ΤΙΤΛΟΙ

Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2013

Μειωμένο τίμημα για ΟΛΠ πέτυχαν οι Κινέζοι

Υπεγράφη χθες συμφωνία μέσω «φιλικού διακανονισμού» ανάμεσα στην Cosco και τον οργανισμό – Ισχυρές κυβερνητικές πιέσεις για να υπάρξει αποτέλεσμα

Οι εργαζόμενοι εκτιμούν ότι η συμφωνία θα οδηγήσει στην κατάργηση του «ενοικίου»

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

Τη μείωση του ετήσιου ανταλλάγματος, που έδινε η Cosco στον ΟΛΠ βάσει της σύμβασης παραχώρησης του 2009, πέτυχαν τελικά οι Κινέζοι, ύστερα απο διαβουλεύσεις δυο μηνών. Χθες, αργά το απόγευμα και μετά την άσκηση ισχυρών κυβερνητικών πιέσεων, υπογράφηκε ο «φιλικός διακανονισμός» ανάμεσα στις διοικήσεις της ΣΕΠ Α.Ε.(Cosco) και του ΟΛΠ Α.Ε., ο οποίος προβλέπει:

Η ΣΕΠ να κατασκευάσει το δυτικό τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ, τον νέο τερματικό σταθμό προβλητών πετρελαιοειδών για λογαριασμό του ΟΛΠ, να αναβαθμίσει τον προβλήτα ΙΙ ώστε να αυξηθεί η δυναμικότητά του, όπως και τον Ανατολικό και Δυτικό προβλήτα ώστε να δέχεται τα νέας γενιάς πλοία. Ακόμα, να χρηματοδοτήσει όλα τα πιο πάνω έργα με ποσά ύψους 230 εκατ. ευρώ, να συνεχίσει να καταβάλλει στον ΟΛΠ τα προβλεπόμενα από τη σύμβαση παραχώρησης ετήσια οικονομικά ανταλλάγματα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζει το σημείο που αναφέρεται στο ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα, το οποίο δεν «παγώνει» μεν, όπως ζητούσαν οι Κινέζοι, αλλά προσαρμόζεται στους οικονομικούς δείκτες (ΑΕΠ), όπως αυτοί διαμορφώνονται στις συνθήκες της οικονομικής κρίσης. Κύκλοι των εργαζομένων εκτιμούν όμως ότι αυτό το σημείο της συμφωνίας θα οδηγήσει ουσιαστικά στην κατάργηση του ανταλλάγματος.

Ενόσω διαρκούσαν οι διαβουλεύσεις, πληροφορίες από την πλευρά του υπουργείου Ναυτιλίας έλεγαν ότι η κυβέρνηση, και προσωπικά ο ίδιος ο πρωθυπουργός, αποφάσισε να προχωρήσει στην αξιοποίηση του λιμανιού του Πειραιά μέσω πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ. Υποστήριζαν μάλιστα ότι ο Αντ. Σαμαράς τηλεφώνησε στον υπουργό Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτη και του ζήτησε να ετοιμάσει μέσα στις επόμενες 15 μέρες το χρονοδιάγραμμα ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, μέσω πώλησης μετοχών, παρακάμπτοντας το ΤΑΙΠΕΔ. Κίνηση, η οποία γίνεται για να ικανοποιηθεί η επιθυμία των Κινέζων για αγορά μετοχών του ΟΛΠ.

Ναυτιλιακοί κύκλοι όμως τόνιζαν στην «Εφ.Συν.» πως όλα αυτά είναι δύσκολο να πραγματοποιηθούν για πολλούς λόγους. Πρώτον, γιατί τόσο ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης όσο και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγ. Βενιζέλος έχουν ταχθεί πολλές φορές κατά της συγκεκριμένης διαδικασίας αξιοποίησης του λιμανιού, ενώ έχουν τοποθετηθεί υπέρ της παραχώρησης δραστηριοτήτων.

Δεύτερον, γιατί το ΤΑΙΠΕΔ είναι ο βασικός μέτοχος του ΟΛΠ (κατέχει το 74% των μετοχών) και, τρίτον, γιατί, όπως τονίζουν, πρόκειται για επικοινωνιακά κυβερνητικά τρικ λόγω της επικείμενης ΔΕΘ.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

πω πω τι ειδηση ειναι παλι αυτη που εβγαλες ρε μεγαλε,οποτε πιανεις το πληκτρολογιο τριζει το συστημα απο τα θεμελια.

Ανώνυμος είπε...

Γιατί δε διαφημίζεις κι εσυ καμιά σαγιονάρα για κανένα μήνα, αλλα οχι DIADORA, εσυ βάλε adidas η puma.