Σε κερδοφόρα ρότα παραμένουν τα δύο μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας. Τόσο ο ΟΛΠ όσο και ο ΟΛΘ παρουσίασαν κέρδη το 2012, κάτι το οποίο αποτελεί περαιτέρω κίνητρο για την προσέλκυση ιδιωτών επενδυτών.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι, αν και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει το μισό κύκλο εργασιών σε σχέση με τον Πειραιά, ωστόσο έχει πενταπλάσια καθαρή κερδοφορία.
Επίσης, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ο ΟΛΠ διολισθαίνει συνεχώς, έναντι της κινεζικής Cosco, στον τομέα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Ετσι, με βάση τα συνολικά ετήσια στοιχεία, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά ανήλθε σε 2.734.014 TEU'S, εκ των οποίων 625.914 μέσω του προβλήτα Ι του ΟΛΠ και 2,1 εκατ. TEU'S μέσω των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco. Η κινεζική Cosco σχεδόν διπλασίασε τα εμπορευματοκιβώτια, αντίθετα με τον ΟΛΠ, ο οποίος τα αύξησε μεν, αλλά σε ποσοστό 28%.
Πλέον, το 30% του κύκλου εργασιών του ΟΛΠ αποτελεί το μίσθωμα που λαμβάνει από την Cosco για τη διαχείριση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ. Ειδικότερα, ο ΟΛΠ έκλεισε με έσοδα 106,5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 32 εκατ. προέρχονται από την κινεζική εταιρεία.
Αναβάθμιση κρουαζιέρας
Επειδή ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ έχει περιορισμένες δυνατότητες ετήσιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (το ανώτερο 1 εκατ. TEU'S το χρόνο), ο Οργανισμός προχωρά στην ενίσχυση και άλλων τομέων, όπως του τομέα διακίνησης οχημάτων και κρουαζιέρας.
Στον τομέα αυτοκινήτων, μετά τις λειτουργικές και οργανωτικές αναδιαρθρώσεις που ήδη εφαρμόστηκαν το προηγούμενο έτος και παρά τη συνεχιζόμενη μείωση εισαγωγής οχημάτων και την οικονομική κρίση των χωρών της ευρωπαϊκής Μεσογείου, η συνολική διακίνηση (για τρίτη συνεχή χρονιά) κατέγραψε αύξηση 22,8%.
Στον τομέα κρουαζιέρας, συνεχίστηκαν οι επενδύσεις στις υποδομές και το 2013 ο νέος επιβατικός σταθμός «Θεμιστοκλέους» θα τεθεί υπό πλήρη λειτουργία, ενώ συνεχίζονται οι εργασίες για τη κατασκευή νέου προβλήτα στον Αγ. Νικόλαο.
Το 2012, ο Πειραιάς κατέγραψε 2.066.925 διελεύσεις που αντιστοιχούν σε αύξηση 11%, σε σχέση με το 2010, αν και καταγράφεται μείωση 18%, σε σχέση με το «εξαιρετικό» 2011. Οι επιβάτες που ξεκίνησαν ή ολοκλήρωσαν την κρουαζιέρα τους στον Πειραιά (home porting) ανήλθαν σε 329.168, μειωμένοι σε απόλυτους αριθμούς σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, γεγονός που οφείλεται τόσο στο θεσμικό πλαίσιο για το cabotage, που δεν είχε επαρκώς διευκρινιστεί, όσο και στη μείωση ανταγωνιστικότητας εταιρειών που χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως home port.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου