Ο πρόεδρος της Ενωσης Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων Πειραιά, Αντώνης Αθανασόπουλος, χαρακτηρίζει αναιτιολόγητη την καθυστέρηση στην εφαρμογή των κυβερνητικών ανακοινώσεων για τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία. |
Να παραμείνει η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος σε ελληνικά χέρια και να μη δοθεί σε εταιρείες κινεζικών συμφερόντων, στην προκειμένη περίπτωση στην Cosco, ζητεί ο πρόεδρος της Ενωσης Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων Πειραιά, Αντώνης Αθανασόπουλος.
Οι πρόσφατες αποκαλύψεις της «Ν» για το υφιστάμενο ενδιαφέρον του κινεζικού ομίλου Cosco να επενδύσει και στη ναυπηγοεπισκευή, αφού αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του ΟΛΠ, στον οποίο ανήκει και η ΝΕΖ, έχουν προκαλέσει την αντίδραση των επιχειρηματιών του χώρου.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Αθανασόπουλος χαρακτηρίζει αναιτιολόγητη την καθυστέρηση στην εφαρμογή των κυβερνητικών ανακοινώσεων σχετικά με την ανάκαμψη της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στη χώρα μας.
Σε ό,τι αφορά την Cosco, παραθέτει και ένα μέρος επιστολής της Ομοσπονδίας Εργοδοτικών Ενώσεων Ναυπήγησης και Επισκευής πλοίων Πειραιά προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη, στην οποία σημειώνεται: «''Οπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά'' σε σχέση με τη ''διαρροή'' πρόσφατων πληροφοριών για πώληση της Ζώνης στην COSCO, που εάν αυτό υλοποιηθεί, οι 470 επιχειρήσεις του κλάδου και οι 1.500 συναφείς επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στο χώρο και απασχολούν συνολικά περί τους 15.000 εργαζομένους, ενδέχεται να οδηγηθούν στο περιθώριο και στην πλήρη εξαθλίωση».
Δύο μήνες έχουν περάσει από την επίσκεψη της Ομοσπονδίας του κλάδου στον υπουργό κ. Μουσουρούλη, τονίζει ο κ. Αθανασόπουλος. «Στη συνάντηση αυτή ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας εξέφρασε τη θέση του και εκείνος, όπως και εμείς, για άμεση και εύρυθμη λειτουργία της θυγατρικής εταιρείας ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ, ως Φορέα Διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Ζώνης, αφού άλλωστε υπάρχει και έντονο ενδιαφέρον των χρηστών (επιχειρήσεων του κλάδου, που δραστηριοποιούνται σε αυτή), για τη συμμετοχή τους στο Μετοχικό Κεφάλαιο της εταιρείας αυτής και ο υπουργός υποσχέθηκε τότε τη συγκρότηση επιτροπής προς εξέταση του θέματος και υποβολή προτάσεων» υπογραμμίζει χαρακτηριστικά και προσθέτει: «Και ενώ η κατάσταση καθημερινά χειροτερεύει, τα θέματα που αφορούν τον κλάδο της ναυπηγοεπισκευής παραμένουν σε πλήρη στασιμότητα, με τα ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά κλειστά».
Ομως, όπως τονίζει, «η ναυπηγοεπισκευή δεν μπορεί να δουλέψει με επικοινωνιακά συνθήματα και ευχολόγια. Ούτε μπορεί να δουλέψει με το φόβο η Ζώνη να περάσει σε κινεζικά χέρια». Και συνεχίζει: «Ούτε μπορεί να βασίζεται η όποια πολιτική κεντρική απόφαση και να καθυστερεί, ανάλογα με το εάν ή όχι θα αντικατασταθεί η ηγεσία του ΟΛΠ, όπως πληροφορηθήκαμε. Ούτε και μπορεί να υπάρξει οποιοσδήποτε σχεδιασμός ανάπτυξης, εάν δεν υπάρξει κεντρική πολιτική απόφαση, ώστε να χωροθετηθεί ο χώρος και να παραμείνει η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Πειραιά σε ελληνικά χέρια».
Ο κ. Αθανασόπουλος σημειώνει ότι οι Ελληνες ναυπηγοεπισκευαστές μπορούν να προσελκύσουν πλοία, να δώσουν θέσεις εργασίας και αναπτυξιακή προοπτική στον κλάδο.
Σημειώνεται ότι, όπως είχε γράψει η «Ν» στις 27 Αυγούστου 2012, η Cosco ενδιαφέρεται σε μεγάλο βαθμό να εκμεταλλευτεί τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και να τη λειτουργήσει ως κανονικό ναυπηγείο, κατά βάση για ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες».
Στο δημοσίευμα αναφερόταν επίσης ότι η πρόταση που είχε καταθέσει στην ελληνική πλευρά, πριν τεθεί θέμα πώλησης του ΟΛΠ, ήταν να αναλάβει τη διαχείριση της ΝΕΖ, έχοντας δεσμευτεί να κάνει επενδύσεις σε σύγχρονο εξοπλισμό και δεξαμενές που θα μπορούν να φιλοξενήσουν ακόμα και πλοία post panamax, ενώ θα εξασφάλιζε και έναν μίνιμουμ αριθμό πλοίων σε ετήσια βάση για επισκευές. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η Cosco σήμερα απορρίπτει την ιδέα της παραχώρησης, αφού ενδιαφέρεται για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ για να διαχειριστεί η ίδια και τη ναυπηγοεπισκευή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου