ανάπτυξης της λιμενικής βιομηχανίας.
Αντιδράσεις και από τους λιμενεργάτες
Εν τω μεταξύ τη σκυτάλη των αντιδράσεων για την επίσκεψη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στο λιμάνι του Πειραιά για την υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ Cosco και της κινεζικής τηλεπικοινωνιακής εταιρείας ΖΤΕ πήραν η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος και η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ.
Σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν αναφέρουν ότι ο πρωθυπουργός εξαγγέλλει εικονικές θέσεις εργασίας και σημειώνουν ότι επισκέφτηκε για τρίτη φορά τον προβλήτα ΙΙ του λιμανιού του Πειραιά αλλά «απαξιεί να επισκεφθεί τον Δημόσιο ΟΛΠ, τον οποίο η Κυβέρνηση απαξιώνει καθημερινά, ώστε να τον ξεπουλήσει σε τιμή ευκαιρίας».
Επισημαίνουν επίσης ότι με την επίσκεψη του «ο κ. Σαμαράς θέλησε, εκτός των άλλων, να δώσει πρόκριμα και στήριξη στην βούληση της COSCO για αγορά του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ. Αδιαφορεί για τις καθολικές αντιδράσεις των πολιτικών, κοινωνικών, συνδικαλιστικών και αυτοδιοικητικών δυνάμεων στην ιδιωτικοποίηση-ξεπούλημα του ΟΛΠ».
Και προσθέτουν ότι «οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, μαζί με τις κοινωνικές δυνάμεις θα συνεχίσουμε και θα εντείνουμε τον αγώνα μας και θα ακυρώσουμε τα κυβερνητικά σχέδια για ιδιωτικοποίηση των Λιμανιών, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη και την απασχόληση με θεσπισμένες εργασιακές σχέσεις που έχει ανάγκη η χώρα μας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου