Στόχος, σύμφωνα με το Μ. Χρυσοχοΐδη, είναι ο διπλασιασμός των εσόδων του λιμανιού από την κρουαζιέρα ώστε να ανέλθουν στα 700 εκατ. Στο πρώτο εξάμηνο του 2012 ξεκινά η υλοποίηση των δύο έργωνΕπεκτείνεται ο ΟΛΠ με τη δημιουργία έξι νέων θέσεων ελλιμενισμού για μεγάλα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς, προϋπολογισμού 230 εκατ. ευρώ. Έτσι, συνολικά θα διαθέτει 17 θέσεις ελλιμενισμού. Επίσης θα κατασκευαστεί υπερυψωμένη σιδηροδρομική γραμμή (monorail) για την εξυπηρέτηση των επιβατών και τη διασύνδεση του λιμανιού με τα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς, κόστους 120 εκατ. ευρώ.
Τα δυο αυτά έργα, τα οποία εντάσσονται στο ΕΣΠΑ, για τον εκσυγχρονισμό του επιβατικού λιμανιού του Πειραιά, ανακοίνωσαν χθες ο υπουργός Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοΐδης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης και ο περιφερειάρχης Αττικής Γ. Σγουρός. «Τα δύο αυτά έργα συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ είναι απολύτως ώριμα για να δημοπρατηθούν και να υλοποιηθούν, καθώς όλες οι σχετικές άδειες και ενέργειες έχουν ήδη ολοκληρωθεί και μπορεί να ξεκινήσει στους πρώτους μήνες του 2012 η υλοποίησή τους», επισήμανε ο κ. Μ. Χρυσοχοΐδης, σε συνέντευξη Τύπου χθες.
Υλοποίηση
Εκτιμάται ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2012 θα ξεκινήσει η υλοποίηση των δύο αυτών έργων με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2014 για το monorail και το 2015 για τη νότια επέκταση του λιμανιού. Οι πόροι για τα παραπάνω έργα προέρχονται από τον απεγκλωβισμό πόρων που είχαν δεσμευθεί για άλλα έργα τα οποία θα απενταχθούν από το ΕΣΠΑ.
Εκτιμάται ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2012 θα ξεκινήσει η υλοποίηση των δύο αυτών έργων με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2014 για το monorail και το 2015 για τη νότια επέκταση του λιμανιού. Οι πόροι για τα παραπάνω έργα προέρχονται από τον απεγκλωβισμό πόρων που είχαν δεσμευθεί για άλλα έργα τα οποία θα απενταχθούν από το ΕΣΠΑ.
Όπως σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, «μόνο στο λιμάνι του Πειραιά, σήμερα η κρουαζιέρα δημιουργεί έσοδα που υπερβαίνουν τα 360 εκατ. ευρώ. Θέλουμε και μπορούμε να διπλασιάσουμε τα έσοδα αυτά σε 700 εκατ. το χρόνο, να διπλασιάσουμε τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας που διακινούνται μέσω του Πειραιά, από 2,5 εκατ. σήμερα, σε 5 εκατ. επιβάτες έως το 2016».
Αναδιοργάνωση
Παράλληλα, ο υπουργός ανακοίνωσε την αναδιοργάνωση των Δ.Σ. των δέκα Οργανισμών Λιμένων με στόχο τη μείωση της κρατικής σπατάλης και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους. Συγκεκριμένα, οι Οργανισμοί Λιμένων θα διοικούνται πλέον από επταμελή Δ.Σ. Στα νέα Διοικητικά Συμβούλια συγχωνεύονται οι θέσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου σε μια.
Παράλληλα, ο υπουργός ανακοίνωσε την αναδιοργάνωση των Δ.Σ. των δέκα Οργανισμών Λιμένων με στόχο τη μείωση της κρατικής σπατάλης και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους. Συγκεκριμένα, οι Οργανισμοί Λιμένων θα διοικούνται πλέον από επταμελή Δ.Σ. Στα νέα Διοικητικά Συμβούλια συγχωνεύονται οι θέσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου σε μια.
Σύγχρονες υποδομές για κρουαζιερόπλοια
Θέσεις ελλιμενισμού για κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς
Θέσεις ελλιμενισμού για κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς
Τα έργα θα προσφέρουν σύγχρονες υποδομές για τον ασφαλή και άνετο ελλιμενισμό αυτών των πλωτών πολιτειών (δίκτυα υδροδότησης, αποχέτευσης λυμάτων πλοίων, ρευματοδότησης, δίκτυο οπτικών ινών κ.λπ.). Περιλαμβάνουν την κατασκευή εξωτερικών λιμενικών έργων (κυματοθραυστών) συνολικού μήκους 1.700μ. και εσωτερικών λιμενικών έργων (κρηπιδότοιχων) συνολικού μήκους 3.400μ. με ωφέλιμο βάθος 18,00μ. Επίσης θα δημιουργηθούν νέοι χερσαίοι χώροι 160.000τ.μ., στους οποίους προβλέπεται να κατασκευαστεί κατάλληλος επιβατικός σταθμός για την εξυπηρέτηση των επιβατών.
Υπερυψωμένο τρένο
Το σύστημα μεταφοράς προσώπων που θα κατασκευαστεί βασίζεται σε οχήματα τα οποία κινούνται πάνω σε γραμμή-οδηγό μορφής δοκού. Η γραμμή θα είναι διπλή, με μήκος περί τα 5 χλμ. και θα κατασκευαστεί σε ύψος 5,80 μ. Στην πρώτη φάση του έργου προβλέπεται η κατασκευή 8 σταθμών. Η συνολική μεταφορική ικανότητα του συστήματος θα ανέρχεται σε 2.000 επιβάτες ανα ώρα ? ανά /κατεύθυνση. Σε δεύτερη φάση προβλέπεται επέκταση του συστήματος στο νότιο τμήμα προς το νέο terminal κρουαζιερόπλοιων. Η γραμμή θα είναι εξοπλισμένη με συστήματα σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης που θα διασφαλίζουν την ασφαλή κυκλοφορία των συρμών. Οι σταθμοί του συστήματος θα διαθέτουν υπερυψωμένες πλατφόρμες, για την αναμονή, καθώς και την επιβίβαση και αποβίβαση από τα οχήματα. Η πρόσβαση στις πλατφόρμες θα γίνεται με κυλιόμενες σκάλες και ανελκυστήρες. Τα οχήματα θα κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια.
Το σύστημα μεταφοράς προσώπων που θα κατασκευαστεί βασίζεται σε οχήματα τα οποία κινούνται πάνω σε γραμμή-οδηγό μορφής δοκού. Η γραμμή θα είναι διπλή, με μήκος περί τα 5 χλμ. και θα κατασκευαστεί σε ύψος 5,80 μ. Στην πρώτη φάση του έργου προβλέπεται η κατασκευή 8 σταθμών. Η συνολική μεταφορική ικανότητα του συστήματος θα ανέρχεται σε 2.000 επιβάτες ανα ώρα ? ανά /κατεύθυνση. Σε δεύτερη φάση προβλέπεται επέκταση του συστήματος στο νότιο τμήμα προς το νέο terminal κρουαζιερόπλοιων. Η γραμμή θα είναι εξοπλισμένη με συστήματα σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης που θα διασφαλίζουν την ασφαλή κυκλοφορία των συρμών. Οι σταθμοί του συστήματος θα διαθέτουν υπερυψωμένες πλατφόρμες, για την αναμονή, καθώς και την επιβίβαση και αποβίβαση από τα οχήματα. Η πρόσβαση στις πλατφόρμες θα γίνεται με κυλιόμενες σκάλες και ανελκυστήρες. Τα οχήματα θα κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου